Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
allimac32

charter med fritidsresor, vinst, Var ska man åka om man bara ska resa 1 gång??

Rekommendera Poster

Hej och grattis!

Vi skulle också bara åka en gång (trodde vi, men nu planerar vi för resa nr 2...)

Vi fick hjälp av ett par som varit runt lite i Thailand med att välja ut ställen att besöka. Ville ha lite av varje.

Det blev Phuket (billig shopping och utflykter), Phi Phi(snorkling och för att det är roligt att ha sett det) och Koh Lanta (sköna bad och snorklingsutflykter)och 2 avslutande nätter i Nai Yang som ligger nära Phukets flygplats.

Vi var borta 2 veckor och var jättenöjda med den resan men tycker kanske att det blev ett stopp för mycket.

Hade räckt med en dagsutflykt till Phi Phi.

Trevlig resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar som Koh Lanta skulle passa er.

Lyssna inte på Jimmieboy, han har bara negativa saker att säga om Lanta  ;)

Jag och min familj trivde jättebra där i mars 2010.

Stranden utanför Chada passar 4-åringen perfekt, riktigt långgrunt.

Om 11-åringen vill ha en strand som man inte måste vada så långt på är det enkelt att ta en tuk-tuk till t.ex Long Beach eller någon strand längre söderut och tillbringa en dag där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

såg att  man kunde välja kombinationsresor. tex 1 vecka på koh lanta, och 1 vecka på tex bangtao beach, krabi. Fanns många kombinationer att välja mellan. Då får man iallafall vara på 2 olika ställen. Låter toppen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med. Som förstagångs resenär är en komb resa perfekt. Ni får se mer samt så tycker jag själv att en vecka räcker oavsett vart man är. Sådant beror på hur man är som person men jag vill upptäcka nya platser, äta på nya restauranger samt få många intryck under en semesterresa. Du lär dessutom komma tillbaka  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar som Koh Lanta skulle passa er.

Lyssna inte på Jimmieboy, han har bara negativa saker att säga om Lanta  ;)

Jag och min familj trivde jättebra där i mars 2010.

Stranden utanför Chada passar 4-åringen perfekt, riktigt långgrunt.

Om 11-åringen vill ha en strand som man inte måste vada så långt på är det enkelt att ta en tuk-tuk till t.ex Long Beach eller någon strand längre söderut och tillbringa en dag där.

Nej då... Bara negativt har jag inte. Men jag tycker ju långt ifrån det är så fantastiskt som vissa andra här tycker. Kommer man direkt från Sverige och inte har så mycket annat att jämföra med är jag övertygad om att man kan gilla Koh Lanta.

Men för att säga lite positivt. Klong Nin stranden tycker jag kan vara mysig att ligga på och sitta kvar till solnedgången. Det är den bästa stranden på Lanta enligt mej. Där finns det en hel del restauranger som har bord direkt på stranden (även fast dom egentligen inte får) Så om ni vill ha en solstol e de bara å köpa nåt så har ni gratis solstolar resten av dagen.

Det finns en del grottor på Koh Lanta som det kan vara värt att besöka. Lättast att ta sej dit är att hyra en egen moppe och köra själv. Då kan ni passa på att köra runt och urforska ön. Det är väldigt lite trafik på Lanta om man räknar bort Saladan och runt 7 Eleven på Long Beach men det händer ju självklart olyckor ändå så kör försiktigt.

Om ni skulle vilja gå och kolla på nåt Thailändsk band så kan jag rekommendera Marlin Rock Pub. där spelar det en hel del bra band och det är mer eller mindre bara thailändare där så om ni vill komma ifrån alla svenskar på n är det bra att gå dit =)

PS: Jag ska försöka förklara hur saker är och ser ut istället för att säga vad jag tycker då alla tycker olika. Vad en fin strand är har vi ju väldigt olika uppfattningar om tex... :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer man direkt från Sverige och inte har så mycket annat att jämföra med är jag övertygad om att man kan gilla Koh Lanta.

Sen finns det ju dom som mig som har stor erfarenhet av stränder i Thailand som ändå gillar Koh Lanta. Vet inte riktigt varför du inte gillar Lanta men dom flesta här verkar gilla det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer man direkt från Sverige och inte har så mycket annat att jämföra med är jag övertygad om att man kan gilla Koh Lanta.

Sen finns det ju dom som mig som har stor erfarenhet av stränder i Thailand som ändå gillar Koh Lanta. Vet inte riktigt varför du inte gillar Lanta men dom flesta här verkar gilla det.

Men det är ju precis som jag skrev i förra inlägget. Alla tycker ju olika.. Jag tycker mycket mer om stränderna på Koh Samui och Koh Phangan än stränderna på Lanta. Det känns mer "paradis" eller hur man ska förklara det på Samui.. Lanta är okej men inte mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill bara gratulera till en sådan fin vinst  :) Hur vann ni?

Har inga direkt råd att ge då jag åker på min första Thailandsresa i dec. Vi kommer att åka till Khao Lak som vi tyckte verkade både lugnt och hade det mesta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk till Koh lanta!!!! :cool

Jag tror det blir perfekt! Vi var där i februari och bodde på Fritdsresors

Blue village Chada beach och väljer ni det så blir ni inte besvikna.

Koh lanta var hur mysigt som helst lugnt och skönt! precis lagom med allt.

VI trivdes ialla fall hur bra som helst. Skulle gärna åka!

Lite nyfiken fråga HUR vann ni denna drömresa! Grattis vilken TUUUUUUR :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Anledningen att vi inte åker igen är att vi aldrig kommer att ha råd igen.

Om jag nu inte skulle gå och vinna igen :-)

Det får max kosta 65 tusen med allt. och då ska halvpension ingå.

Och tack för grattisarna  :kiss:

Ska kika på tipsen ni har skrivit. tackar

Grattis till vinsten  :kla

Jag tycker ni ska fundera  på att slopa kravet på halvpension, även om Hajohs förslag Chada Beach Hotel är bra.

Urvalet av hotel ökar, och en del av tjusningen med att åka till Thailand är ju att gå ut på olika restauranger och äta god och billig mat. Ta de pengar ni skulle gjort av med på matkontot hemma i Sverige och lägg det på uteätandet.

Lunch för er fyra går på mindre än 100 kr, middagen strax över det om ni äter enkel och billig thaimat.

Håller med ovanstående talare, i Thailand behövs ej halvpension. Själv skulle jag dessutom välja att ha ett strandnära hotell så man både kan poolbada och havsbada. Brukar vara många viljor i en familj.:-)

STORT GRATTIS TILL VINSTEN! GLÄDJS MER ER!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×