Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
cosmo

Koh Samed i april ????

Rekommendera Poster

Kan någon som är Samed-expert uttala sig.

Tänkte ta 7 dgr på Samed i april och sen vidare och ta 7 dgr på Chang.

Hur dött är det på dessa orter i början av april ? stänger massa hotell och rest, ??

Det skall väl vara relativt solsäkert på Samed har jag hört ?.

Vi har med 2 barn och vill ha hotell med pool, några rekomendationer på Samed ?

Vad kostar en minibuss från BKK-flygplats till Samed ?

Tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns endast några få boenden med pool på Samet - ej prisvärda, jag föreslår hellre Samed Villa, ni kommer inte att bli missnöjda.

Googla på Samed Villa på You Tube får ni lite info.

Normalt sett är det toppenväder vid den årstiden, men med väder vet man ju aldrig.

Dött och dött på Samet, några diskon eller shopping finns inte, det mesta i shoppingväg är väl 7/11 + ytterst lite i klädesväg. Shoppingen fixar men till på en kväll i Pattaya på nedvägen.

På Samet är det sol och bad som gäller + någon eldshow någon kväll, är man ingen sol eller badfantast brukar det räcka med 4 - 5 dagar sen vill lätt lappsjukan infinna sig.

Minibuss runt 2200 - 2500 baht till Ban Phe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns minibuss från Victory Monument för runt 200 baht per person men är ni 4 pers så rekommenderas att ta en privat minivan då prisskillnaden blir relativt låg.

Samet har enligt mig enbart sol o bad samt havsutflykter (dykning, fiske). Extremt fina stränder inte många pooler. Man badar i havet på Samet. Det finns mest bungalows och inga hotell här (iaf inte vad vi normalt definerar som hotell)

Chang har lite sämre stränder men har lite utflyktsalternativ även på land dock väldigt begränsat. Inte så värst mycket hotell här heller men de finns dock oftast i den dyrare klassen.

Glöm inte att Songkran inträffar 13-15 april. En av de större högtiderna i Thailand och har du inte bokat i tid så är det fullbokat dessa dagar. Räkna med att priserna dubblas dessa dagar både på Chang och Samet.

Dessa dagar kommer det att var full fart men resternade dagar kommer vara folktomma bortsett från helgerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att Songkran inträffar 13-15 april. En av de större högtiderna i Thailand och har du inte bokat i tid så är det fullbokat dessa dagar. Räkna med att priserna dubblas dessa dagar både på Chang och Samet.

För två år sedan var Koh Chang ganska tomt på turister, kanske 20% beläggning på hotellen, men dagen innan helgen kom det så mycket thailändare att det var svårt och hitta rum! Nästan helt otroligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns endast några få boenden med pool på Samet - ej prisvärda, jag föreslår hellre Samed Villa, ni kommer inte att bli missnöjda.

Googla på Samed Villa på You Tube får ni lite info.

Normalt sett är det toppenväder vid den årstiden, men med väder vet man ju aldrig.

Dött och dött på Samet, några diskon eller shopping finns inte, det mesta i shoppingväg är väl 7/11 + ytterst lite i klädesväg. Shoppingen fixar men till på en kväll i Pattaya på nedvägen.

På Samet är det sol och bad som gäller + någon eldshow någon kväll, är man ingen sol eller badfantast brukar det räcka med 4 - 5 dagar sen vill lätt lappsjukan infinna sig.

Minibuss runt 2200 - 2500 baht till Ban Phe

Vist finns det drag efter eldshowen är det fult drag inne på Ploj samma ställe som eldshowen. Oftast är det bra Filppino band spelar till kl 02.  Brukar  vara mycket folk även under lågsäsong. Vist finns det affärer för shopping skulle tro ett 40 tal, men som sakt lite andra priser. Finn även Svenskar o finnar på huvudgatan som driver restaurang o gästhaus.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Finns endast några få boenden med pool på Samet - ej prisvärda, jag föreslår hellre Samed Villa, ni kommer inte att bli missnöjda.

Har du bott på alla dessa? Samed Cabana Resort tycker jag var förhållande prisvärt och har en bra pool. Frukosten var sisådär, men det är mer regel än undantag tycker jag. Jag gillade verkligen detta resort, men det passar allas smak vågar jag inte gå i god för.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte prisvärt, med detta menar jag att betala 200 kronor extra bara för pool är i mitt tycke inte prisvärt men som sagt var det är upp till var och en. Ligger det dessutom till så att man måste hyra 2 rum blir (i mitt tycke) extrakostnaden inte försvarbar. Inte f-n åker jag till Koh Samet för att bada i pool, då kan jag lika gärna stanna kvar i Pattaya, där finns dessutom allt annat som Koh Samet saknar.

Visst utbudet av shopping ökar sakta men man ska inte jämföra det med några andra populära semesterparadis, om, i så fall med Koh Lipe eller Koh Bulon.

Tidigare var det ibland på våren så illa (på lite billigare boenden) att man t.o.m. blev erbjuden att ta sitt pick och pack och dra därifrån över helgen. Nu i våras var det tvärtom ganska ont om folk just strax innan Songkran.

Jag har bara hållit mig runt Jep's, Tok's och numera Samed Villa, väldigt lugnt men ändå nära till det lilla nattliv som ändå finns.

Jämfört med Koh Samui anser våra barn dock att Koh Samet är en öken som vi gamlingar kan ha för oss själva, finns inget roligt att ta sig för om kvällarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har med 2 barn och vill ha hotell med pool, några rekomendationer på Samed ?

Samed Pavilion har en liten pool. Bra rum med härliga badrum. Vi gav väl nånstans runt 2000 bath.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

Evert...nu åker jag inte till Samed för att bara poolbada, men våra barn gillar att avrunda med en timma i en pool på e.m så därav min fråga.

Jag skall kika runt på era hotellförslag.

Crendox ..... vet du om minibuss finns direkt från BKK flygplats ?

Jag tog vanlig buss sist till Chang. Det var väl ingen hit direkt. Satt brevid en illaluktande tysk iklädd mest läder. Han sa inte ett ord på hela resan L***

Vi är 5 st så det vore skönast med egen minibuss denna gång. Vet du/någon ca pris ?

Kanske räcker med 5 dgr så Samed och sen 10 på Chang låter det som.

Men där är det Mac`s som gäller såklart !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×