Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Johlin

Bröllopsfotograf i Thailand???

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av att hyra in fotograf under sitt bröllop i Thailand?

Gärna tips på duktiga sådana om ni har :)

Vi ska gifta oss på Phi Phi så det är en fördel om de fotograferar där  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thailand är fullt av studior som inriktar sig på bröllop och som också hyr ut kläder om man så önskar. När thailändarna gifter sig går de i regel först till en sådan studio där man låter sig fotograferas och köper sedan ett album med studiobilderna. Vi tog dock med oss våra egna kläder till studion eftersom varken jag eller min då blivande fru ville ha lånade kläder. Det bifogade fotot är ett exempel på de foton som togs på oss i studion. Fotograferna kan man sedan hyra för själva cermonin.

När jag och min fru gifte oss hade vi tre fotografer under bröllopsfesten, två som tog stillbilder och en som tog rörliga bilder som sedan gjordes om till en DVD. Det blev mycket lyckat och det är värt att satsa på professionella fotografer.

post-1433-14768712730966_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

och glöm inte sminkningen, var med när en vän gifte sig utanför udon thani

de fick kliva upp kl 04.00 för att åka in till stan för påklädning och sminkning blev otroligt bra bröllopsfoton en upplevelse för mig att vara med när de gifte sig, 160 gäster anlände redan kl 08.00 sen var det full fart men de flesta hade försvunnit till 13 tiden tror vi gick i kojen kl 19.00 hehe

men ni kanske tänkte gifta er lite mera normal tid

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×