whyyou

10.000 m-klubben

39 inlägg i detta ämne

Noen har klagd på størrelsen på toalettet. Hva med å kjøpe en førsteklasse-billett? Toalettet er kanskje stort nok til å utøve de fysiske aktivitetene som gir medlemskap i 10000 meters klubben? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som är med i undervattensklubben då  :P

YES, det är jag! :dan

Men inte 10 000 meter under ytan,

men ca en halv meter under ytan.

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Noen har klagd på størrelsen på toalettet. Hva med å kjøpe en førsteklasse-billett? Toalettet er kanskje stort nok til å utøve de fysiske aktivitetene som gir medlemskap i 10000 meters klubben? 

I regel är det samma storlek på toaletterna i första klass som i turistklass, de är bara fler i förhållandet till passagerarantalet.

Det finns dock ett bolag, Singapore Airlines, som har en extra stor toalett placerad i Raffles klass (deras business) (gäller 747 & 777) och som i första hand är tänkt för handikappade och de som har spädbarn. Jag har ännu inte flygit med deras A380:or så fär de maskinerna kan jag inte uttala mig.

Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns dock ett bolag, Singapore Airlines, som har en extra stor toalett placerad i Raffles klass (deras business) (gäller 747 & 777) och som i första hand är tänkt för handikappade och de som har spädbarn.

Göran

Spädbarn är välkommna i deras businessklass?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns dock ett bolag, Singapore Airlines, som har en extra stor toalett placerad i Raffles klass (deras business) (gäller 747 & 777) och som i första hand är tänkt för handikappade och de som har spädbarn.

Göran

Självklart är de välkomna både där som i deras förstaklass. Jag har flygit med många bolag i första och business och aldrig stött på något bolag som skulle förbjuda spädbarn i de klasserna. Kanske det finns sådana men det har i så fall gått mig förbi.

En fotnot i sammanhanget, Signapore Airlines Raffles klass är mycket bättre än vad många andra bolags, framförallt de amerikansk, första klass är.

Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Göran

Självklart är de välkomna både där som i deras förstaklass. Jag har flygit med många bolag i första och business och aldrig stött på något bolag som skulle förbjuda spädbarn i de klasserna. Kanske det finns sådana men det har i så fall gått mig förbi.

En fotnot i sammanhanget, Signapore Airlines Raffles klass är mycket bättre än vad många andra bolags, framförallt de amerikansk, första klass är.

Göran

Aha, jag har enligt den klassiska tråden om att flyga med banr fått uppfattning att man kan slippa barn i dessa klasser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jeg har flydd b-class med  SAS noen ganger, og de bruker A340 fra København til Bangkok. Toalettet er faktisk ca 50% større enn et vanlig turist-klasse toalett. Men jeg har også flydd med Finair fra Helsinki til Bangkok, og der er toalettet som på turist-klasse toalett. Det er kanskje fordi at Finair bruker A330 og A340, Og jeg ikke har oppdaget at jeg sitter i en A330. Flyene er fryktelig like.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Toan längst bak i Thais 747 är väl något rymligare och enligt min kompis så går det alldeles utmärkt att bli medlem i klubben där ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu