Affe

Olycksfallsförsäkring i Thailand

6 inlägg i detta ämne

Önskar tips på Olycksfallsförsäkring som går att teckna i Thailand för  longstay svensk medborgare till hyfsat pris för pensionär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har "värstingförsäkringen" från Bupa, men är 25 år från pension, så jag är osäker på villkoren och priserna för äldre.

Lite info finns på deras webbplats: http://www.bupa.co.th

Glöm inte att läsa försäkringsvillkoren noga. Vissa sjukdomar, skador och tillstånd täcks ej (som transplantationer, HIV, självmordsförsök, alkoholrelaterade skador etc).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alkoholrelaterade skador kan ju vara ett sätt som gör det väldigt svårt att få ut pengar...

Tex.. Du blir påkörd av en bil när du går hem en kväll... Ingen ersättning för att du drack en öl till maten... etc...

HIV är ju en sjukdom så det räknas ju inte som olycksfall..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jimmie,

Bupa är en olycksfall OCH sjukdomsförsäkring. Är man 60+ behöver man kanske både och.

Angående alkohol är det nog snarare om man krökar så hårt så man får skrumplever etc, som det blir nobben.

Ps. Det är inte positivt att vara HIV-positiv. Snarare ett olyckligt fall, men inget olycksfall. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jimmie,

Bupa är en olycksfall OCH sjukdomsförsäkring. Är man 60+ behöver man kanske både och.

Angående alkohol är det nog snarare om man krökar så hårt så man får skrumplever etc, som det blir nobben.

Ps. Det är inte positivt att vara HIV-positiv. Snarare ett olyckligt fall, men inget olycksfall. ;)

Aha okey! =) Ja kollade själv lite på bupa men valde till slut nån studera utomlands försäkring från sverige.. Men de e ju inte aktuellt i detta fallet =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Förresten, World Nomads fick jag rekommenderat av en annan forummedlem när jag träffade honom igår:

http://www.worldnomads.com

Det är en reseförsäkring som gäller upp till ett år, men kan förlängas UTOMLANDS via nätet. Dock är jag osäker på om man kan vara utskriven från hemlandet (i detta fallet Sverige) när man tecknar denna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu