Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ReGGae

skicka pengar....

Rekommendera Poster

For å være enda mere korrekt.

Du kan ta med deg så mange reisesjekker du måtte ønske, men kontanter med en verdi over US Dollar 10 000 (67 000 Nkr.) må fortolles ved ankomst. Det er IKKE LOV å importere mer enn 2 000 Baht per person eller eksportere mer enn 50 000 Baht per person i kontanter. Det er heller ikke lov til å eksportere en større sum i utenlandsk valuta enn det du har innført og har deklarert for.

Det går selvfølgelig ann å sende flere pakker dersom man ønsker å sende 4 000 Baht.

I sånna fall bryter nog 99 % av alla som kommer till Thailand mot lagen..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

For å være enda mere korrekt.

Du kan ta med deg så mange reisesjekker du måtte ønske, men kontanter med en verdi over US Dollar 10 000 (67 000 Nkr.) må fortolles ved ankomst. Det er IKKE LOV å importere mer enn 2 000 Baht per person eller eksportere mer enn 50 000 Baht per person i kontanter. Det er heller ikke lov til å eksportere en større sum i utenlandsk valuta enn det du har innført og har deklarert for.

Det går selvfølgelig ann å sende flere pakker dersom man ønsker å sende 4 000 Baht.

I sånna fall bryter nog 99 % av alla som kommer till Thailand mot lagen..

Tror du 99% av de som anländer till Thailand har med sig kontakter för ett värde över 10 000 dollar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jimmie,

MITT inlägg vara bara blaj:

Så här står det ju på Bank of Thailands sajt (som ni redan tipsat om):

Any person bringing into or taking out of Thailand foreign currency bank notes in an aggregate amount exceeding USD 20,000 or its equivalent must declare to a customs officer.

2. Local Currency

There is no restriction on the amount of Thai baht bank notes that may be brought into the country.  A person traveling to Thailand's bordering countries including Vietnam is allowed to take out up to THB 500,000 and to other countries up to THB 50,000, respectively, without authorization.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jimmie,

MITT inlägg vara bara blaj:

Så här står det ju på Bank of Thailands sajt (som ni redan tipsat om):

Any person bringing into or taking out of Thailand foreign currency bank notes in an aggregate amount exceeding USD 20,000 or its equivalent must declare to a customs officer.

2. Local Currency

There is no restriction on the amount of Thai baht bank notes that may be brought into the country.  A person traveling to Thailand's bordering countries including Vietnam is allowed to take out up to THB 500,000 and to other countries up to THB 50,000, respectively, without authorization.

Råkade citera fel såg jag nu sorry

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att fråga om bank borde vara lätt. Kontonummer likaså. Tycker också att det låter mysko. Skicka inga pengar via post, även om det är en liten summa.

grejen är att pengarna ska till hennes familj norröver där hennes dotter går i skolan. Hennes mamma har dock noll koll på allt vad banker är så därför tänkte vi skicka pengarna till min tjejs syster först så får hon posta dom till hembyn. Hennes syster är dock kanske en av de mest blåsta brudar ja träffat så därför blir det en stort projekt av det.

Hennes systers bank är i Kamala, någon som vet om det finns någon bank vid namn sasikorn eller kasikorn i Kamala?

Oj,oj! Vad är det för tjej du har tagit med dig? Hennes mamma har noll koll, hennes syster är blåst - och själv verkar hon vara en oansvarig mamma, om inte också blåst, som åker ifrån sin dotter och inte ser till att hon har pengar till skolböcker. Och inte innan ni reste hit såg till att det fanns ett konto för dotterns behov!!!

Skicka absolut inga pengar i kuvert. Det har vi blivit blåsta på. De kom aldrig fram. Hört talas om fler.

Du får nog skicka hem mamman, på enkelbiljett, med pengar till dotterns böcker och inget mer.

Jag blir så  :C arg när jag hör talas om mammor som sätter sitt eget nöje före sina barn.  >:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Any person bringing into or taking out of Thailand foreign currency bank notes in an aggregate amount exceeding USD 20,000 or its equivalent must declare to a customs officer.

Vilket inte är detsamma som att det är förbjudet att ta med sig större kontantbelopp, förutsatt att det inte är thailändska baht. Det handlar bara om en valutaregistrering, vilket motsvarar den registrering svenska riksbanken har för belopp större än 150,000 kr som skall föras ut.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja här går siffrorna isär rejält må jag säga.

Siffrorna må gå isär, men jag tror dock att Thailands riksbank kan reglerna

haha ja det tror jag också, men intressant att se källorna på de andra siffrorna.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grensen som gjelder for innførsel av utenlandsk valuta til Thailand og som må deklareres for er høyst sannsynlig hevet siden jeg sjekket dette sist. Så dersom noen sier at det er 20 000 dollar så stemmer det sikkert. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×