Vaktis

Uttagsavgift ATM

12 inlägg i detta ämne

Ja om du har ett thai-atm kort. där får du ju idag betala avgift om du tar ut pengar utanför din hemprovins (eller den provins där kortet är utfärdat)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken automat ska man välja om man tar ut på Phukets flygplats och vill slippa avgifter, står tydligen 7st som väntar på en ?

Använder Visakort.

image.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen av dom.

Du får åka till Big C eller Central Festival oc använda AEON maskinerna.

Vilken automat ska man välja om man tar ut på Phukets flygplats och vill slippa avgifter, står tydligen 7st som väntar på en ?

Använder Visakort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och jag vill veta om någon vet skillnaden på de gula, lila och röda uttagsautomaterna...Bara olika banker, som i Sverige eller?.?

Jag körde lila, men hittade på sista stället bara en röd...och det funkade oxå bra..haha

Tyvärr inga bath på länge nu...:-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Använder Visakort.

image.jpg

Tur att dom inte var blå allihop som i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och jag vill veta om någon vet skillnaden på de gula, lila och röda uttagsautomaterna...Bara olika banker, som i Sverige eller?.?

Jag körde lila, men hittade på sista stället bara en röd...och det funkade oxå bra..haha

Tyvärr inga bath på länge nu...:-(

läs på dom, står vilken bank dom tillhör. . vissa har samma färg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ämnet har diskuterats flitigt här. Jag sprang på en Aeon bankomat på Big C på Samui och det tillkom ingen avgift. Men att jaga runt och leta på en resa som för de flesta kostar över 30 000 kr och max två-tre uttag på à 20 000 baht blir bara löjligt. Det är alltid billigare att ta ut via ATM än Forex, oberoende av automatens färg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu