Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
hetental

Varför anses man som tråkig?

Rekommendera Poster

Ja, varför anses man som tråkig om man väljer samma destination och hotell år efter år(i vårat fall Karon Beach 4ggr på väg mot femte). Får alltid höra att ni skall väl inte åka dit igen vad tråkiga ni är, och detta från folk som åkt till samma camping plats i tjugo år, dom verkar inte förstå att åka till Karon beach är våran "camping". Har ni andra som väljer att åka tillbaka till samma ställen fått höra samma sak?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst har jag fått höra det, men mest här på forumet faktiskt!

Personligen så struntar jag i om någon åker för 18 året till samma ställe. Vart andra åker och av vilken anledning är ju mest intressant om man vill ha tips och råd.

Att någon tycker man är "tråkig" pga av vart man åker säger ju mer om den personen en än själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå, visst har man fått höra detta! Jag har varit på Karon Beach 9ggr och jag campar också. Om jag upplevs som tråkig... så vadå, det är mitt liv och jag bestämmer vad jag vill göra. Jag har även varit på en hel del andra platser i Thailand och runt om i världen, men jag trivs på Karon.

Varför skall man hela tiden göra som andra? gör som du vill tycker jag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att folk som flänger runt till nya platser hela tiden kan kläcka något sådant det kan man väl kanske förstå, men från hardcore-campare? njae då skiner nog deras avundsjuka igenom lite ;)

Har ju självklart fått höra samma saker efter som att jag åker till Bangkok år efter år men brukar köra jämförelsen mot folk som har landställe, BKK är mitt landställe, men jag slipper nån gammal rucklig kåk som ska målas om varje sommar :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha då var man inte ensam om att få höra sådana kommentarer. Det inte folk verkar förstå är ju det att jag och min fru åker till Thailand och karon Beach av samma anledning som folk drar till sin camping, för total avkoppling inte för det stora äventyret. Vi har varit på andra ställen i Thailand precis som campare har besökt andra campingar men kommit fram till vart man trivs bäst. Detta kanske är ett typiskt svenskt beteende att ifrågasätta andras val för att själv framstå som den stora äventyraren

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att inse att vissa söker äventyr i form av nya upplevelser, andra nöjer sig med vad de redan vet och återupplever det.

Personligen är jag alldeles för nyfiken och skulle aldrig kunna semestra på samma plats år efter år såvida jag nu inte har något speciell anknytning som för mig till just den platsen.

Tråkiga, ja visst är ni det  :D  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För oss är det så att vi åker tillbaka för att vi känner att vi inte är "färdiga" med ett ställe utöver att vi njuter av att återuppleva vissa saker och träffa vänner. Kommande rundresa åker vi tillbaka till Khao lak för tredje gången, det finns saker vi vill uppleva och se i området där som vi inte hunnit med ännu.

:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Jag är väl halvtråkig då :-[ för jag brukar blanda lite gammalt med lite nytt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha då var man inte ensam om att få höra sådana kommentarer. Det inte folk verkar förstå är ju det att jag och min fru åker till Thailand och karon Beach av samma anledning som folk drar till sin camping, för total avkoppling inte för det stora äventyret. Vi har varit på andra ställen i Thailand precis som campare har besökt andra campingar men kommit fram till vart man trivs bäst. Detta kanske är ett typiskt svenskt beteende att ifrågasätta andras val för att själv framstå som den stora äventyraren

Huvet på spiken tror jag Säger HAWI, som f ö besökte Karon och intog middag där i går    :cool               

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kit tung maak ma!

Längtar så mycket tillbaka.

Var stavningen rätt?

Finns ingen riktig stavning men skrivet på "svenska", nje, snarare "kid thung maag maag"  :) (som alltid omöjligt att få det rätt i skrift, g:et är ju i princip tyst och låter snarare som ett litet k, men det är dock samma g som i gai, kyckling.

Snark!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Människosläktet är ju så olika, va bra att man är ute efter olika sätt att semestra. Huvudsaken att man åker bort oavsett vart o hur... Avkoppling är olika för alla...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man skulle kunna åka på ett annat ställe,,, men törs man chansa ???

Nä, det är barnen som vill bara till Kamala men om några år får vi nog åka och bestämma själva.

Å då blir det kanske Kamala ändå :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller helt med dig Vaktis, man tar ju ett säkert kort spec när man har barnen med sig. Det handlar om rätt mycket pengar när man åker en hel familj. Vi har varit på Kata o Karon tidigare och nu nästa gång blir det troligen Kamala. Inga stora förändringar här inte, men känns som ett säkert kort med Kamala.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi anses också som tråkiga av våra nära och kära - då åker vi endast tillbaka till Thailand, ej samma orter... "Varför provar ni inte ett nytt land?"

Varför ändra ett vinnande koncept?  :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undrar mest varför folk lägger sig i och tycker till om andra människors val. Dom kan göra som dom vill och låta andra göra som dom vill. Dina vänner borde faktiskt åka till Karon år efter år för att lära sig tolerans av thailändarna  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man har nog blivit lite påverkad av sin negativa omgivning för idag när jag skulle be om tjänsteledigt på jobbet, så kom jag på mig själv med att nästan be om ursäkt när chefen frågade vart vi skulle och jag sa Thailand igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×