Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Klasse

Att resa och plugga

Rekommendera Poster

Gäst Klasse

Nu har jag äntligen sökt lite kurser på distans till nästa år och tänkte leva på CSN och resa runt i Thailand. Har ni testat det och går det eller är det bara jobbigt att ha plugganden hängande över sig? Skall man hoppa över vissa ställen i Thailand där nätet är dåligt och det är dyrt att surfa?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du måste nog ha en rätt så bra självdiciplin om du ska vara i Thailand och samtidigt plugga. Själv bor jag i Phuket och nätet här är sjysst och så dyrt är det inte heller. Klarar du att sitta och plugga istället för att ligga på stranden eller strosa omkring så är det ju perfekt  ;D

Lycka till!  :glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, inte roligare men enklare :cool Plugga och/eller jobba i solsken funkar inte bra! Hjärnan kokar.

Som Cathy säger: det handlar helt om vilken självdisciplin man har. Ett av problemen är att alla runt om inte jobbar och hela tiden tiden hittar på skojiga saker :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Kamala sedan sep 06 och har pluggat hela tiden. Förvisso har jag läst många kurser på distans tidigare, men för mig är det inga som helst problem att plugga i Thailand. Eftersom jag hyr ett hus, har jag fixat internet uppkoppling och den har det i princip aldrig varit några problem med.

Mina ungar går i skolan, så för mig är det precis lagom att sätta mig med min skola vid nio när ungarna åker, och sen avsluta vid tre när de kommer hem. Ibland ligger jag på stranden och läser/skriver, men för det mesta håller jag mig hemma.

Diciplin är A och O. Du har ev. internet möten mitt i natten (thai tid), grupparbeten och så vidare som måste skötas.

Det är inte "slappare" att plugga härifrån, bara varmare och skönare : )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×