Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
bricce

Thai Airways Premium Economy Class

Rekommendera Poster

Lader til den direkte rute fra cph til hkt, bliver med gammel indretning i hvert fald til min rejse den 25/1-13. Har fået ændret min seatning, og kan se på seat guru at rad 15 er med. Hjem over bkk med ny indretning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lader til den direkte rute fra cph til hkt, bliver med gammel indretning i hvert fald til min rejse den 25/1-13. Har fået ændret min seatning, og kan se på seat guru at rad 15 er med. Hjem over bkk med ny indretning.

Ja tg953 har hittills bara flugits med HS-TGG som har de gamla "premiumstolarna"

Även Phuket kärran från Stockholm TG963 har gått mestadels med gamla "premiumstolarna".

Antagligen är det Thais ambition att sätta dessa kärror med gamla Premium till "Charterresenärerna" i första hand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet om det är ett renoverat plan som flyger Sthlm-Phuket imorgon 22:dec?

HS-TGB lämnade precis BKK mot ARN, så det blir gammal inredning i PE med TG963 till HKT

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det er så nok den kærre der bruges direkte til Phuket. Fra cph fredag og søndag og fra arl. torsdag og lørdag. Kan en maskine betjene direkte ruterne til Phuket både fra CPH og ARL.?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det er så nok den kærre der bruges direkte til Phuket. Fra cph fredag og søndag og fra arl. torsdag og lørdag. Kan en maskine betjene direkte ruterne til Phuket både fra CPH og ARL.?

TGB varit på CPH en gång senaste månaden. Hoppas den håller sig därifrån totalt.

http://www.flightradar24.com/data/airplanes/hs-tgb

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lader til den direkte rute fra cph til hkt, bliver med gammel indretning i hvert fald til min rejse den 25/1-13. Har fået ændret min seatning, og kan se på seat guru at rad 15 er med. Hjem over bkk med ny indretning.

Er bange for den kommer til cph som 952 og til phuket som 953

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lader til den direkte rute fra cph til hkt, bliver med gammel indretning i hvert fald til min rejse den 25/1-13. Har fået ændret min seatning, og kan se på seat guru at rad 15 er med. Hjem over bkk med ny indretning.

Er bange for den kommer til cph som 952 og til phuket som 953

Hemska tanke...

Min förhoppning är att när TGF är klar (om 2-3 veckor, varit på workshop en månad nu), så är det dags för refit av TGB direkt.

Jag åker TG951 16 feb och TG952 3 mars och har modern PE-kabin enligt Expert Flyer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lader til den direkte rute fra cph til hkt, bliver med gammel indretning i hvert fald til min rejse den 25/1-13. Har fået ændret min seatning, og kan se på seat guru at rad 15 er med. Hjem over bkk med ny indretning.

Er bange for den kommer til cph som 952 og til phuket som 953

Hemska tanke...

Min förhoppning är att när TGF är klar (om 2-3 veckor, varit på workshop en månad nu), så är det dags för refit av TGB direkt.

Jag åker TG951 16 feb och TG952 3 mars och har modern PE-kabin enligt Expert Flyer.

Finns den infon på Expert Flyer. Måste man ha inloggning?

Vet att denna tråd handlar om premium och jag åker själv premium men jag är dock nyfiken på vad det är för säten i ekonomi på de gamla 747:orna HS-TGK, L, M, N. Har du koll på det eller vet du vart man kan hitta infon?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns den infon på Expert Flyer. Måste man ha inloggning?

www.expertflyer.com

Skapa konto är gratis, använd sedan "Create Seat Alert", där du väljer flight och får fram en grafisk presentation vad som är bokat. Finns även till paddan.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet att denna tråd handlar om premium och jag åker själv premium men jag är dock nyfiken på vad det är för säten i ekonomi på de gamla 747:orna HS-TGK, L, M, N. Har du koll på det eller vet du vart man kan hitta infon?

Ingen aning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns den infon på Expert Flyer. Måste man ha inloggning?

www.expertflyer.com

Skapa konto är gratis, använd sedan "Create Seat Alert", där du väljer flight och får fram en grafisk presentation vad som är bokat. Finns även till paddan.  :)

Ok testade det och om det stämmer borde HS-TGB finnas kvar i trafik 28 feb. Det är meningen att jag skall resa tillbaka 28 feb med TG962 ok där finns rad 15 samt 19 A och B enligt Expert Flyer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi flyg med HS-TGL i november gammal inredning i ekonomiklass.Samma på HS-TGM i december.

Ok tack för informationen. Det var det jag misstänkte gammal inredning utan skärmar i L och M då alltså.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det er så nok den kærre der bruges direkte til Phuket. Fra cph fredag og søndag og fra arl. torsdag og lørdag. Kan en maskine betjene direkte ruterne til Phuket både fra CPH og ARL.?

Nej, det går inte.

Torsdag 20:45 från ARN till HKT landar på fredag 13:25. TG952 BKK-CPH avgår 13:00 på fredag.

Samma rotation gäller för lördag-söndag.

Så det måste vara två olika plan som betjänar de två routerna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser tg-951 samme dag som jeg rejser er med ny indretning og tg953 som vi skal ´flyve med er den gamle version. >:(

Det kan hinna ändra sig ett antal gånger, rouletten med Thai är oförutsägbar.

Jag åkte TG952 i höstas. Köpte biljetten i juli, då var det gammal PE-kabin. När jag tittade igen i september hade de ändrat till ny PE-kabin och min seating hade försvunnit. 3 veckor innan avresa var det återigen gammal PE-kabin och ånyo fick jag uppdatera min seating.

Sannolikheten för dessa byte av metall minskar numera ordentligt, då det bara är TGB med old style PE som är ute och far och förhoppningsvis försvinner hon in i workshopen innan din avresa.

När B747 försvinner från CPH i vår och ersätts med B777-300ER, försvinner också PE, då trippelsjuan är konfigurerad med endast två klasser och då "slipper" vi ovanstående problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lader til den direkte rute fra cph til hkt, bliver med gammel indretning i hvert fald til min rejse den 25/1-13. Har fået ændret min seatning, og kan se på seat guru at rad 15 er med. Hjem over bkk med ny indretning.

Er bange for den kommer til cph som 952 og til phuket som 953

Min förhoppning är att när TGF är klar (om 2-3 veckor, varit på workshop en månad nu), så är det dags för refit av TGB direkt.

TGF  tillbaka sedan två dagar med ny kabin. Nu finns det plats i hangaren att slänga in TGB också :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lader til den direkte rute fra cph til hkt, bliver med gammel indretning i hvert fald til min rejse den 25/1-13. Har fået ændret min seatning, og kan se på seat guru at rad 15 er med. Hjem over bkk med ny indretning.

Er bange for den kommer til cph som 952 og til phuket som 953

Min förhoppning är att när TGF är klar (om 2-3 veckor, varit på workshop en månad nu), så är det dags för refit av TGB direkt.

TGF  tillbaka sedan två dagar med ny kabin. Nu finns det plats i hangaren att slänga in TGB också :-)

Ja det har ju vare till ARN redan fast på "charteravgången"

Ja man kan ju hoppas att du har rätt att de plockar in TGB snart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×