Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
bricce

Thai Airways Premium Economy Class

Rekommendera Poster

SAS har haft stora sparkrav, passagerare uppfattar att SAS blivit väldigt snåla detta har gjort att vissa besättningsmedlemmar farit illa, vilket i sin tur gjort dem lite surmulna.

M.a.o. sura flygvärdinnor och småsnålt med dricka (du får betala för samma saker som är gratis på Thai).

Nu gäller detta inte alla besättningar men ett dåligt rykte är alltid svårt att tvätta bort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar inte ens flyga first-/businessclass fast andra betalar. "Djurtransportklassen" är den enda rätta!

Oj. Hade nån annan betalat hade jag inte kunnat motstå högre klass... Fick flyga det hem från Bangkok med KLM en gång för att planet var överbokat..  Hade du tackat nej då oxå?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten fundering.....alla ni som betalar/uppgraderar till premium på flyget, hur bor ni när ni väl är framme?

Ibland får jag känslan av att man hyllar allt som är lyx när det gäller flygningen men sen väl på plats väljer man ett "enkelt" boende

Bara en liten undran.....

Hmm, det handlar inte alltid om att hylla lyx utan att man är så gammal eller har så pass kass rygg att ekonomi helt enkelt inte kommer ifråga. Eller som i mitt fall - jag vet inte nu om jag får resa - så vad gör man? Köper en biljett som är ombokningsbar och om man skulle inte skulle kunna flyga då återbetalas biljetten. Eftersom business kostar så mycket nu som en ekonomi kommer att kosta cca 1 vecka innan avfärd (när man får veta att man kan resa), så hellre det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Gillar inte SAS så undviker om jag kan.

2. När man flyger mycket så får man poäng. Varför inte använda dem till GRATIS flygbiljetter och uppgraderingar på flygresor. Jobbar ofta direkt vid landning

eller ska byta till en annan flygning. Skönt med lite extra bekvämlighet.

3. Boende vill jag gärna ha bra rum, teve för nyheter, internet och safety box på rummet. Behöver inte spa eller pool på jobbresor då jag inte hinner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar inte ens flyga first-/businessclass fast andra betalar. "Djurtransportklassen" är den enda rätta!

Oj. Hade nån annan betalat hade jag inte kunnat motstå högre klass... Fick flyga det hem från Bangkok med KLM en gång för att planet var överbokat..  Hade du tackat nej då oxå?

Tackade nej någon på 1990-talet när Thai Airways var överbokad BKK-ARN. Blev erbjuden 1000 USD för att flyga business via Frankfurt.Björn Borg skulle få plats.Tackade nej... :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Jag har en liten fundering.....alla ni som betalar/uppgraderar till premium på flyget, hur bor ni när ni väl är framme?

Ibland får jag känslan av att man hyllar allt som är lyx när det gäller flygningen men sen väl på plats väljer man ett "enkelt" boende

Bara en liten undran.....

Stämmer bra på mej! Älskar lyx på planet och bor helst i en enkel fanbungalow. Nu betalar jag inte för PE (har gjort det en gång och det är inte värt det) utan får ena sträckan via poäng. Att bo i fanbungalow beror på att jag trivs bäst på enkla lokala ställen där hotellanläggningar lyser med sin frånvaro. Har svårt att finna mej tillrätta i lyxiga hotellmiljöer. Klädkod är en total katastrof eftersom jag vägrar ha på mej annat än shorts och thailinnen :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar inte ens flyga first-/businessclass fast andra betalar. "Djurtransportklassen" är den enda rätta!

Oj. Hade nån annan betalat hade jag inte kunnat motstå högre klass... Fick flyga det hem från Bangkok med KLM en gång för att planet var överbokat..  Hade du tackat nej då oxå?

Tackade nej någon på 1990-talet när Thai Airways var överbokad BKK-ARN. Blev erbjuden 1000 USD för att flyga business via Frankfurt.Björn Borg skulle få plats.Tackade nej... :cool

Stannade du kvar en extra natt istället då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmieboy, så där ja! Grymt tydlig bild! Du har möjlighetsvis inte en då PE stolen är fullt tiltad (vila/sovläget)? Jag går just nu och funtar på att boka biljetter med Thai Feb-Mars 2012, och just nu är de en kampanj, en rejäl drive på priserna, 6500:- för E klassen eller 10600 för PE per person. Jag är rejält sugen på PE t/r. Det är så värt med extra plats och mindre spring etc kring sina platser. Och kan man tilta stolen lite mer, guld! Fick svar från Thai Air i dag att samtliga PE stolar på ARN-BKK har egen TV skärm som man fäller upp, men tyvärr kan man inte välja, starta, backa etc med filmerna. Fan den servicen hade Malyasia Air för 7 år sedan, på alla platserna i planet! Synd att malyasia la ner sin ARN-BKK linje lika fort som den dök upp. Känns som Thai Air vrider ur det allra sista ur de stackars TG960 och TG961 planen.

Jimmieboy, din bild på en "uppgraderad 747", vilket bolag är det och vilken sträcka? Just så där härlig såg Bussiness stolen ut när jag åkte hem från Bangkok med en KLM 747 2008. 10-11 timmar bokstavligen flög förbi, man vaknade utsövd tillskillnad från E klassen.

Vet du även om man kan boka att man vill sitta på Upper deck och specifika platser. Någon avrådde för en viss rad i någon tråd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ställer frågan till Thai Air SE i morgon angående PE och uppgraderade säten. Men det känns inte logiskt att de skulle installera såna nya stolar. Dels är det dyrt och de vill sälja av platserna till varje pris, sen förlorar de x antal platser, för den där fina stolen ser bra mycket större och längre ut. Men man kan ju alltid hoppas. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där ser för bra ut för att vara Premium Ekonomy :)

Vet ni hur mång av 747 som är uppgraderade från Scandinavien? Några överhuvudtaget?

Jag hittade bilden när jag sökte och det står att det ska vara en uppgraderad premium economi.. Tror dock inte att det brukar köras några uppgraderade plan från skandinavien i vanliga fall..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar inte ens flyga first-/businessclass fast andra betalar. "Djurtransportklassen" är den enda rätta!

Oj. Hade nån annan betalat hade jag inte kunnat motstå högre klass... Fick flyga det hem från Bangkok med KLM en gång för att planet var överbokat..  Hade du tackat nej då oxå?

Tackade nej någon på 1990-talet när Thai Airways var överbokad BKK-ARN. Blev erbjuden 1000 USD för att flyga business via Frankfurt.Björn Borg skulle få plats.Tackade nej... :cool

Stannade du kvar en extra natt istället då?

Står ju ganska tydligt ovan att jag tackade nej.Hade viktiga grejer på den tiden -Idag skulle jag ta erbjudandet så klart...Nytt flyg i princip

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick svar från Thai, det är den gamla standarden på PE stolarna på ARN-BKK linjen tyvärr, men bra mycket bättre än Economy.

Hade turen att åka med den nya säteskonfigarationen i maj :dan(med flat bed i premium.) Det var dock bara till BkK, på väg hem var den gamla. I augusti var det också gamla sätena t/r. De renoverar dock sina 747 men det lär inte hända kärrorna från stockholm de dessa är de nyaste.. :-[

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bokade igår CPH-USM i PE och ställde frågan om det var den nya eller gamla inredningen och fick till svar att samtliga 747 CPH-BKK är retrofitted från den 16 aug 2012. Seatade mig på Upper deck, rad 14

Bör då vara nedanstående inredning:

1677301.jpg

0898529.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det er de sæder der kommer på Premium economy. Det går endda fint at sove på siden. Glæder mig til den direkte tur til Phuket i januar.

Oleh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det er de sæder der kommer på Premium economy. Det går endda fint at sove på siden. Glæder mig til den direkte tur til Phuket i januar.

Oleh

Verkar vara en ganska kraftig uppdatering. Kanske man skall verkligen endast resa Premium Economy i framtiden.

Jämförs detta med t.ex. Premium Economy på SAS så är det hästlängder emellan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att PE försvinner när samtliga kärror är retrofitted. Kabinen ovan säljs som Royal Silk Class (Thais business) på övriga linjer 747 trafikerar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det trodde jag med men samtidigt så verkar om fortfarande sälja PE och kärrorna ska snart var renoverade. Maj, Juni om jag minns rätt.

Har som sagt bokat PE CPH-USM med avresa i februari 2013. Är seatad på rad 14 (upper deck) både ut och hem. När jag kollar på MyBookings är det en retrofitted kärra ut (26 platser i U) och en "original"-kärra hem (32 platser i U).

Så beskedet jag fick av Thai i Köpenhamn, att alla 747 skulle vara retrofittade 16 aug 2012, verkar stämma dåligt.

Flighten hem är den som kommer från HKT med avgångstid BKK 13:00 LT.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×