Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
kridde

Alla ni som älskar Krabi!

Rekommendera Poster

Vi har gillat Aonang tidigare så på årets resa när vi skulle stanna lite längre och åka runt lite så var Aonang vårt "säkra kort". Stället som vi på förhand visste inte skulle göra oss besvikna... eller hur  :nau Vi ville åka därifrån innan vi ens vart där 1 natt. Såå mycket folk, försäljare, skräddare... Kunde inte minnas att vi upplevt det så tidigare. Tack Aonang för tiden som varit, vi återkommer INTE!!!

Inlägget skulle få mer relevans om man får reda på när detta var. !Årets resa" står det. Stor skillnad på början av januari och början på mars kanske  ???

:cool

Årets resa innebär att vi var där 18-24 feb. Helt otroligt mycket folk då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är väl inte aktuellt att åka till Ao Nang igen men det finns ju fortfarande mycket att se i Krabi-området som inte är Ao Nang.

som va då ??

Krabi är ju inte bara Beach Road i Ao Nang, det är ju betydligt större än så.

Jag är dock för lat i dag för att lista upp vad som finns mer.

Kolla överst på den här sidan så hittar du lite tips.

Klicka på:

"Vill du läsa mer? Här hittar du fler guider om Thailand!"

Även http://www.krabiguiden.se/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer med många om aonang.

Kom nyss hem därifrån efter att ha längtat dit innan avfärd. staden tycker jag fortfarande om,tycker det är lagomt stort. På kvällarna märktes inte så mycket av invasionen. men dagtid när man åkte ut för att besöka dom stränder som varit så fina tidigare(suck).På pranang där det tidigare bara fanns 1 båt som sålde mat mm stog det nu 6 båtar med samma utbud.speedboats och longtails längs i stort sätt hela stranden.Poda va faktiskt värre. Där man tidigare kunde ligga helt ostört backade nu den ena speedboaten efter den andra upp på stranden.vem gillar att bada bland alla dessa monsterbåtar???

Vi sa också att det va sista gången dit!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu undrade jag ju inte vad ni hatar mest med krabi, inte vad som är fullkomligt värdelöst. Tror ni det är någon skillnad om man kommer dit i slutet av November? Eller är allt lika jävla kasst då!!?? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Jag var där i november 2009 och besökte bland annat Bamboo Island som jag tyckte var väl värt ett besök. Var sedan tillbaka sommaren 2010 i tre veckor drygt, då det var betydligt mindre befolkat av turister i "byn" samt på de olika öarna. Bodde på Paradise som var otroligt lugnt och skönt och låg samtidigt centralt i byn. Mvh Marika.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aonang är perfekt ställe för 3 nätter...sen är man nöjd :)

Fördelar med Aonang är att:

...det är en bra knytpunkt för många utflyktsmål

...själva orten är väldigt kompakt (restauranger/butiker ligger tätt)

Nackdelarna med Aonang är att:

...skräddarna är ooootroligt jobbiga.

...att det blir mer och mer turister på Poda/Chicken/Railay

:JC_goodpost:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så tråkigt att läsa när jag nu precis bokat en vecka dit för första gången =/ Men hur som tror jag att det blir bra bara man kommer till Thailand igen =). Så har man varit där oxå o kan pricka av det från Thailand kartan =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med att Ao Nang inte är någon hitt, kom hem -92 därifrån och det kändes som att det var sista gången dit.

Men Raily och Krabi stad kan jag tänka mig återkomma till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så tråkigt att läsa när jag nu precis bokat en vecka dit för första gången =/ Men hur som tror jag att det blir bra bara man kommer till Thailand igen =). Så har man varit där oxå o kan pricka av det från Thailand kartan =)

Res med öppna sinnen och bilda dig en egen uppfattning. Det finns såååå mycket mer i Krabiregionen än strandgatan i Ao Nang.

Åker själv tillbaka om dryga veckan för 3:e gången

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med att Ao Nang inte är någon hitt, kom hem -92 därifrån och det kändes som att det var sista gången dit.

Men Raily och Krabi stad kan jag tänka mig återkomma till.

Raily nej  överfullt av folk samt långbåter  lika så pranang    krabi  ja

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så tråkigt att läsa när jag nu precis bokat en vecka dit för första gången =/ Men hur som tror jag att det blir bra bara man kommer till Thailand igen =). Så har man varit där oxå o kan pricka av det från Thailand kartan =)

man ska alltid bilda sig en egen uppfattning...

det skulle inte förvåna mig om jag åker tillbaka iaf...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag älskar Krabi, Aonang. Återkommer alltid. Jag bara älskar det! kan inte riktigt sätta fingret på vad men det är mitt hjärteområde i thailand helt klart.  :D

Ska tillbaka i december och längtar mest efter att ta longtailbåt till Railey och klättra, till att jogga på morgonen längs med stranden innan stan vaknat till liv. Längtar även till det lugn som jag känner just där :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×