Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sundberg

Plugga distans i Bangkok HT/VT 2011/2012

Rekommendera Poster

Tjena, är en 20 årig kille som till hösten kommer att dra ner till Bangkok för att plugga distans från Sverige. Kommer börja terminen hemma i Sverige och dra ner till Bangkok i oktober ngn gång och stanna i minst 6 mån. Om du går i liknande planer eller bara ska befinna dig i Bangkok en tid under den perioden så hör av er i antingen tråden eller skicka ett pm =)

ciao

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant! Även jag har planer på att dra ner till Bangkok för att plugga distans under hösten. De problem jag står inför just nu är just vad jag ska plugga, hur bör ekonomin stå till och vad finns det för möjligheter med CSN bidrag.

Går sista året på gymnasiet nu, fyller 20 i sommar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har ocksa pm r.h.k!

Joppa; Sjalv satsar jag pa att spara ihop pengar i sommar/host och sen leva pa det + studiebidraget (2700 kr) manaden och min budget raknar jag med bli runt 9000 kr i manaden. Sjalvklart kan man komma undan mycket billigare om man vill det. Lagenhet raknar jag med att betala 2-3000 kr for i manaden, och da far man en schysst etta centralt i Bangkok, med gym, pool och annat gott. Du berettigad till fullt bidrag och lan fran CSN (forutsatt da att du laser en kurs som ar pa heltid).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har ocksa pm r.h.k!

Joppa; Sjalv satsar jag pa att spara ihop pengar i sommar/host och sen leva pa det + studiebidraget (2700 kr) manaden och min budget raknar jag med bli runt 9000 kr i manaden. Sjalvklart kan man komma undan mycket billigare om man vill det. Lagenhet raknar jag med att betala 2-3000 kr for i manaden, och da far man en schysst etta centralt i Bangkok, med gym, pool och annat gott. Du berettigad till fullt bidrag och lan fran CSN (forutsatt da att du laser en kurs som ar pa heltid).

Har en anhörig som bor i Bangkok så boendet är inget problem. Funderar själv på att spara ihop en större summa pengar för att sedan dra ner under nästa VT. Men man vill ju så gärna dra ner så fort som möjligt efter studenten ;)

Det jag kollar efter är distansstudier. Skulle vara kanon om man hittar en svensk högskola som tillåter en att plugga utomlands så länge man har internet och en dator vid ens boende för att göra det möjligt att hålla kontakten med skolan och dess lärare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha alright. Iprincip alla amnen finns att plugga pa distans och man skoter all kontakt med skolan och larare over internet. Bara googla. Kurserna finns att anmala sig till pa studera.nu. Kom dock ihag att du maste anmala dig innan 15 april tror jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla kurser på studera.nu, där kan man kryssa i distansstudier, utan närträffar.

Vid alla kurser som finns på studera är man berättigad studiemedel(CSN) (om man inte misskött tidigare studier, återbetalningar etc vill säga)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×