ReGGae

sätta in pengar på mitt svenska konto i thailand?

12 inlägg i detta ämne

Jag har 60.000 baht som jag vill sätta in på mitt konto men undrar vilken bank som ger bäst kurs? är det bara knalla in med pengarna,pass och kontonummer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag fått rätt info av banken

så Sverige till Thailand - no problem å det funkar

Thailand till Sverige - problem,tillstånd etc  ???

tog inte reda på allt för jag har inget behov att göra

detta nu iaf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

limit är väl 50000baht i kontanter . .för alla banköverföringar behövs något speciellt formulär, "Foreign Exchange transaction form" enligt OUB

vart får man tag på detta formulär?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har 60.000 baht som jag vill sätta in på mitt konto men undrar vilken bank som ger bäst kurs?

Om du redan har ett konto i Thailand så är det nog ingen skillnad på bankerna. Om du vill öppna ett konto så behöver du en adress i Thailand, pass plus ett antal bath. Vill du föra över pengar från Sverige till det konto du öppnat i Thailand så behövs kontonummer och Swift-kod mm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har 60.000 baht som jag vill sätta in på mitt konto men undrar vilken bank som ger bäst kurs?

Om du redan har ett konto i Thailand så är det nog ingen skillnad på bankerna. Om du vill öppna ett konto så behöver du en adress i Thailand, pass plus ett antal bath. Vill du föra över pengar från Sverige till det konto du öppnat i Thailand så behövs kontonummer och Swift-kod mm.

Han vill överföra till sverige inte ifrån

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan ha fel men jag tror att "Foreign Exchange Transaction Form" behövs bara om överföringen avser mer än USD 20.000:-.

http://www.doingbusinessthailand.com/thailand-banking/thailand-bank-foreign-exchange-control-regulations.html

Också tror jag att det är inte en lätt match föra ut THB från landet, dvs du kankse ha en certifikat att du tog in dessa pengar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu