Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
nathaliiie

Vilken kamera använder du?

Rekommendera Poster

Canon Ixus 130 och en Fujifilm xnågonting för undervattensbilder.

Är Ixusen bra? Funderar på att köpa en sån! :)

Köpte den i december så har inte hunnit testa den så mycket men den är jäkligt smidig och enkel att använda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var på Posten (eller numera ICA-butiken) i eftermiddags och hämtade en "snorlkingskamera" vi köpt på CDON.COM, som komplement till vår "riktiga" kamera. En Rollei Sportsline 60, vattentät till 3 m. Pris 549:-, minneskort 2GB 69:-.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Elgiganten och media Markt har lägsta prisgaranti  :) så det priset får du hos dom också  :)

Det är ju toppen! Men såg nu att elgiganten tagit bort kameran från hemsidan, vet inte om dom säljer ut den modellen nu då det släpps nya ixus i mars. Vissa kör ju att prisgarantin gäller på nätet om du hittar billigare på annan hemsida, men det kan ju inte gälla mediamarkt eftersom dom inte har någon webshop?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en Canon S90 som man kan köra allt manuellt på men är liten i storleken och tar fina bilder. Har inte använt den i Thailand än.

canon-s90-views.jpg

ja det är en lite med många stora finner i en topp samt en tio poänger men det fin en till en nikon coolpix p 7000 det är ett står varen  en s90an

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nya Canon Powershot SX220 HS är super! Inte minst vad gäller bilder i mörker...  perfekt för att fånga kulörta lampor och middagsmys i Thailand. 14x optisk zoom, automatisk "antiskak". Förutom Autoläget finns allt från manuellt till specialinställningar (snö - strand - fyrverkeri m.m) som underlättar. Dessutom tar den bilder av sig själv när någon ler  :D (Naturligtvis måste du välja auto-smil-läget först, den börjar inte ta bilder alldeles av sig själv). Den funkar även som videokamera men det har jag inte använt än så vet inte hur bra den är.

Ca 2 500 kr hos Elgiganten och värd varje öre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Olympus Tough 8000 tål allt och lite till. ;)

Jag fuderar på att köpa en Olympus Tough 3000 eller 6020...  Hade varit kul att kunna filma nu under songkran =)

Nån annan som har någon av dom kamerorna som kan säga om dom är bra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har kört med Nikon P80 ett par år nu och är helnöjd, grym zoom på 18X.

Funderar just nu starkt på att köpa mig en kompaktkamera och då ligger Sony Cyber-shot DSC-TX5 bra till.

Den tål rejält med vatten(3 m), tål att tappas i golvet, tar fantastiska panoramabilder mm. Vill man filma så blir det också riktigt bra.

Det blir en tur till TukCom under eftermiddagen för att jämföra priserna mot hemma i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Köpte en olympus 8010 uv kamera. Använde den nu i mars när vi var i Thailand. Den tål verkligen mycket. Den är perfekt när man snorklar, klarar djup till 10m, tar förvånads värt bra kort under vatten. Den tar mycket bra kort på land också. prisvärd.

Jörgen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Veniza

Jag använder gärna min Canon EOS 5D Mark II hemma men nu när jag ska iväg till Phuket vet jag inte riktigt om jag vågar ta med den pga luftfuktigheten. Någon som haft problem med kondens i kameran där nere?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använder gärna min Canon EOS 5D Mark II hemma men nu när jag ska iväg till Phuket vet jag inte riktigt om jag vågar ta med den pga luftfuktigheten. Någon som haft problem med kondens i kameran där nere?

Var vänlig och ställ inte samma fråga om och om igen i tre trådar samtidigt. Ett ställe räcker.

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=20515.msg255048;topicseen#new

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×