Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
bellis

Nio veckor i Thailand

Rekommendera Poster

Hej! Jag heter Isabel och har hängt här på forumet sen förra året utan att presentera mig... Jag hittade hit förra året när jag sökte resetips för Thailand då jag och sambon planerade en resa. Efter att ha läst på så bestämde jag mig för att vi skulle ta Phuket och Ao Nang under två veckor men precis innan vi skulle åka så kom askmolnet ivägen... :( Gråt och förtvivlan. Men jag torkade tårarna och så bestämde vi att vi skulle skjuta på resan till i år och då ta ett längre avbrott från vardagen här i Sverige.

Om en månad åker vi, jag min sambo och våra två barn, och blir borta ca 9 veckor.

* 2-3 dagar Bangkok

* 5-6 dagar Koh Samet (försökt boka Samed Villa efter att ha läst tips på forumet)

* 5 veckor i hyrt hus ca 4 km utanför Ban Phe

* under husvistelsen tar vi ett avbrott och besöker Koh Samet igen, då 4 dagar på Ao Prao resort

* efter husvistelsen åker vi till Koh Chang och bor på Coconut Beach Resort i 7 dagar

* 4 dagar Koh Kood

* Sen vi vi inte, vi har ca 1 vecka kvar till flyget går så det blir antingen Koh Samet eller Koh Chang igen.

Mycket i planeringen av var vi ska bo, äta, göra kommer efter att jag läst tips på forumet så tack så mycket :) Jag hoppas att jag efter resan ska ha en del erfarenheter att kunna återgälda med!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! jag är oxå ny här...och jag får oxå massor av tips.......Vad härligt kunna vara borta så länge!! Njut..!!!!

Antar att ni har små barn. Det är ett elände med stora barn, de kan ju ej missa skolan. Jag får vänta på mina lååånga resor tills dottern står på egna ben. Blir nog sista resan ihop till KhaoLak/Kata nu om 2 veckor..

Ha det skönt. Ser fram emot ERA tips och erfarenheter sen:-)

//Tinna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som en härlig resa! Men 9 veckor, då hade jag lagt mer tid i Bkk än de vanliga 2-veckorsresorna. Ni kommer att vara nöjda med sol och bad och 3 nätter till i huvudstaden kommer nog även gillas av barnen. Ett akvarium finns vid Paragon, liksom en fin bio. Finns mycket att göra för alla. Själv längtar jag alltid till Bkk, hur fina stränderna än är  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som en härlig resa! Men 9 veckor, då hade jag lagt mer tid i Bkk än de vanliga 2-veckorsresorna. Ni kommer att vara nöjda med sol och bad och 3 nätter till i huvudstaden kommer nog även gillas av barnen. Ett akvarium finns vid Paragon, liksom en fin bio. Finns mycket att göra för alla. Själv längtar jag alltid till Bkk, hur fina stränderna än är  :)

Vi börjar med 2-3 dagar turistande i Bangkok och sen tar vi 3 dagar shopping på slutet också. Så tror jag iaf  ;) Får se hur det känns. Akvariet är på listan, det kommer 4-åringen att älska!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett av de bästa sätten att färdas i Bangkok är med båt. Det finns flera turer men den orange linjen tror jag kostar 25 baht och ni kommer då förbi de mest populära turistattraktionerna som Grand Palace och Wat Arun. Tror det gillas av alla i familjen. Rekommenderar ändå att ta en tur in i klongerna (kanalerna). Kul att se alla kontrasterna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×