jungfrun

Astrovirus hos 3 åring och 6 månaders baby

3 inlägg i detta ämne

Efter 3 månader i Phuket, och ganska friska hela tiden så kom dotterns familj hem med barnen. treåringen hade då varit dålig sista veckan, hade både feber, lös i magen, kastade upp ibland. Efter provtagningar så konstaterade man astrovirus i tarmen. Dessutom hade pojkstackarn sand i båda öronen och öroninflammation på ena sidan. sanden hade han troligtvis fått efter att blivit omkullkastad i en kraftig våg. Babyn hade också lös mage, var lite dålig och hade lustigt nog också öroninflammation. Båda barnen (+ deras moir som OCKSÅ hade öroninflammation :-) fick antibiotika här hemma och tillfrisknade nu snabbt. Glömde också säga att de båda dessutom hade ögoninflammation. Nå, det var väl tur att de kom hem nu då. Nog skulle det ju ha varit jobbigt där.

Astrovirus är liknande som rotavirus och  norovirus.

Min yngre dotter, 17 år, som var med mig där på resan insjuknade också i en kraftig matförgiftning och fick 40° feber. Läkaren kom inom en timma till hotellrummet och gav mediciner, och nästa dag så var hon på stranden ute igen. Superbra sjukvård!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trist ändå med matförgiftning och magproblem. Speciellt för barn är dett extremt jobbigt. Bra att ni sökte er till läkare direkt.

Under mina 12-15 resor till Thailand/Malaysia har jag väl haft problem 2ggr. Inte så hemskt, men man får passa sig lite extra för var man äter och hur man äter ... man får helt enkelt tänka på att skölja frukter med rent vatten, inte alltid äta med hände rom man inte tvättat de ordentligt mm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som Astrolog är det mycket underhållande att läsa signaturer som skrivit under med sitt eget Soltecken. Jungfrur hör definitivt till de som klagar mest, sand i öronen efter en kraftig våg, jo jag tackar, finns det vågor vid stränderna också?? :laugh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu