Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sof

Väder Ao nang

Rekommendera Poster

Första gången jag åker till Krabi och Ao nang, åker om en vecka. Brukar inte kolla väderprognosen. Men gjorde det nu. Och det ska bli regn, regn och åter igen kraftig regn till och med. Någon som vet hur vädret brukar vara i detta område i början av december? Mycket tråkigt om man får semestern förstöd pga regn när man söker sol.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter i ao nang just nu. Kan meddela att vadret ar valdigt molnigt. Igar kvall nar vi anlande fran bangkok sa mottes vi av regn och som du sager sa ser inte prognoserna lovande ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket tråkigt att höra att vädret i Ao Nang är grått. Prognoserna 10 dagar framåt visar fortsatt regn, regn och åter regn. Men jag hoppas att de har fel. Är det ovanligt att vädret är så här grått i början av decmeber?

Håller verkligen tummarna för att det ska bli bättre...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, prognoserna stämmer nästan aldrig. Mer ledsamt att folk som är på plats rapporterar dåligt väder. Kvittar om det är varmt regn, åker för att känna solen :)

Men 4 dagar kvar, mycket kan förändras.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har bott i Ao Nang i december 2 ggr, senast förra året. Vi har haft väldigt fina förmiddagar för att sedan få en "skön" åskskur framåt em, kväll eller natt.

Personligen tycker jag att det är rätt skönt med lite moln och regn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi åker nu på tisdag. Och vad jag förstår så är vädret upp och ned där nere... Så vi får nog räkna med regn och grått. Mycket trist. Jag vill se och känna solen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart man vill ha bra vader nar man ska till thailand. Speciellt om man "bara" ska va borta nan vecka. Vi ar borta 11 veckor sammanlagt. Kan meddela att solen visade sig for forsta gangen pa flera dagar idag, det va dock ingen lang stund utan drygt 1 timme....suck.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har roat mig med att läsa prognoser och radarbilder på lite olika sidor. Och det man kan utläsa är att det är ett "ovanligt" väder för årstiden på vissa ställen. Det kommer lågtryck på lågtryck som ger regn på många platser. På västkusten bildas det lågtryck som stoppar de vanliga vindarna och framkallar västliga vindar. Vi har en kort resa framför oss. Kanske dags att mentalt inställa sig på regn och moln. Tyvärr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har roat mig med att läsa prognoser och radarbilder på lite olika sidor. Och det man kan utläsa är att det är ett "ovanligt" väder för årstiden på vissa ställen. Det kommer lågtryck på lågtryck som ger regn på många platser. På västkusten bildas det lågtryck som stoppar de vanliga vindarna och framkallar västliga vindar. Vi har en kort resa framför oss. Kanske dags att mentalt inställa sig på regn och moln. Tyvärr.

ställer du in dig på det, så kan man ju inte bli annat än glatt överraskad om man har fel...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sof: som de verka på dig så har ni bokat en charterresa eftersom ni pratar om att ni ska vara i ao nang, och bara där. Hade jag vatt er och vädret varit så uselt när ni landar så hade jag begett mig till ett ställe med sol, finns mängder med bra o billiga boende nära, Phuket- phi phi osv. Hellre de än att sitta på ett hotellrum i 2v med regn. It aint over until the fat lady sings;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, vi har flygstolar. Däremot kommer vi inte att vara borta en längre tid denna gång. Vi kommer att tillbringa de första dagarna och sista dagarna i Ao nang, så visst blir det några dagar där och öarna runt. Resten av tiden blir äventyr och rundresande. Men det är första gången vi åker i dec. Tidigare år har vi alltid åkt i februari, var av mina funderingar kring vädret i december månad. Snart åker vi, ska bli skönt att slippa minusgrader och snö  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var finns Solen , vi åker på Fredag framme i Phuket på Lördag morgon. Vädret ser inte så lovande ut. Så vi får åka där solen lyser. Kan någon säga vart solen är !!!!!  :-\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja självklart ska man sola med måtta, men vi åker från ett väldigt snöigt och kallt  Sverige och då vill vi ju ha Sol. 3 Dagar med sol vad allt jag fick på min semester här i sverige. Och har sett fram emot att bara ligga och sola och bada så mycket som möjligt.

Var på Lanta i april och då sa alla till mig att jag åkte fel period men vi hade 40 grader och sol i 16 dagar utan en droppe regn. Nu när man ska åka på högsäsong då regnar det massor  :'(  Gillar när detär varmt och soligt så vi får ta oss dit solen är så är det bara

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×