Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst StoraHanna

Tips i karon

Rekommendera Poster

onsdag den 30 november är det dags.  :D

Flera tips mottages tacksamt.  :dan

Åker nog själv ner den 5:dec. Brukar hänga en hel del på "Bar with No Name" i Karon.

Spela lite pool och kolla på lite sport (3-4 tv apparater med sport) sen en repa på "rock baren" (som jag kallar den för att jag aldrig kommer ihåg vad den heter).

Ligger på grann gatan. Och runt 23-24.00 drar man till Kata på Robert's Pub..

http://www.robertband.net/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppa Dino Park, inte värt pengarna.

Kan du utveckla lite mer vad som inte gör det värt pengarna?

Tycker inte att maten är bra nog, ganska ocharmigt ställe också men det fattar man innan man går in. Minigolfen kan vara ett litet trevligt tidsfördriv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sådär då var man hemma efter 2 veckor i Karon.

Det blev så att jag tog mig upp till Kamala och besökte Pierre Collection redan efter några dagar då var intresserad av att sy upp en kostym och några skjortor.

Jag behövde en stilig sak som fungerar vår/sommar/höst.

Då jag inte är någon kostymnisse själv så fick jag välbehövliga tips av Lena och Nat.

Det slutade med att jag beställde en i mörkgrå Cashmere samt 5 olika skjortor.

.....

Vad låg priserna på kostymer, vanlig bomullskostym jmf med ull/cashmere, och vad kostade skjortorna? Vill bara ha lite ball park figures, så jag vet vad jag har att vänta mig :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

onsdag den 30 november är det dags.  :D

Flera tips mottages tacksamt.  :dan

Åker nog själv ner den 5:dec. Brukar hänga en hel del på "Bar with No Name" i Karon.

Spela lite pool och kolla på lite sport (3-4 tv apparater med sport) sen en repa på "rock baren" (som jag kallar den för att jag aldrig kommer ihåg vad den heter).

Ligger på grann gatan. Och runt 23-24.00 drar man till Kata på Robert's Pub..

http://www.robertband.net/

Är det Corner Bar du menar med rockbaren?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle definitivt inte välja Dino park med tanke hur de behandlar elefantungarna som de använder som dragplåster

Har dom elefantungar på minigolfbanan? Jag skulle ju iaf inte bry mej om några elefanter om ja skulle gått dit å spelat minigolf...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle definitivt inte välja Dino park med tanke hur de behandlar elefantungarna som de använder som dragplåster

Har dom elefantungar på minigolfbanan? Jag skulle ju iaf inte bry mej om några elefanter om ja skulle gått dit å spelat minigolf...

Jag förstår att du är ironisk men eftersom dom använder elefantungen som dragplåster så väljer jag att inte gå dit alls och uppmanar andra att göra detsamma, men som med allt annat så gör folk som dom vill ändå.

Personligen så tror jag på att man kan hjälpa bara man försöker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle definitivt inte välja Dino park med tanke hur de behandlar elefantungarna som de använder som dragplåster

Har dom elefantungar på minigolfbanan? Jag skulle ju iaf inte bry mej om några elefanter om ja skulle gått dit å spelat minigolf...

Jag förstår att du är ironisk men eftersom dom använder elefantungen som dragplåster så väljer jag att inte gå dit alls och uppmanar andra att göra detsamma, men som med allt annat så gör folk som dom vill ändå.

Personligen så tror jag på att man kan hjälpa bara man försöker

Jag har aldrig varit där så jag var inte ironiskt... Är det inte bara en vanlig minigolfbana där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle definitivt inte välja Dino park med tanke hur de behandlar elefantungarna som de använder som dragplåster

Har dom elefantungar på minigolfbanan? Jag skulle ju iaf inte bry mej om några elefanter om ja skulle gått dit å spelat minigolf...

Jag förstår att du är ironisk men eftersom dom använder elefantungen som dragplåster så väljer jag att inte gå dit alls och uppmanar andra att göra detsamma, men som med allt annat så gör folk som dom vill ändå.

Personligen så tror jag på att man kan hjälpa bara man försöker

Jag har aldrig varit där så jag var inte ironiskt... Är det inte bara en vanlig minigolfbana där?

Ber om uräkt, då missförstod jag dig.

Det är minigolfbana och restaurang, helt korrekt. Men under högsäsongen för turister som står det utanför ingången till minigolfen, på trottoaren, en elefantunge som turister får låta sina barn rida på, fota osv. Den står där flera timmar varje kväll på denna trottoar. Den fraktas dit och "hem" på flasket på en vanlig pick-up

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle definitivt inte välja Dino park med tanke hur de behandlar elefantungarna som de använder som dragplåster

Har dom elefantungar på minigolfbanan? Jag skulle ju iaf inte bry mej om några elefanter om ja skulle gått dit å spelat minigolf...

Jag förstår att du är ironisk men eftersom dom använder elefantungen som dragplåster så väljer jag att inte gå dit alls och uppmanar andra att göra detsamma, men som med allt annat så gör folk som dom vill ändå.

Personligen så tror jag på att man kan hjälpa bara man försöker

Jag har aldrig varit där så jag var inte ironiskt... Är det inte bara en vanlig minigolfbana där?

Ber om uräkt, då missförstod jag dig.

Det är minigolfbana och restaurang, helt korrekt. Men under högsäsongen för turister som står det utanför ingången till minigolfen, på trottoaren, en elefantunge som turister får låta sina barn rida på, fota osv. Den står där flera timmar varje kväll på denna trottoar. Den fraktas dit och "hem" på flasket på en vanlig pick-up

OKej! Låter ju inte bra... Har aldrig sett den när jag har kört förbi..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle definitivt inte välja Dino park med tanke hur de behandlar elefantungarna som de använder som dragplåster

Har dom elefantungar på minigolfbanan? Jag skulle ju iaf inte bry mej om några elefanter om ja skulle gått dit å spelat minigolf...

Jag förstår att du är ironisk men eftersom dom använder elefantungen som dragplåster så väljer jag att inte gå dit alls och uppmanar andra att göra detsamma, men som med allt annat så gör folk som dom vill ändå.

Personligen så tror jag på att man kan hjälpa bara man försöker

Jag har aldrig varit där så jag var inte ironiskt... Är det inte bara en vanlig minigolfbana där?

Ber om uräkt, då missförstod jag dig.

Det är minigolfbana och restaurang, helt korrekt. Men under högsäsongen för turister som står det utanför ingången till minigolfen, på trottoaren, en elefantunge som turister får låta sina barn rida på, fota osv. Den står där flera timmar varje kväll på denna trottoar. Den fraktas dit och "hem" på flasket på en vanlig pick-up

Jag tycker det är tragiskt, och även att folk inte tar mer avstånd men frågan är om inte elefanten har roligare där. Vet elefantungar bla här i Rawai som står fastkedjade vid ett träd från morgon till kväll. De är läskigt små när de börjar visa symptom på psykisk ohälsa med vaggande huvud och sidleds gående.

Jag menar alltså inte att det är bra att dem är där, ville snarare ytterligare belysa hur dessa små elefanter kan ha det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I december blir det ett  nytt besök till Thailand och. Phuket/Karon.

Denna gång bokat via JadeTravel.

Hur mycket kostar det att ta de 5 milen (?) från flygplatsen till Karon/Kata? På ett ungefär alltså så att inte det första som händer att man åker på en luring.

Kör man på taxameter eller gör man upp om priset innan?

Det är några år sedan jag var där nu.

Är det några nya trevliga ställen som tillkommit?

Tips på trevliga restauranger, pubar, ...

Om man vill åka och fiska tex låna utrustning och sitta och meta. Har ni tips på det?

Det var frågor som proppade upp så här en månad innan avresa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I december blir det ett  nytt besök till Thailand och. Phuket/Karon.

Denna gång bokat via JadeTravel.

Hur mycket kostar det att ta de 5 milen (?) från flygplatsen till Karon/Kata? På ett ungefär alltså så att inte det första som händer att man åker på en luring.

Kör man på taxameter eller gör man upp om priset innan?

Det är några år sedan jag var där nu.

Är det några nya trevliga ställen som tillkommit?

Tips på trevliga restauranger, pubar, ...

Om man vill åka och fiska tex låna utrustning och sitta och meta. Har ni tips på det?

Det var frågor som proppade upp så här en månad innan avresa.

Vi har dock ej åkte med dessa, men de ger väl en fingervisning om vad priset ligger på. http://www.phuketairportonline.com/node/21

Har för mig att vi betalade runt 800 thb när vi var till Karon -12. Men då tog vi en bil av de som står och kränger transfer inne på flygplatsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns lite info på tripadvisor också. http://www.tripadvisor.com/Travel-g293920-s304/Phuket:Thailand:Taxis.And.Rental.Cars.html

-11 när vi var till Phuket första ggn blev vi skjutsade just till en sån utflyktsarangör som skulle kränga utflykter till oss. Vi klev inte ens ur bilen och nekade vänligt men bestämt till allt de erbjöd. Vi blev inte så länge där då de nog såg att de inte skulle få sälja nåt.

Det är ganska enerverande när man rest 12 h+ och bara vill slänga in väskorna i rummet och ta ett dopp!

-12 slapp vi dock detta och blev skjutsade direkt till vårt hotell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra restauranger finns det gott om men det bästa enligt mig är Mr Thongs.

http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g1215780-d3470132-Reviews-or10-Mr_Thong-Karon_Phuket.html#REVIEWS

Kartan är dock fel på tripadvisor den ligger ute på huvudvägen på höger sida om man kommer från rondellen nästan ända uppe vid templet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Muangthai

Kan tipsa om en mycket bra thai restaurang i Karon som heter "Red Onion"

Stället är mycket populärt, så jag skulle rekommendera er att boka bord i förväg.

Mvh/Muangthai

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle definitivt inte välja Dino park med tanke hur de behandlar elefantungarna som de använder som dragplåster

Har dom elefantungar på minigolfbanan? Jag skulle ju iaf inte bry mej om några elefanter om ja skulle gått dit å spelat minigolf...

Jag förstår att du är ironisk men eftersom dom använder elefantungen som dragplåster så väljer jag att inte gå dit alls och uppmanar andra att göra detsamma, men som med allt annat så gör folk som dom vill ändå.

Personligen så tror jag på att man kan hjälpa bara man försöker

Jag har aldrig varit där så jag var inte ironiskt... Är det inte bara en vanlig minigolfbana där?

Ber om uräkt, då missförstod jag dig.

Det är minigolfbana och restaurang, helt korrekt. Men under högsäsongen för turister som står det utanför ingången till minigolfen, på trottoaren, en elefantunge som turister får låta sina barn rida på, fota osv. Den står där flera timmar varje kväll på denna trottoar. Den fraktas dit och "hem" på flasket på en vanlig pick-up

Jag tycker det är tragiskt, och även att folk inte tar mer avstånd men frågan är om inte elefanten har roligare där. Vet elefantungar bla här i Rawai som står fastkedjade vid ett träd från morgon till kväll. De är läskigt små när de börjar visa symptom på psykisk ohälsa med vaggande huvud och sidleds gående.

Jag menar alltså inte att det är bra att dem är där, ville snarare ytterligare belysa hur dessa små elefanter kan ha det.

Har man barn så är Dino park bra att prova. Mina ungar gillar maten och jag med för den delen. Priset är lite dyrare men i våra mått helt ok. Sen att dom har Elefanter utanför är ju inget unikt för att vara Thailand. Har aldrig set dom komma på någon pickup flak eller ungar som har suttit på den eller dom.  Tyvärr är det så över hela Thailand med djur. Man kanske borde lägga en tanke på hur kycklingen eller grisen hade det innan den hamnade på våra tallrikar med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Besök inte Dino. Har gjort det och det var ingen kul upplevelse!

Det finns en bra restaurang söder om Karon. Om jag inte minns fel ca 1 km mot Katahållet.

Lysrör i taket, vaxdukar och plaststolar, mycket folk, billigt och galet gott!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan tipsa om en mycket bra thai restaurang i Karon som heter "Red Onion"

Stället är mycket populärt, så jag skulle rekommendera er att boka bord i förväg.

Mvh/Muangthai

Deras anka i röd curry är mycket god. Vi var i Karon under lågsäsong, de flesta ställen var tomma och hade inkastare. Red Onion var alltid i princip fullt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×