Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
liar

Är det sant?

Rekommendera Poster

35 till 40 grader eller mer blir det endast en bit inåt landet. Vid havet eller strax intill svalkar havsbrisen, dessutom är havet "bara" 28 - 30 grader varmt.

Det kan också bli så att sanden börjar brännas - beror då dessutom på att det inte bara är ren korallsand - den bränns aldrig.

Sanden på Samet och vissa beacher på Samui bränns aldrig - ren korallsand.

Dessutom står solen princip i zenit - tänk på att använda solhatt eller keps.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:o Vi har bokat resa till Phuket (Karon) 1-16 mars 2011  :pra

Men nu har jag läst att det mellan 30-40 grader varmt vid dent iden :cr

Kan det vara så....

Ja det stämmer vi var nere i två veckor nu i Mars och hade inte svalare än 31 grader dock var det aldrig varmare än 35.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bott på Phuket i 7 år och har aldrig upplevt 40 grader, men jag mäter också temperaturen som sig bör i skuggan.  ;) 

Normal temperatur pendlar väl mellan 28-33 grader under året men det kan naturligtvis variera som överallt annars. Det absolut svalaste jag har sett är 26 grader och det varmaste tror jag var 38 grader. 

Nu tycker jag att det är en enorm skillnad på 30 i Sverige och här, känns (för mig) mycket varmare i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Andra halvan av mars i år, varierade dagstempen i skuggan på södra Phuket mellan 33 och 37 grader, vilket man får klassa som relativt varmt tycker jag     :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bott på Phuket i 7 år och har aldrig upplevt 40 grader, men jag mäter också temperaturen som sig bör i skuggan.   ;)   

Normal temperatur pendlar väl mellan 28-33 grader under året men det kan naturligtvis variera som överallt annars. Det absolut svalaste jag har sett är 26 grader och det varmaste tror jag var 38 grader.   

Nu tycker jag att det är en enorm skillnad på 30 i Sverige och här, känns (för mig) mycket varmare i Sverige.

Håller helt med om att 30 grader i Sverige och Thailand känns olika. 30 grader i Sverige är olidligt men inte i Thailand. Det är varmare i mars än i februari. I mars börjar det också bli lite mer regn och åska men inte så farligt. Vi är sjlva kvar i Thailans till 15 mars. Ni får säkert en skön semester. :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har alltid rest i mars månad..har alltid haft precis lagom varmt  :beach: och precis lagom med regn  :dan

2011 blir dock resan av i Januari istället, hoppas på lika bra väder då  :ok:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har alltid rest i mars månad..har alltid haft precis lagom varmt  :beach: och precis lagom med regn  :dan

2011 blir dock resan av i Januari istället, hoppas på lika bra väder då  :ok:

Vädret i januari är nog trots allt bättre än i mars tycker vi. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varmt och gott men mycket fuktigt var det då jag var nere mars/april 2008:) Svalka sig i havet kom inte på frågan haha. Man fick ligga under ac'n på rummet o torka innan man gick ut på kvällarna :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varmt och gott men mycket fuktigt var det då jag var nere mars/april 2008:) Svalka sig i havet kom inte på frågan haha. Man fick ligga under ac'n på rummet o torka innan man gick ut på kvällarna :)

Det är sant ibland svalkar inte havet. I början av mars var det 37 grader i vattnet och lika varmt på land. Då var det bara en vindil som svalkade. Men att gå in och ligga under AC:n hade vi ingen tanke på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×