Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ica

räknas kamera eller laptop- väska in i handbagagevikten

Rekommendera Poster

Vore ju toppn. Kan inte hitta info om det bara. Tänkte därför höra om nån hade erfarenhet av detta

Jag hade med mej min systemkamera och laptop utöver min ryggsäck som handbagage och det var ingen som sa nåt när jag åkte med Thai Air sist... Inte heller på Bangkok Air i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åh, vad glad jag blir av att höra det :dance4: fler som det funkat för? Frågade nämligen Jordenresor och dom påstod att handbagaget alltid var ett och max 7 kg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har kanske hhaft tuur men de har aldrig vägt eller sagt ngt om vår kamera väska eller data! Men skulle kunna tro att det igentligen bara ska va ett hadbagage/man på 7 kg...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Saxat från Thai Airs hemsida:

Q : How many pieces of carry-on luggage am I allowed?

A : Each passengers may hand-carry one piece luggage the sum of whose dimensions (length+ height + width) does not exceed 115 cm.(56 + 46 + 25 cm)  and which does not weigh more than 7 kg.

Pieces exceeding these dimensions must be checked in at the Check-in counter prior to departure. A woman is allowed to carry a purse as well.

Att det sedan fungerar annorlunda i praktiken är ju en annan sak.

Själv stoppar jag ner laptopväskan i ryggan jag har som handbagage och har därmed bara ett handbagage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nån som vet om man får ta med en kameraväska utöver handbagaget?

Spelar nog inte den minsta roll om du har en dator, kamera eller en nalle, hand baggage är ju handbaggage. Sen finns det ju generösare och mindre generösa flygbolag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åh, vad glad jag blir av att höra det :dance4: fler som det funkat för? Frågade nämligen Jordenresor och dom påstod att handbagaget alltid var ett och max 7 kg.

Räknas som det på alla bolag men man ser mellan fingrarna på vissa.

Bl.a Fritidsresor har blivit skithårda på det...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×