Jonsi

Koh Samet eller Koh Chang?

29 inlägg i detta ämne

Vi var där i december. Först 5 dar på Koh Samet och sen 10 dar på Koh Chang nu efter åt skulle vi gjort tvärtom.

Kör hälften på varje tycker jag.

Härligt, skall dit i mars och bokat 10 dagar på Samet och 3 på Chang.

Lurade länge på uppdelningen. Ser enligt dig ut att bli bra.

Ja alla är vi olika, jag hade verkligen gjort helt tvärtom. Förstår inte heller varför man bokar i mars? Är väl onödigt om du märker att du inte trivs?

Lite konstig fråga, varför boka i Mars? Kanske inte förstår vad du menar men i mitt fall så tävlar jag i skidor hela vintern och då blir det Mars för semester.

Har barn med och frugan ogillar att flacka runt så det blir till att boka hemifrån!

Märkte själv att jag kanske formulerade frågan lite konstigt. Vad jag menade var att i Mars har ju ändå den värsta turismen lagt sig och det är betydligt lättare att hitta boende. Blir ju som sagt trist om ni bokat 20 dagar på ett ställe och ni inte trivs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samed villa ligger längst ner på Hat Sai Kaew och en bit att gå från centrum men ett klart mysigt ställe  :kla

Om 3 veckor är man på Koh Lipe och har 30 dagar på oss till Bangkok  :dan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi var där i december. Först 5 dar på Koh Samet och sen 10 dar på Koh Chang nu efter åt skulle vi gjort tvärtom.

Kör hälften på varje tycker jag.

Härligt, skall dit i mars och bokat 10 dagar på Samet och 3 på Chang.

Lurade länge på uppdelningen. Ser enligt dig ut att bli bra.

Ja alla är vi olika, jag hade verkligen gjort helt tvärtom. Förstår inte heller varför man bokar i mars? Är väl onödigt om du märker att du inte trivs?

Lite konstig fråga, varför boka i Mars? Kanske inte förstår vad du menar men i mitt fall så tävlar jag i skidor hela vintern och då blir det Mars för semester.

Har barn med och frugan ogillar att flacka runt så det blir till att boka hemifrån!

Märkte själv att jag kanske formulerade frågan lite konstigt. Vad jag menade var att i Mars har ju ändå den värsta turismen lagt sig och det är betydligt lättare att hitta boende. Blir ju som sagt trist om ni bokat 20 dagar på ett ställe och ni inte trivs.

Ok, klart du har rätt i sak men som jag skrev är lilla hjärtat lite kinkig med den saken! ;)

Blir fjärde gången vi reser och det har funkat bra så långt, det handlar ofta om att gilla läget så blir det mesta bra!

20 dagar är kanske i överkant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För egen del är 20 dagar på Koh Samet lite för mycket, men säger ju inte att ön är dålig på något sätt, tvärtom! Däremot så är ön väldigt liten och det finns inte speciellt mycket att se eller göra förutom att sola och bada.

Koh Chang har betydligt mycket mer att erbjuda på alla fronter, räkna med att det kommer nästan ta en hel dag att ta er från Koh Samet till Koh Chang. Är inte speciellt långt egentligen men båtarna och sånt tar sin lilla tid och innan man vet ordet av så har det blivit kväll.

Dock sitter jag ändå hellre 20 dagar på ett underbart Koh Samet än här i Sverige och fryser  :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu