ellen-kaa

Tips på kanonbra bok för resan!

80 inlägg i detta ämne

Conn Iggulden

:JC_goodpost:

Gillar man historia ska man absolut läsa Conn Igguldens böcker. Har plöjt igenom kejsarböckerna och håller nu på att läsa den tredje om mongolerna. Böcker som det är oerhört svårt att lägga undan innan de är färdiglästa =)

http://cdon.se/search?category=1769&q=conn+iggulden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dessa pocket-böcker ska ja ha med mig på nästa resa:

Lyckan, kärleken & meningen med livet - Elizabeth Gilbert

Johnny Cash : självbiografin - Johnny Cash

Isprinsessan - Camilla Läckberg

Lyckan, kärleken & meningen med livet,

den verkar super bra!!

mmm hoppas den är lika bra som ja tror...  :) :) :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mästaren och Marguerita av Bulgakov En galen vuxensaga

Läste bl.a 9/11 dokumentär under förra resan. Hårresande om alla misstag som begicks

Bortglömd svensk författare Sture Dahlström t.ex great blondino

Millenium böckerna, om man nu inte har läst dem....

Gillar personligen inte ljudböcker för det går i mitt tycke för långsamt. Men frugan älskar det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mästaren och Marguerita av Bulgakov En galen vuxensaga

Läste bl.a 9/11 dokumentär under förra resan. Hårresande om alla misstag som begicks

Bortglömd svensk författare Sture Dahlström t.ex great blondino

Millenium böckerna, om man nu inte har läst dem....

Gillar personligen inte ljudböcker för det går i mitt tycke för långsamt. Men frugan älskar det.

Millenium böckerna är underbart spännande,

Mästaren och Marguerita verkar bra och annorlunda, har "tittat" så smått på den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En bok jag haft med mig de tre senaste resorna har varit, English - Thai, The fun way to learn The language från Bangkok Books.

Det är alltid roligt att försöka lära sig språket och den har även kommit till mycket praktisk användning.

De har även givit ut några på svenska men de är inte lika bra tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har just läst "Och himlen är okyldigt blå" skriven av en Tsunamiöverlevare. Jättebra skriven och även en påminnelse om vad som hände.

Annars rekommenderar jag deckare av Karin Slaughter.

Lena

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

DÖDEN ÄR EN MAN av Per Lindeberg

Lite udda kanske? Handlar om 

FALLET CATRINE DA COSTA

Svenska Deckarakademins pris för Bästa Faktabok år 1999

Grävande Journalisters Guldspade år 2000

Guldpennan år 2000

http://www.mediemordet.com/boken.html     :cool

Länk till att köpa pocketutgåvan på 750 sidor  för 40 kr ----> http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185183296

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Diana Gabaldon....hennes böcker är outstanding  :d_book:

antigone

Håller verkligen med där! Har läst Främlingen 3 ggr nu och den är så grymt bra!!

Vad kul att det finns fler som blivit frälsta!! Men du, du måste forsätta att läsa de resterande 6 böckerna i serien :-) Jag ska börja om med Främling nu för nu har jag äntligen köpt bok nummer 7 och har legat av mig lite...

antigone

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har just läst "Och himlen är okyldigt blå" skriven av en Tsunamiöverlevare. Jättebra skriven och även en påminnelse om vad som hände.

Lena

Är det verkligen den som går på bio nu??? den handlar ju om Sandhamn..kan inte hitta någon annan ...finns det kanske någon annan titel på den?? författare??

tack...

har alltid med ett gäng pocket böcker på mina resor + antal ljudböcker.. har lagt till era tips på min lista..TAck!!! :kla

:d_book: kvinnorna på 10:våning å 80 grader från varmvattnet av Karin Alfredsson, El chocko av Markus Lutterman Insidan (tror jag den hette) av Liam Norbeerg... ja det finns massor ..

å längtar tills jag om 4v ligger i min solsäng å läser en bra bok i ren avkoppling  :beach:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lena

Är det verkligen den som går på bio nu??? den handlar ju om Sandhamn..kan inte hitta någon annan ...finns det kanske någon annan titel på den?? författare??

tack...

har alltid med ett gäng pocket böcker på mina resor + antal ljudböcker.. har lagt till era tips på min lista..TAck!!! :kla

:d_book: kvinnorna på 10:våning å 80 grader från varmvattnet av Karin Alfredsson, El chocko av Markus Lutterman Insidan (tror jag den hette) av Liam Norbeerg... ja det finns massor ..

å längtar tills jag om 4v ligger i min solsäng å läser en bra bok i ren avkoppling  :beach:

http://www.bokia.se/bok/9789197571821/och-himlen-var-oskyldigt-bla-charlotta-olander/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lena

tack...

http://www.bokia.se/bok/9789197571821/och-himlen-var-oskyldigt-bla-charlotta-olander/

Jag läste den när jag var i Khao lak första gången. Jättebra!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill läsa något som du får skratta åt så läs då: "Hundraåringen som klev ut genom föstret och försvann" av Jonas Jonasson.

Det var länge sedan jag läste en bok som i stort sett skrattade hela boken igenom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill läsa något som du får skratta åt så läs då: "Hundraåringen som klev ut genom föstret och försvann" av Jonas Jonasson.

Det var länge sedan jag läste en bok som i stort sett skrattade hela boken igenom.

Den har jag med :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

4 böcker beställda  :dan för kommande resa... 12/12 - 10/1

*Lyckan, kärleken & meningen med livet

*..och himlen var oskyldigt blå

*Kackerlackorna  av Jo Nesbö gillade 1:an å denna skall ju utspela sig i Bangkok

*Mamma, pappa, barn  Hammarbyserien del 2 (1:an pepparkakshuset va jätte bra)

sen blir det några ljudböcker oxå... :D perfekt att ha på flyget å bussresor..

förslag mottages gärna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här kommer tips på 2 fantastiska tegelstenar

Gregory David Roberts: Shantaram

Björn Collarp: Palatsbarnen

Helene

Shantaram är en helt fantastisk bok. Låt er inte avskräckas av tjockleken och tro inte heller att den räcker en hel vistelse. Den går otroligt snabbt att läsa ut!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hundraåringen... har jag sparat tills semestern. Ska bli kul att läsa den.  :D

Den var rolig/tokig i kombination. Påminner väldigt mycket, i stil, om den finske författaren, Arto Paasilinna. De finns översatta till svenska, rekomenderas om ni gillade "100 åringen"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På tal om Arto Paasilinna så håller jag på att läsa en rolig bok just nu: Hallonbåtsflyktingen av Miika Nousiainen.

Den handlar om en finsk man vars största dröm är att bli svensk medborgare - en riktig Svensson. Den är skriven på ett roligt sätt med mycket ironi och glimt i ögat. Författaren sätter fingret på mycket som är sant när det gäller oss svenskar och Sverige. Dessutom är det lite Thailand med, så det kan ju passa bra på resan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu