ibreitling

21/12-15/1. VART??

6 inlägg i detta ämne

Hej!

Jag har varit i Phuket två år i rad nu.

I år vill jag och tjejen åka till annat ställe. Vi landar i Bangkok, vi kommer att åka till Koh Samui 10 dagar, men sen?

Vad som är av största vikt för mig är att det absolut inte får vara regnit flera dagar i sträck.

Jag har hört att Koh Chang är regnigt under dec + jan? Stämmer det?

Vad skulle ni Thailandvana rekommendera.

Vi ska vara borta i tot 24 dagar

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skippa långa resor och åk till Koh Phangan och Koh Tao. Till Phangan tar det en halvtimme och 1 1/1-2 timmar till Tao. Dyk, snorkla och upplev något nytt.

Edit: Med sådana liknande svar måste det ju bara vara rätt!  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vädermässigt så borde monsunen över Samui vara över då (åker själv 10 dagar senare). Annars kan ni besöka Khao Lak. Flyga över till Phuket och åka 1-1 1/2 timme norrut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har hört att Koh Chang är regnigt under dec + jan? Stämmer det?

Var själv på Koh Chang från den 13:e dec tills några dagar efter jul och jag tror inte vi hade en dag dåligt väder. Kan ha varit någon dag där det kom små stänk under ett par minuter. Vet att det regnade ordentligt under natten en gång.

Och med tanke på att ni åker såpass sent i december och ska vara på Samui innan är ju desto bättre. Dec-feb ska väl vara dom solsäkraste månaderna på Chang.

Sen är det ju helt omöjligt att sia om vädret, jag var på Koh Phangan för ett par år sen över nyår och vi hade regn varenda dag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu