Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
mimzzie

Någon som testat Holiday phone?

Rekommendera Poster

Även jag har använt vidarekoppla.se och har varit "sisådär" nöjd. Problemet var att jag tyckte att den sög pengar snabbare än definitionen på hemsidan. Kvalitén på ljudet var inget vidare för min del.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även jag har använt vidarekoppla.se och har varit "sisådär" nöjd. Problemet var att jag tyckte att den sög pengar snabbare än definitionen på hemsidan. Kvalitén på ljudet var inget vidare för min del.

Tycker det verkar stämma! Finns ju samtalshistorik på hemsidan.

Uppkopplingsavgift 0,50:- och 0,29:-/minuten.

Laddade 100:- för 2 år sedan och har 91:- kvar (inte många som ringer mig...) ;)

Ljudkvalitetén var helt okej, någon enstaka gång kunde det vara ett jobbigt eko dock.

De som ringde mig hade ingen anmärkning på ljudet.

Tycker det är smidigt att ha ett "fast" nummer de närmsta kan ringa till utan att det kostar skjortan för dom eller mig!

Byter man thainummer så behöver man ju inte meddela folk!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ som fungerat mkt bra för mej, har nu använt det i 3 år. Har ett abbonemang fån True som heter Inter Sim, finns att köpa överallt där man säljer telefonprylar och även på många andra ställen.

Jag vidarekopplar min svenska mobil till ett fast abbonemang hemma som jag sen har vidarekopplat till det Thailändska mobilnumret, kostar mellan 15 och ca 30 öre minuten beroende på operatör och avtal man har hemma.

Sen kostar det 1 baht i minuten att ringa fasta nummer i Sverige från det abbonemanget och 11 baht i minuten att ringa till svenska mobiler, enda "besväret" är att man måste börja med 00600 för att ringa ut till det priset.

Täckningen är bra där jag provat utom i nordöstra Thailand, där var det egentligen bara AIS som fungerade bra.

Abbonemanget fungerar 12 månader efter sista refillen man gjort.

Det, kombinerat med skype via wifi har i alla fall för mej gjort att kommunikationen då man är där borta numera inte är någon kostnad att tala om, bara att man kan svara på all inkommande telefoni för några ören i minuten är väldigt värdefullt, och även om man måste kontakta nåt företag/myndighet då man är där borta länge så känns det ganska bra att veta att det kostar 1 baht, istället för 10-15 baht i minuten då man sitter i en telefonkö.

Fungerar perfekt i Bangkok, Koh Chang, Koh Mak, Hela vägen efter kusten mellan Bangkok och Chumpoon, Phuket och även ute på Koh Kho Khao.

Där har jag provat det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ som fungerat mkt bra för mej, har nu använt det i 3 år. Har ett abbonemang fån True som heter Inter Sim, finns att köpa överallt där man säljer telefonprylar och även på många andra ställen.

Jag vidarekopplar min svenska mobil till ett fast abbonemang hemma som jag sen har vidarekopplat till det Thailändska mobilnumret, kostar mellan 15 och ca 30 öre minuten beroende på operatör och avtal man har hemma.

Sen kostar det 1 baht i minuten att ringa fasta nummer i Sverige från det abbonemanget och 11 baht i minuten att ringa till svenska mobiler, enda "besväret" är att man måste börja med 00600 för att ringa ut till det priset.

Täckningen är bra där jag provat utom i nordöstra Thailand, där var det egentligen bara AIS som fungerade bra.

Abbonemanget fungerar 12 månader efter sista refillen man gjort.

Det, kombinerat med skype via wifi har i alla fall för mej gjort att kommunikationen då man är där borta numera inte är någon kostnad att tala om, bara att man kan svara på all inkommande telefoni för några ören i minuten är väldigt värdefullt, och även om man måste kontakta nåt företag/myndighet då man är där borta länge så känns det ganska bra att veta att det kostar 1 baht, istället för 10-15 baht i minuten då man sitter i en telefonkö.

Fungerar perfekt i Bangkok, Koh Chang, Koh Mak, Hela vägen efter kusten mellan Bangkok och Chumpoon, Phuket och även ute på Koh Kho Khao.

Där har jag provat det.

Fungerar alldeles utmärkt i nordöstra Thailand också,jag bor där och ringer flera samtal i veckan både till Sverige och USA.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kan VARMT å STRKT rekommendera Holiday Phone, har haft det på alla resor vi gjort till Thailand å det är hur smidigt som helst! Billigt å bra!

Med vänlig hälsning, Felias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Veniza

Lånar tråden lite för att fråga om någon vet vad det kostar att ringa med Holiday Phone, från Thailand till Sverige/min?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ringa till svensk fast telefon

5 baht/min (ca 1,05 kr/min)

Ringa till svensk mobil

10 baht/min (ca 2,10 kr/min)

Bli nådd (ta emot samtal) på ditt svenska mobilnummer i Thailand

Från 0kr/min (1 timme ingår utan kostnad, ytterligare vidarekoppling från 0,39kr/min)

Internet i mobilen eller datorn

Obegränsad surf för 49 baht/dygn (ca 10kr)

eller 399 baht/30 dagar (84kr)

Skicka SMS till Sverige

5 baht (ca 1,05 kr)

Ta emot SMS och samtal på ditt Thai SIM

Kostnadsfritt

MMS till hela världen

15 baht (ca 3,15 kr)

Ringa samtal inom Thailand och till medresenär med HolidayPhone

1,25 baht/min (ca 0,26 kr/min)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×