Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mattsson

resa med barn till Pattaya under okt-nov?

Rekommendera Poster

Hej alla...

Undrar ifall det är fler som tänkt resa till Pattaya med små barn?

Har 2 st på 5 år resp. 3 mån och vi har planerat att stanna i Pattaya under hela okt och nov. Efter det kör vi nog upp till Chiang Mai i dec.

Hade varit kul för min 5-åring om det fanns fler svenska barn att umgås med...

Ha det så länge...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad göra men i Pattaya med två småbarn? Särskilt när havet är så lortigt att det knappt går att bada där. En jobbarkompis fick stora hudutslag efter att ha badat där pga föroreningarna i vattnet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad göra men i Pattaya med två småbarn? Särskilt när havet är så lortigt att det knappt går att bada där. En jobbarkompis fick stora hudutslag efter att ha badat där pga föroreningarna i vattnet.

Varför inte ta färjan ut till Koh lan? Tar ca en halvtimme. Finns många fina stränder där! :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad göra men i Pattaya med två småbarn? Särskilt när havet är så lortigt att det knappt går att bada där. En jobbarkompis fick stora hudutslag efter att ha badat där pga föroreningarna i vattnet.

Känns som en typisk kommentar från någon som inte varit i Pattaya.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Off topic men:

det lär inte bli rolig för barnen i oktober eftersom det regnar så mycket då (åtminstone i de senaste två åren regnade det sept- okt mycket).

Har sjäv varit i Pattaya den tiden flera gånger. Visst rengar det mer än högsesong men absulut inte helatiden. Enligt min erfarenhet har trakterna runt Pattaya det mest stabila vädret i Thailand runt den tiden. Frågan är ju om barnen i sverige har mer roligt med vädret där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad göra men i Pattaya med två småbarn? Särskilt när havet är så lortigt att det knappt går att bada där. En jobbarkompis fick stora hudutslag efter att ha badat där pga föroreningarna i vattnet.

Känns som en typisk kommentar från någon som inte varit i Pattaya.

Absolut är det så, jag har inte varit där och vill nog aldrig åka dit heller. Men det är ingen hemlighet att många som badar i havet blir sjuka, får hudutslag eller infektioner pga vattnet. Att stranden ofta är väldigt skitig och det är en lång strand med bättre och sämre områden. Det är heller ingen hemlighet att väldigt många åker av de som åker dit gör det pga festa och/eller tjejer.

Jag var egentligen bara nyfiken, varför man väljer just detta utifrån allt Thailand har att erbjuda under så lång tid. Kanske lät som ett dömmande, men var som sagt mest bara nyfikenhet. Lätt att låta lite brysk när man skriver och inte pratar  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst magica

Hej alla...

Undrar ifall det är fler som tänkt resa till Pattaya med små barn?

Har 2 st på 5 år resp. 3 mån och vi har planerat att stanna i Pattaya under hela okt och nov. Efter det kör vi nog upp till Chiang Mai i dec.

Hade varit kul för min 5-åring om det fanns fler svenska barn att umgås med...

Ha det så länge...

Vi bodde 3 nätter i Pattaya i mars med 3 barn. Jag tycker inte att Pattaya är någon höjdare för barn, och hade aldrig valt att stanna där igen. Det finns så många andra ställen som passar barnfamiljer mycket bättre. Men smaken är ju som baken.... det finns säkert andra här på forumet som har bättre erfarenheter att berätta om.

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte fan badar man i havet utanför Pattaya om man har något vett i skallen, i.o.f.s. är vattnet inte speciellt mycket bättre utanför Jomtien. Som tur är finns det pooler i överflöd. Färjan ut till Koh Larn om man vill bada i havet annars är det bättre att bo några veckor på Koh Samet, där är i alla fall stranden vit och består av korallsand, inte som Pattaya's som är grus. Nu är kanske vädret lite si och så, kommer gärna lite regn då och då + lite blåsigt som lätt gör havsvattnet grumligt.

Nackdelen med Samet är att alla vägar lätt bli lite leriga när det regnar.

Har man dock bara tillgång till pool så bör denna del av Thailand vara solsäkrast så solsäkert det nu kan bli under Oktober och November.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla...

Undrar ifall det är fler som tänkt resa till Pattaya med små barn?

Har 2 st på 5 år resp. 3 mån och vi har planerat att stanna i Pattaya under hela okt och nov. Efter det kör vi nog upp till Chiang Mai i dec.

Hade varit kul för min 5-åring om det fanns fler svenska barn att umgås med...

Ha det så länge...

Vi bodde 3 nätter i Pattaya i mars med 3 barn. Jag tycker inte att Pattaya är någon höjdare för barn, och hade aldrig valt att stanna där igen. Det finns så många andra ställen som passar barnfamiljer mycket bättre. Men smaken är ju som baken.... det finns säkert andra här på forumet som har bättre erfarenheter att berätta om.

Lycka till!

Pattaya har mycket att erbjuda till de allra flesta inte minst barn. Med är klart ser man bara en idylisk strand som roligt för barn så finns det bra mycket bättre ställen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad göra men i Pattaya med två småbarn? Särskilt när havet är så lortigt att det knappt går att bada där. En jobbarkompis fick stora hudutslag efter att ha badat där pga föroreningarna i vattnet.

Känns som en typisk kommentar från någon som inte varit i Pattaya.

Absolut är det så, jag har inte varit där och vill nog aldrig åka dit heller. Men det är ingen hemlighet att många som badar i havet blir sjuka, får hudutslag eller infektioner pga vattnet. Att stranden ofta är väldigt skitig och det är en lång strand med bättre och sämre områden. Det är heller ingen hemlighet att väldigt många åker av de som åker dit gör det pga festa och/eller tjejer.

Jag var egentligen bara nyfiken, varför man väljer just detta utifrån allt Thailand har att erbjuda under så lång tid. Kanske lät som ett dömmande, men var som sagt mest bara nyfikenhet. Lätt att låta lite brysk när man skriver och inte pratar  ::)

Nä att Pattaya inte thailands renaste och finaste strand är ingen hemlighet. Dock är ständerna full med folk. Hade inte hört att många vart sjuk av att bada där. Har du någon statistik som styrker det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad göra men i Pattaya med två småbarn? Särskilt när havet är så lortigt att det knappt går att bada där. En jobbarkompis fick stora hudutslag efter att ha badat där pga föroreningarna i vattnet.

Känns som en typisk kommentar från någon som inte varit i Pattaya.

Absolut är det så, jag har inte varit där och vill nog aldrig åka dit heller. Men det är ingen hemlighet att många som badar i havet blir sjuka, får hudutslag eller infektioner pga vattnet. Att stranden ofta är väldigt skitig och det är en lång strand med bättre och sämre områden. Det är heller ingen hemlighet att väldigt många åker av de som åker dit gör det pga festa och/eller tjejer.

Jag var egentligen bara nyfiken, varför man väljer just detta utifrån allt Thailand har att erbjuda under så lång tid. Kanske lät som ett dömmande, men var som sagt mest bara nyfikenhet. Lätt att låta lite brysk när man skriver och inte pratar  ::)

Nä att Pattaya inte thailands renaste och finaste strand är ingen hemlighet. Dock är ständerna full med folk. Hade inte hört att många vart sjuk av att bada där. Har du någon statistik som styrker det?

Jag har badät där många gånger (Jomtien) och jag har aldrig fått några utslag eller blivit sjuk. Dock håller jag ju med om att inte vattnet är rent och att jag hellre badar i poolen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad göra men i Pattaya med två småbarn? Särskilt när havet är så lortigt att det knappt går att bada där. En jobbarkompis fick stora hudutslag efter att ha badat där pga föroreningarna i vattnet.

Känns som en typisk kommentar från någon som inte varit i Pattaya.

Absolut är det så, jag har inte varit där och vill nog aldrig åka dit heller. Men det är ingen hemlighet att många som badar i havet blir sjuka, får hudutslag eller infektioner pga vattnet. Att stranden ofta är väldigt skitig och det är en lång strand med bättre och sämre områden. Det är heller ingen hemlighet att väldigt många åker av de som åker dit gör det pga festa och/eller tjejer.

Jag var egentligen bara nyfiken, varför man väljer just detta utifrån allt Thailand har att erbjuda under så lång tid. Kanske lät som ett dömmande, men var som sagt mest bara nyfikenhet. Lätt att låta lite brysk när man skriver och inte pratar  ::)

Nä att Pattaya inte thailands renaste och finaste strand är ingen hemlighet. Dock är ständerna full med folk. Hade inte hört att många vart sjuk av att bada där. Har du någon statistik som styrker det?

Tyvärr dåligt med statistik (har letat rätt så bra), förutom personen jag känner samt alla berättelser som man enkelt finner genom att googla:

http://www.thaivisa.com/forum/topic/204411-ocean-pollution-at-pattaya-beach/

http://www.pattaya-addicts.com/forum/topic/45641-pollution-of-the-water-at-pattaya-jomtien-beach/

Från Pollution Control Department finns info om att vattnet anses som otjänligt som badvatten (dock ngt år gammal info):

http://www.pcd.go.th/indexEng.cfm

Det finns också info om att över 170km2 runtomkring Pattaya är förorenat. Så öarna utanför har inte mycket bättre. Enda skillnaden är att det är mindre synligt för mänskliga ögat.

Och följande rapport från http://www.nationmultimedia.com/search/read.php?newsid=108499&keyword=TAT där faktiskt stranden vid Jomtien anses ha sämre vatten än Pattaya. Dock som artikeln skriver så har några av stränderna antagligen fått lite högre rating än vad de förtjänar...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Pattaya är kanon .  Även fast jag har en pojk på snart 6 år. Dock har jag en Thai fru så jag åker ej dit för o träffa kvinnor. Men är en bra utgångs punkt tlll många ställen Koh larn Koh sammet bla. Man kan ha ett billigt boende i Pattaya Slippa dra med väskor över allt billigt o äta o ha skoj. Vattnet e ej det bästa men finns många öar runt om som ej ligger så långt bort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×