Jensa73

Vilket säte ska man välja på Thai??

37 inlägg i detta ämne

68 A och B (eller om det är C). Första två-raden i alla fall. Speciellt på hemresan.

Dom går tyvärr inte att förboka men man kan ju alltid fråga vid check-in om man kommer ihåg =)

Jag har förbokat dom platserna utan problem på min förra resa.

Okay, fick inte jag göra iaf. Bokade du med Thai direkt? Jag försökte boka stolplats direkt med resebyrån jag köpte biljetten av.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

68 A och B (eller om det är C). Första två-raden i alla fall. Speciellt på hemresan.

Dom går tyvärr inte att förboka men man kan ju alltid fråga vid check-in om man kommer ihåg =)

Okay, fick inte jag göra iaf. Bokade du med Thai direkt? Jag försökte boka stolplats direkt med resebyrån jag köpte biljetten av.

Det ska inte vara några problem att boka plats genom ombuden. Vilken resebyrå använder du som inte har den servicen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Märkligt! vi har fått boka plats de två gånger vi har rest med Thai tidigiare. Har bokat genom Resia... Kanske är annorlunda om man fixar det själv på nätet eller?

Det ska inte vara några problem att boka plats genom ombuden. Vilken resebyrå använder du som inte har den servicen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bokade min senaste resa i juli med Thai, via Flygpoolen.se

Jag betalade 150kr extra för deras servicepaket för att bli "seatad"

intill en mittgång.

Men när jag checkade in på arlanda var jag inte ens seatad överhuvudtaget.

Fick ett boardingpass på standby.

När det var dags för boarding fick jag kliva på sist av alla,

och fick INTE nån plats intill mittgång.

Biljetten köpte jag 4 månader före avresa, Så det beror knappast på att

planet var fullbokat vid den tidpunkten.

Flygpoolen tar 150kr för en service som de inte uppfyller.

Dock inget jag orkar bråka om.

Denna service har funkat med andra nätresebyråer, bl.a. AOB, Travellink.

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min erfarenhet är att det funkar för det mesta både att ge önskemål om seatning via Thai eller via sin reseyrå. Nån gång har det inte funkat men jag upptäckte det på "checkmytrip" där biljetterna låg så jag kunde ringa och fixa det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har vi fått våra platser, 35 D och E. Vid filmduken, såklart. Men, det kanske är bra med barn, så får hon plats att vara lite på golvet och leka...

Är det ett himla spring i gångarna vid de platserna?

Jag tror inte hon störs av filmduken iaf.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har fått platser nästan längst bak i planet rad 69, är en familj med två små barn. Var inne och kollade på länken som fanns i tråden och läste om de som satt på raderna bakom oss alltså röd pluppade platser kommer av sist på planet. Vilket borde innebära att vi med kommer av bland de sista. Första gången vi flyger till bangkok och ska byta flyg där . Vi har ca 1 1/2 timme på oss, börjar bli nervös över att vi inte kommer hinna.

Hur fungerar det när man ska byta plan i bangkok? Tar tacksamt imot alla råd och tips för att förenkla vårt byte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har fått platser nästan längst bak i planet rad 69, är en familj med två små barn. Var inne och kollade på länken som fanns i tråden och läste om de som satt på raderna bakom oss alltså röd pluppade platser kommer av sist på planet. Vilket borde innebära att vi med kommer av bland de sista. Första gången vi flyger till bangkok och ska byta flyg där . Vi har ca 1 1/2 timme på oss, börjar bli nervös över att vi inte kommer hinna.

Hur fungerar det när man ska byta plan i bangkok? Tar tacksamt imot alla råd och tips för att förenkla vårt byte.

Får jag välja är 68 o 69 de bästa raderna, slipper grannar. Att gå av sist handlar om5 min fördröjning. Fick de andra samma platser? Sitter då en bit bort. För 4 pers borde mitten passa bäst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu