Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ReGGae

tips till en olycklig sverigebo.

Rekommendera Poster

Taiwan och Korea går det nog att få jobb som lärare, men Hong Kong där snackar dom redan engelsk och dom kineser som inte kan ,dom blir lärda av andra Kineser som kan.  Så Hong Kong kan du glömma som svensk lärare ,

Tro det eller ej sa har bade fastlandet och Hong Kong stor efterfraga av vasterlandska larare. Naturligtvis kommer dem som har Engelska som modermal forst men har manga svenska vanner som jobbar i Kina som Engelsklarare daremot ar Peking ganska lonlost.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Taiwan och Korea går det nog att få jobb som lärare, men Hong Kong där snackar dom redan engelsk och dom kineser som inte kan ,dom blir lärda av andra Kineser som kan.  Så Hong Kong kan du glömma som svensk lärare ,

Tro det eller ej sa har bade fastlandet och Hong Kong stor efterfraga av vasterlandska larare. Naturligtvis kommer dem som har Engelska som modermal forst men har manga svenska vanner som jobbar i Kina som Engelsklarare daremot ar Peking ganska lonlost.

Ja kanske i Kina , men du skrev hong Kong och där hittar du inga svenska engelsk lärare, har du glömt att det var en lajmi koloni för inte så många år sedan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BaBoo

Taiwan och Korea går det nog att få jobb som lärare, men Hong Kong där snackar dom redan engelsk och dom kineser som inte kan ,dom blir lärda av andra Kineser som kan.  Så Hong Kong kan du glömma som svensk lärare ,

Tro det eller ej sa har bade fastlandet och Hong Kong stor efterfraga av vasterlandska larare. Naturligtvis kommer dem som har Engelska som modermal forst men har manga svenska vanner som jobbar i Kina som Engelsklarare daremot ar Peking ganska lonlost.

Ja kanske i Kina , men du skrev hong Kong och där hittar du inga svenska engelsk lärare, har du glömt att det var en lajmi koloni för inte så många år sedan

Trodde Hong Kong tillhörde Kina ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BaBoo

Naturligtvis gör det det, men det var en Lajmi koloni för inte så länge sen

10 år sedan eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hehe, du är nog inte ensam om situationen, Sverige o svenskar vill man gärna undvara + klimatet. Men deg krävs, en del ska driva bar, men är nog en snabb väg till alkoholism. Har du pension är det lättare, men med tiden ska man ha nåt att göra också, man kan inte bara lata sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hehe, du är nog inte ensam om situationen, Sverige o svenskar vill man gärna undvara + klimatet. Men deg krävs, en del ska driva bar, men är nog en snabb väg till alkoholism. Har du pension är det lättare, men med tiden ska man ha nåt att göra också, man kan inte bara lata sig.

du är medveten om att tråden är 3 år gammal va? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lol fin bump, men kan konstatera att det hänt en hel del saker i mitt liv sedan jag skrev det där inlägget.

När jag skrev det var jag en väldigt deprimerad städare men värdelösa gymnasiebetyg och utan framtidsutsikter.

Nu tre år senare har jag mer eller mindre bott i Thailand som student i 2.5 år, studerar webbutveckling på universitet, något som jag brinner för, jag är gift med en thailändska, är inte längre deprimerad, har tagit mc kort som jag alltid velat men inte haft ork att ta tag i etc. Mitt liv ser helt annorlunda ut än vad det gjorde när jag skapade tråden.

Det går att ändra på saker och ting om man har viljan, för mig krävdes det att jag gick riktigt jäkla hårt in i väggen, idag är jag tacksam för att jag blev så dålig som jag var där ett tag, även om det just då var fruktansvärt, annars kanske man hade fortsatt träla på som man gjorde.

EDIT: Får tacka för tipsen om distansstudier jag fick i början av tråden, utan dem hade jag kanske inte kommit på tanken. Kommer ihåg att när jag läst om det i tråden så gick jag direkt ut på nätet och började söka information, vilket snart ledde till att jag var inskriven på komvux och att jag 1.5 år senare kom in på den universitetsutbildning jag ville tack vare ett bra HP resultat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Vänta bara, när du upplever din första höst/vinter när du går till 8-5 jobbet varje dag så kommer nog depressionen igen.

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×