Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sektledaren

Hur är läget på Koh Samui just nu ??

Rekommendera Poster

Vi har en planerad resa mellan den 13/6 och 4/7 att fundera över. Med tanke på läget känns det inte så roligt att ta med barnen till Thailand. Jag vet att det finns lite folk här på forumet som bor på samui, var ute efter att få höra vad de säger.

Märks det någonting där?

Sen en fråga som det väl inte går att svara på, finns det någon risk att approret sprider sig till Samui ??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Hur kommer det sig att ni är oroliga för situationen på Samui? Jag menar hur tänker ni då? ni menar om rödskjortor skulle mobilisera på Samui, och attackera vem?

Nej, jag tror nog det inte är någon fara, man ska nog försöka koncentrera sig på områden där sittande regering finns representerade.

Eller?

Eller så kanske man ska oroa sig för att tex flygplatsen i Bangkok stängs ner, eller tas över av röda. Det är väll den enda risken jag skulle se med er Samui vistelse?

Eller, hur tänkte ni?

Dock kanske ni skulle oroa er mer för Vulkanen på Island, ni är medvetna om att tusentals Svenskar blev strandsatta för c.a 3 veckor sedan eller? Men det kanske är icke nyheter längre.

Eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst änglar

Det ända som påverkas på Samui och i övriga Thailand är ekonomin och turist näringen.  Annars behöver du bara oroa dig för rödtröjor i centrala BKK. Sen vad som händer framöver vet man ju inte i dagsläget. Vad gäller ask molnet så var den senaste rapporten att det befann sig över kanarieöarna för 1 v. sedan. Tror inte att Thailand kommer att bli drabbat igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller så kanske man ska oroa sig för att tex flygplatsen i Bangkok stängs ner, eller tas över av röda. Det är väll den enda risken jag skulle se med er Samui vistelse?

Eller, hur tänkte ni?

Det är just flygplatsen jag är orolig över.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag bor på Samui och det enda man märker av är att det är få turister. Maj är visserligen lågsäsong så oroligheterna i Bangkok är bara halva orsaken.

Det är VÄLDIGT få i lokalbefolkningen här som stödjer rödtröjorna/protestanterna så jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om det blev några demonstrationer just här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×