Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Piggelin

Inbördeskrig i Thailand. Åk inte dit....

Rekommendera Poster

Precis vad vi nu sitter och fnular på, så önskar era tips om det blir så att vi tyvärr inte kan återvända till Thailand. Vi får väl se lite hur det utvecklar sig, men lite tveksam är jag ju nu...Malaysia, Västindien, Mexico hmmm, någon?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undra om dom stänger flygplatsen om det skulle bli inbördeskrig.

Jag har en biljett bokad till 8 Juni, och om det skulle bli inbördeskrig så skulle jag ändå vilja åka till flygplatsen för att sedan åka vidare till t ex Cambodia.

Eller så kanske man kan boka om med Qatar så att man flyger från Doha till Vietnam eller Filippinerna istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Det ska nog mycket till innan soldaterna byter ut gummikulorna emot skarp ammunition. Får soldaterna denna order så kan det mycket väl vara slutet på sittande regering då de får se att soldaterna vänder sig emot dem.

Att beodra någon att skjuta sina landsmän och eventuella släktingar samt familj till döds för att bibehålla en korrupt regering är nog lättare sagt än gjort.

Däremot tror jag att vi får se stora oroligheter i Grekland om dess invånare blir tvingade att acceptera ett nödlån ifrån IMF/EU vilket skulle innebära att de blir levande slavar i 2 decennier. Tror vi snart kan se en revolution i Grekland, och då har vi stora oroligheter nästan på hemmaplan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

I nuläget är det absolut INGET inbördeskrig.

Jag kommer personligen INTE flytta till Sverige om jag inte skulle känna mig direkt hotad till livet eller om min familj är i direkt fara. Jag blir nog kvar om ingen "kastar ut mig". Däremot lär ju företaget bli lite lidande, men jag har lyckats samla på mig kokosnötter nog att leva på i minst fem år. ;)

Undra om dom stänger flygplatsen om det skulle bli inbördeskrig.

Det vet ENBART gudarna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

I nuläget är det absolut INGET inbördeskrig.

Jag kommer personligen INTE flytta till Sverige om jag inte skulle känna mig direkt hotad till livet eller om min familj är i direkt fara. Jag blir nog kvar om ingen "kastar ut mig". Däremot lär ju företaget bli lite lidande, men jag har lyckats samla på mig kokosnötter nog att leva på i minst fem år. ;)

Undra om dom stänger flygplatsen om det skulle bli inbördeskrig.

Det vet ENBART gudarna

Inte for jag vet med sakerhet men jag gissar nog pa mer an fem ar  :angel:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att beodra någon att skjuta sina landsmän och eventuella släktingar samt familj till döds för att bibehålla en korrupt regering är nog lättare sagt än gjort.

Precis många av soldaterna är ju själva från norra och nordöstra Thailand. Svårt att säga vart sympatierna ligger hos många. Eller och om man vågar gå emot sin egen ledning.

Att säga att det är inbördeskrig i Thailand stämmer inte. Men som sagt situationen är mycket allvarligt Väldigt svårt att säga hur det kommer sluta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inbördes krig är det inte, men som alla andra säger; tufft läge. Jag tror vi är inne i sista kapitlet nu, men det är ren spekulation underbyggt enbara av känsla. Om en vecka tror jag det är över - för den här gången. Men som sagt, det är vad jag tror. Jag vet lika lite som någon annan och jag har ofta fel  ::)

Rob; skarp ammunition har varit tillåtet, och använts sedan 10 april (mig verterligen för första gången sedan 92). Att det inte kritiserats mer är för mig en gåta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Aha, det visste jag faktiskt inte, att de redan bytt till skarp ammunition dvs. Läste att regeringen har haft ett möte angående situationen idag Söndag, Absinth will tydligen undvika statuset Martial Law till vilket pris som helst (nästan).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Hemvändare

Hej,

I nuläget är det absolut INGET inbördeskrig.

Jag kommer personligen INTE flytta till Sverige om jag inte skulle känna mig direkt hotad till livet eller om min familj är i direkt fara. Jag blir nog kvar om ingen "kastar ut mig". Däremot lär ju företaget bli lite lidande, men jag har lyckats samla på mig kokosnötter nog att leva på i minst fem år. ;)

Undra om dom stänger flygplatsen om det skulle bli inbördeskrig.

Det vet ENBART gudarna

Tror du ska börja planera för evakuering trots allt för dom ingredienser som finns i den Thailändska röran slutar aldrig i en god måltid. Det kommer garanterat spilla på allt och alla. Känns riktigt skönt att ha lämnat Thailand i tid och följa allt från säker mark.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tror du ska börja planera för evakuering trots allt för dom ingredienser som finns i den Thailändska röran slutar aldrig i en god måltid. Det kommer garanterat spilla på allt och alla. Känns riktigt skönt att ha lämnat Thailand i tid och följa allt från säker mark.

Vi får väl se helt enkelt... Tiden kommer att utvisa vem som bedömde situationen bäst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ekonomin går bara bättre och bättre i landet, och Bangkok skall bli ett nytt Singapore kliniskt rent på gatorna och man skall tro att man är inomhus när man går där.  Singapore vill fortfarande köpa Phuket, kanske det blir köp när Thaksin så småningom dyker upp i landet Vem vet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×