Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
AnkiHbg

Poliskorruption bla Koh Samui

Rekommendera Poster

Hej,

Bla hade nån polis blivit mördad av nån lokal gangster som sen hade försvunnit spårlöst. Men men det var några år sedan.

Nämnda "gangster" lever inte idag. Enligt polisen hade han försökt stjäla en polismans vapen när han gripits. Jag undviker att kommentera det mer.

Faktiskt så tror jag att gangstranas makt här i södra Thailand (inte minst Surat och Nakhon) har avtagit något i styrka. En man i Nakhon nämnde att polisen inte tolererar denna aktivitet som förr och att polisaktiviteten styrs mer centralt än lokalt numer. Men det är inget jag själv direkt kan verifiera. Boken "Thailändsk Maffia" lyser fortfarande med sin frånvaro på hyllorna hos thailändska bokhandlare. ;)

Nakhon har sma lokala gangster klubbar, inget markbart , vad som marks mer ar inom politiken, dar man gar over lik for att fa en position. I detta ar Nakhon som vilda vastern, aven om jag spenderar lite da och da i Surat kan jag inte saga mycket om dar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Hemvändare

Thailand är korrumperat, ända ifrån Regerings nivå och neråt.

Hehe, klockrent konstaterande. När man inser hur Thailand funkar så är det fler än jag som fått kalla fötter och dragit. Vänta bara tills inbördeskriget drar igång. Då kommer dom klå dom sista farangerna på rubb och stubb.  :dan

Man behöver inte bott ett halvt liv i Thailand för att sucka stundtals fundera över hurruttet och efterblivet mycket är här. Det tragiska med dig är att du verkar önska alla invandrare i Thailand olycka så att du ska slippa känna dig ensam om att ha tröttnat.

Det är otroligt tragiskt.

Ber om ursäkt Endoo och Captain Thailand, glömde att NI är kvar! Jag talade allmänt och känner givetvis empati med er som måste stanna. Jag håller tummarna för att ni ska kunna klänga er kvar i Thailand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag håller tummarna för att ni ska kunna klänga er kvar i Thailand!

Man får ju tacka för din genuina omtanke beträffande oss utlandssvenskar ;) Skulle jag (mot förmodan) vara tvungen att flytta så trivs jag utmärkt även i Laos och Singapore, bla. :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×