Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Killian

Koh Samui i maj/juni?

Rekommendera Poster

Var tänkt att jag och en polare skulle ha åkt till Thailand nu i slutet av mars men det visade sig vara ogörbart med våra scheman. Så nu tänkte vi sikta på en resa i slutet av maj/början av april istället. Men eftersom jag vet att det är lågsäsong och regnperiod så undrar jag hur vädret "brukar" vara på Koh Samui under den perioden? Spåkulan behöver ni inte ta fram, undrar mest om det är någon form av monsunperiod där risken är stor att hela semestern regnar bort.

Följdfrågan blir hur livat det är i Chaweng under den här perioden? Är det fortfarande drag i stan eller somnar den in totalt?

Jag är riktigt sugen på att åka till Thailand igen men är mer än lite nojig över timingen, alternativet är att åka någon helt annanstans, förmodligen Miami.

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Maj och juni är 'medelmånader' vädermässigt, dvs så förekommer det enstaka skurar ibland (väderstatistiskt fler i maj än i juni), men det är absolut inte regnperiod (den börjar i september).

Nu har det knappt regnat alls på fyra månader, så för öns skull hoppas jag på lite regn snart, men jag förstår att man som turist inte helst slipper det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag gissade det :)

Men det låter ju lovande att det inte är regnperiod iaf. Såg att orkansäsongen i Miami börjar i juni så det alternativet känns genast lite tveksamt.

Har du annars nån erfarenhet av hur mycket eller lite drag det är i Chaweng vid den tidpunkten? Visst är det nice att koppla av men påtvingad avkoppling är jag lätt allergisk mot.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du annars nån erfarenhet av hur mycket eller lite drag det är i Chaweng vid den tidpunkten? Visst är det nice att koppla av men påtvingad avkoppling är jag lätt allergisk mot.

Har varit en del på Koh Samui under den tiden och man kan lungt säga att det är halvlungt då. 35-50% av vanlig högsäsong skulle jag gissa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm ok, det är så illa alltså? Är det så att ställen stänger ner osv eller är det bara mindre folk? Även om det kanske blir lite väl ödsligt för min del så kanske man istället kan göra en del bra dealar, bo på extra lyxiga hotell osv :)

Men som det ser ut nu så lockar nog Miami mer isf, orkansäsong eller inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Knappt något stänger och kring Soi Green Mango (Chawengs bar och klubbtätaste tvärgata) är det alltid folk kvälls/nattetid oavsett säsong. I maj och juni är det betydligt mer folk än i september-november, då det kan vara lite dött.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×