Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sejmon

Thailändskt nyår!

Rekommendera Poster

Ska till Bangkok om den dryg månad och såg i almenackan att det är det Thailändska nyåret då. Vad innebär det för Bangkok? Fullständigt kaos?

Om man nu kan åka om protesterna forsätter... någon som tror att de kommer sluta tills den 13:e april? skulle bli grymt besviken om jag måste avboka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns inga garantier hur utvecklingen i Bangkok kommer vara. Dock verkar det som demonstrationerna varit ganska lugna ...

Nyåret ... kaos? Nej, men det firas med en del kommerciella jippon vid shoppingcentran, mycket firande vid templen, vilket är väldigt trevligt att se.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som protesterna har varit hittills finns det absolut ingen anledning att boka av din resa hit.

Thailändska nyåret songkran firas bla med ett STORT vattenkrig så räkna kanske med att du får lite vatten på dig när du kliver av taxin utanför hotellet  ;)

Eller han köra in bakvägen. Brukar inte vara någon fara  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha jag har inget emot vatten, såvidare jag inte har saker på mig som blir förstört av det, vilket jag lär ha (mobil, kamera, pengar) haha:P

men påverkar songkran affärer och turist ställen (grand palace ex)? alltså öppetider och såvidare? skulle ju kännas surt om allt är stängt när man kommer liksom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha jag har inget emot vatten, såvidare jag inte har saker på mig som blir förstört av det, vilket jag lär ha (mobil, kamera, pengar) haha:P

men påverkar songkran affärer och turist ställen (grand palace ex)? alltså öppetider och såvidare? skulle ju kännas surt om allt är stängt när man kommer liksom.

Stoppa in allt som är känsligt för vatten i plastpåsar. Någon här på forumet föreslog att ta några extra återförslutningbara påsar vid incheckningen på flygplatsen. Det tänker jag göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett förslag är att inte gå ut i finkläder under dagtid utan ha kläder som tål väta

och talk.

Sen tror jag mig minnas att efter 18:00 är vattenkastning förbjuden ???

Rätta mig om jag har fel, det kanske bara är på vissa ställen.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klädsel under nyår är badshorts, T shirt, oömma skor + ett badlakan. Pengar och liknande ej vattentåliga prylar förvarar man i en plastpåse. Vattenkastning förekommer i princip dygnet runt och överallt utomhus. Ibland har de parfym i vattnet - allergirisk. Talk både vit och färgad förekommer rikligt.

Alla kastar vatten på alla, i detta inräknas även poliser. Militär personal undantagen - akta dig för att stöta dig med någon sådan person.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha jag har inget emot vatten, såvidare jag inte har saker på mig som blir förstört av det, vilket jag lär ha (mobil, kamera, pengar) haha:P

men påverkar songkran affärer och turist ställen (grand palace ex)? alltså öppetider och såvidare? skulle ju kännas surt om allt är stängt när man kommer liksom.

vissa affärer och restauranger brukar stänga under denna tid, då många åker hem under högtiden. Men det gäller med småbutiker och sådant, så du behöver inte oroa dig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha men va fan :P jag önskar verkligen att jag hade kollat upp det här innan jag boka resan, hade inte en aning om att en stad lekte vattenkrig :P hur länge pågår detta då? 10-15e april?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha men va fan :P jag önskar verkligen att jag hade kollat upp det här innan jag boka resan, hade inte en aning om att en stad lekte vattenkrig :P hur länge pågår detta då? 10-15e april?

Det är inte en stad, det är ett helt land...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha men va fan :P jag önskar verkligen att jag hade kollat upp det här innan jag boka resan, hade inte en aning om att en stad lekte vattenkrig :P hur länge pågår detta då? 10-15e april?

Brukar hålla på en hel vecka på vissa orter, med kulmen 13 april.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×