Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Niksod

Valuta

Rekommendera Poster

Nu ser jag att Bathen sjunker mot kronan.

Var brukar ni växla in pengar? På banken eller på Forex eller vad?

Jag växlar inte pengar i sverige, bästa kursen är att använda en ATM när man landar i Thailand.

Forex har ju inte nån höjdarkurs direkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Forex säljer nu för 0,2312

Kursen nu på valuta.se 0,2175

Ica banken ligger 0.006 över valuta.se alla gånger jag jämfört, mycket bra.

Vilket borde innebära att den som växlar på Forex får 260 bath (ca 57kr) mindre  per svensk tusenlapp, än den som plockar ut i bankomaten med sitt Ica-kort.  :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Forex säljer nu för 0,2312

Kursen nu på valuta.se 0,2175

Ica banken ligger 0.006 över valuta.se alla gånger jag jämfört, mycket bra.

Vilket borde innebära att den som växlar på Forex får 260 bath (ca 57kr) mindre  per svensk tusenlapp, än den som plockar ut i bankomaten med sitt Ica-kort.   :cool

Oj, Det är ju 10 st Chang!!!! :JC_burp:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Forex säljer nu för 0,2312

Kursen nu på valuta.se 0,2175

Ica banken ligger 0.006 över valuta.se alla gånger jag jämfört, mycket bra.

Vilket borde innebära att den som växlar på Forex får 260 bath (ca 57kr) mindre  per svensk tusenlapp, än den som plockar ut i bankomaten med sitt Ica-kort.   :cool

Oj, Det är ju 10 st Chang!!!! :JC_burp:

Jag kör på Ica-kortet.... för jag gillar Chang  :laugh:    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite funderingar om växling till bath. Kursen är ju väldigt dålig just nu. Vi behöver ca 200 000 thb under vår vistelse i Thailand. Vi betaler det mesta boendet på plats. Om vi betalar med kort så läggs det på ca 3%, så det är inget alternativ. förr om åren har jag hållit koll på kursen och tagit ut det vi behövt i Sverige. Så kom jag på idén att kanske kunna ta ut pengarna på en bank i Thailand. Detta för att slippa uttagsavgifter i automater. Det fordras ju många uttag för att få ihop ca 200 000 thb. Finns det någon som vet om det skulle fungera att ta ut pengar på en thailändsk bank med ett svenskt bankkort. Är det några avgifter på banken. Ksn jag öppna ett konto på bank i Thailand. Om jag kan det måste jag göra det i Thailand eller kan min bank i Sverige fixa det?

Vi är i Thailand ca 2 månader varje år.

??? ??? ??? ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Vi får hoppas på att Riksbanken höjer räntan snart, så att kronan får tillbaka lite av sitt värde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas på att Riksbanken höjer räntan snart, så att kronan får tillbaka lite av sitt värde.

Tror inte det hjälper så mycket. Utan det som händer nu är ju helt beroende på vad som händer i Euroländerna nu när Grekland har levt över sina tillgångar i många år och länder som Tyskland,Frankrike får betala. Och det är ju dom som vi lever på genom att sälja till så sjunker Euron så sjunker våra inkomster.

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Handlar inte om att vår export går dåligt, vår export gynnas av lågt värde på Kronan, så exporten borde gå bättre nu.

Dock flyr många investerare Kronan och andra små valutor, investerare köper Guld, Dollar, samt andra diverse råvaror istället.

Det finns helt enkelt ett överflöd med Kronor till Salu nu, ingen vill ha dem, därav ser vi värdetappet.

Vi får hoppas att Riksbanken höjer räntan samt stödköper Kronan för att försvara värdet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Hemvändare

Handlar inte om att vår export går dåligt, vår export gynnas av lågt värde på Kronan, så exporten borde gå bättre nu.

Dock flyr många investerare Kronan och andra små valutor, investerare köper Guld, Dollar, samt andra diverse råvaror istället.

Det finns helt enkelt ett överflöd med Kronor till Salu nu, ingen vill ha dem, därav ser vi värdetappet.

Vi får hoppas att Riksbanken höjer räntan samt stödköper Kronan för att försvara värdet.

Nja Rob, Hasse har rätt. Ibland uppstår situationer då saker inte går att sälja om dom så är gratis!! När man inte har pengar och inte tar en kredit så är det svångremmen som gäller, även på nationell nivå. Det lider vår export av.

Såg i kväll att kronan vs bathen låg på 0.24. Illa. När jag vart nere fick folk snudd på panik då den gick över 0.25 eller 3.76, välj det som passar. Inte roligt vara utomlands just nu egentligen. Valutakriser, askmoln.. you name it! Sen kommer väl en ny swineflu variant som lök på laxen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sen kommer väl en ny swineflu variant som lök på laxen.

Ja så snart läkemedels ägarna spenderat pengarna de drog in sist så kommer det en ny variant så alla svenskar kan springa och ta nya sprutor, hehe.  :laie_14:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×