bullninjan

7 månaders och 5 åring

6 inlägg i detta ämne

Hej alla Thailandsälskare!!! :D

Vi drar till Krabi och omnejd om ca en månad. Blir borta 3 veckor. Vill gärna ha lite tips på vad jag ska tänka på med min lilla bebis som är 7 månader. Vi kommer ha med oss ersättning (mjölkfri) gröt och en matburk om dagen. En sulky som har ett sittläge och ett liggläge.

Nu tänkte jag på kläder. Ska jag ta med mest kortärmade bodys (han kommer ju bara vara i skuggan...något bad då och då) eller vad är det som gäller?? Solskyddskläder . långärmade bodys?

Behöver jag tänka på att ta med mig ett stort paraply för extra skugga?? eller vad finns att köpa som är bra där nere?

Ni som rest med så små ,,,skriv gärna en rad eller två och dela med er av bra tips!!!

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har sett mååånga små bebisar/barn där och kan inte minnas att dom varit särsklilt påklädda. en och annan hade nån slags solskyddsklädsel som var täckande förutoam benen ( tror jag)men annars är väl body ok. Hög solskyddsfaktor och en rejäl solhatt och skugga i vagnen ska nog räcka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har sett mååånga små bebisar/barn där och kan inte minnas att dom varit särsklilt påklädda. en och annan hade nån slags solskyddsklädsel som var täckande förutoam benen ( tror jag)men annars är väl body ok. Hög solskyddsfaktor och en rejäl solhatt och skugga i vagnen ska nog räcka.

njae, så små barn ska man ju eg inte smörja in med solskyddskräm ihuvudtaget.

kryper barnet? isånnafall kan nog solskyddskläder vara bra (om det finns i rätt strl)! Annars så är det ju lätt att hålla i skuggan.

Vi köpte solskyddakläder på sunblock, på rea till vår, vid resan, två åring. Lång arm och korta ben och en keps som skyddar nacke och öron.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att jag kan fixa så jag får låna solskyddskläder. Nja....Han kryper inte ,,ännu. Han har i veckan börjar åla fram så det står nog inte på förrens han kryper , eller lär sig krypa när som helst.  :P

Har förstått att det finns helt okej med skugga på ao nang beachen.....el? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi hade med oss vår 8-månaders bebis i december och hade på honom en solskyddskeps och tunn kortärmad body på dagen. Till vagnen hade vi ett parasoll och även en sarong som kunde draperas över när han sov och det funkade bra för oss.

Vi hade mycket välling och grötpulver med oss och det var bra för i värmen ville han inte ha så mycket annan mat förutom det och frukt, vi hade också med oss majskrokar och det var perfekt att ha till hands vid restaurangbesök och även på flyget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att jag kan fixa så jag får låna solskyddskläder. Nja....Han kryper inte ,,ännu. Han har i veckan börjar åla fram så det står nog inte på förrens han kryper , eller lär sig krypa när som helst.   :P

Har förstått att det finns helt okej med skugga på ao nang beachen.....el? :)

Om du vill ha skugga på Ao Nang beach, så bör ni nog vara ute i god tid på förmiddagen, då det inte finns några stolar och parasoll där, utan bara naturlig skugga från träden/palmerna. Vi var där någon förmiddag vid kl. 9.30, då var det inga problem att välja bra plats i skuggan(peak season, runt nyår 2009).  Om ni åker i mars, så kanske det i och för sig inte är något problem.

Hoppas ni får en underbar resa!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu