Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst soisoi

kaffe kokare på hotellet?

Rekommendera Poster

Gäst soisoi

brukar det finnas kaffe kokare på hotellet? så som i Grekland så man kan laga sitt eget kaffe? är det vabligt i Thailand att hotellrummen har något minikök? då tänker jag med på bungalowsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Som tidigare sagts,så är inte minikök särskilt vanligt och jag vet att det är stor efterfrågan på just att kunna hyra en bunge (bl.a på Lanta), med möjlighet att laga lite egen mat.

Thailändarna ser inte vårat behov och efterfrågan på samma sätt, då de själva ofta äter "ute". Med tanke på priserna så är det väl knappast försvarbart att laga själv,men jag kan oxå känna att det är ganska kul. ;)

Men stannar man lite längre kan man ju alltid köpa sig en egen vattenkokare och sedan skänka den när man ska åka hem, till någon Thai som blir lycklig.

Muggar är heller inga dyra saker att köpa.

MVH Laila

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Varning, min rekomendation är att vill du ha gott kaffe, koka det själv. M.a.o. ta med någon typ av eget kaffe och minibryggare.

Jingo

Det är väl ändå inte så illa. Det finns väl olika sorters kaffe.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag tycker inte heller att det är så illa :o säger inte jag för att jag är lite involverad ::),men nog tycker jag att det finns gott kaffe på många platser i Thailand.

Men som sagt alla tycker vi så olika...

MVH Laila

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med dig Jingo! Eftersom jag inte bor på Koh Lanta nära Lailas café  ;) får de skicka ner kaffe till mig från Sverige. Har inte hittat mycket bryggkaffe i landet som är drickbart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×