Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mansur

Värdesaker på stranden

Rekommendera Poster

Vad gör ni av era värdesaker när ni är på stranden typ om man tar med sig kamera kan ju inte bada me den om den inte e vattentät förståss :P Vågar man lämna den under handduken eller i någon väska som man sedan lägger under handduk? Hur gör ni..

Ja vet att man kanske inte har me sig kameran jämt men om man åker nånstanns så kan de va kul o ta kort samtiditgt som man vill kunna bada oxå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad gör ni av era värdesaker när ni är på stranden typ om man tar med sig kamera kan ju inte bada me den om den inte e vattentät förståss :P Vågar man lämna den under handduken eller i någon väska som man sedan lägger under handduk? Hur gör ni..

Ja vet att man kanske inte har me sig kameran jämt men om man åker nånstanns så kan de va kul o ta kort samtiditgt som man vill kunna bada oxå.

Hade en tråd om det här för ett tag sen som du kanske kan hitta med sökfuntionen.

Själv beror det på vart jag är, och hur det är just då. Men jag lämnar det mesta men å andra sidan har jag sällan med mig saker då jag dels bor nära stranden och dels sällan stannar så länge  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lämnar detta vid solstolen på stranden i ryggsäcken, men å andra sidan har jag inte mycket pengar med mig. Kameran ligger där förstås, men jag har aldrig hört eller själv haft några problem med stöld. Detta gäller Karon Beach alla gånger jag varit där, men man kan ju aldrig vara 100%-igt säker. Är man inte av den blyga sorten så snackar man väl en del med "solgrannarna" och då brukar det gå bra att hjälpas åt med bevakningen (om dom inte ser allt för kriminella ut)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar också ha kvar grejerna vid solstolen, jag har också en känsla av de som man hyr stolarna av också håller lite koll åt en när dom ser att man är ute å badar. Har förövrigt inte med så mycket pengar på stranden, inte mer än det som kan tänkas gå åt, å det kan ju vara olika. Vi har aldrig blivit av med något under alla gånger som vi varit i Thailand  :)och som tidigare sagt man håller ju lite koll själv när man är ute å badar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man har en väska med axelrem så kan man hänga upp den i parasollet.

man liksom för igenom väskan genom remmen, runt något av parasollstagen.

Man får som en knut fast ändock inte, liksom =)

Då är det lite trixit för någon att bara rycka med sig den. Alternativt

stålvajer med lås, men det känns lite overkill...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Lite utanför ämnet så tog sig min svenska kollega ett nattligt dopp med två fransyskor :o för en tid sedan.

När han kom upp hade någon tagit allt (kläder, mobil och plånbok) utom hans skor i storlek 47.

Två godhjärtade fransyskor skjutsade dock en halvnaken man hem till bingen. Jag har förmodligen ett svartare hjärta och skrattade gott åt detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Lite utanför ämnet så tog sig min svenska kollega ett nattligt dopp med två fransyskor :o för en tid sedan.

När han kom upp hade någon tagit allt (kläder, mobil och plånbok) utom hans skor i storlek 47.

Två godhjärtade fransyskor skjutsade dock en halvnaken man hem till bingen. Jag har förmodligen ett svartare hjärta och skrattade gott åt detta.

Jag skulle gärna velat se minen på den som snodde kläderna, åtminstone om han gjorde det för att själv använda dem. Åtminstone Jens förstår varför  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har två sätt för att få ha kvar mina grejor om jag måste lämna dom.

1. Finns små smidiga vajerlås.  Tillräckligt krångliga för att en diskret tjuv inte vill lägga ner en massa jobb på.

2. Har ett personlarm som funkar som så att när man drar ut en pinne så tjuter larmet utav bara he--te.  Larmet sitter i nätfacket på utsidan av ryggan och snöret till pinnen fäster man runt något annat. Tjuven tar ryggan och "klick" , helvetet bryter ut..  Där står tjuven med hyterisk skrikande rygga. Och alla glor på honom. Gissa om jag vill snacka med honom....    >:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gräver alltid en 30 cm djup grop det första jag gör när jag kommer till stranden.

Sen lägger jag ner alla värdesaker där och fyller igen den.

Brukar också märka ut den med en liten flagga så jag inte glömmer bort min saker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gräver alltid en 30 cm djup grop det första jag gör när jag kommer till stranden.

Sen lägger jag ner alla värdesaker där och fyller igen den.

Brukar också märka ut den med en liten flagga så jag inte glömmer bort min saker.

Jag grävde ner min hotellnyckel i sanden på Kanarieöarna för några år sedan. Jag lade handduken ovanpå så att jag skulle komma ihåg vart jag gräft ner den. Sen kom högvattnet och jag skyndade upp för att bägga handduken lite längre upp på stranden så den inte skulle bli blöt. När det var dax att gå upp ur vattnet igen så kom jag att tänka på att jag gråft ner nyckeln. Jag letade i 15 min, men ingen nyckel...

När jag kom till hotellet så sa jag att någon stulit den. Jag skämdes över att jag var så dum och grävt ner den. Då var de trevliga och sa att jag inte behövde betala för låsbytet.

Frågan e varför jag var så dum att jag tog med nyckeln istället för att lämna in den i receptionen.

Jag lärde mig och kommer aldrig att gräva ner något på stranden igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gräver alltid en 30 cm djup grop det första jag gör när jag kommer till stranden.

Sen lägger jag ner alla värdesaker där och fyller igen den.

Brukar också märka ut den med en liten flagga så jag inte glömmer bort min saker.

Jag grävde ner min hotellnyckel i sanden på Kanarieöarna för några år sedan. Jag lade handduken ovanpå så att jag skulle komma ihåg vart jag gräft ner den. Sen kom högvattnet och jag skyndade upp för att bägga handduken lite längre upp på stranden så den inte skulle bli blöt. När det var dax att gå upp ur vattnet igen så kom jag att tänka på att jag gråft ner nyckeln. Jag letade i 15 min, men ingen nyckel...

När jag kom till hotellet så sa jag att någon stulit den. Jag skämdes över att jag var så dum och grävt ner den. Då var de trevliga och sa att jag inte behövde betala för låsbytet.

Frågan e varför jag var så dum att jag tog med nyckeln istället för att lämna in den i receptionen.

Jag lärde mig och kommer aldrig att gräva ner något på stranden igen.

He he jag skämtade alltså :).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gräver alltid en 30 cm djup grop det första jag gör när jag kommer till stranden.

Sen lägger jag ner alla värdesaker där och fyller igen den.

Brukar också märka ut den med en liten flagga så jag inte glömmer bort min saker.

oh, tack för tipset!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gräver alltid en 30 cm djup grop det första jag gör när jag kommer till stranden.

Sen lägger jag ner alla värdesaker där och fyller igen den.

Brukar också märka ut den med en liten flagga så jag inte glömmer bort min saker.

oh, tack för tipset!  :D

Oj bra att veta typ om man har dåligt med pengar ... jag brukar "lämna" kvar en kompis  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst HalvThai

Senast så köpte jag en liten och superbehändig Waterproof pouch för en billig peng i Thailand. De finns i olika storlekar och jag valde en modell där jag får plats med plånbok och mobil.

Remmen är ganska lång och jag kan hänga den runt livet eller halsen och den är så smidig och stör inte alls när jag badar.

Är väldigt nöjd med den och än så länge har den inte släppt in vatten.  :dan

Googlade fram en bild på en likadan som jag har:

http://www.kayakdomain.com/joomla/shop/pouch.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×