Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Nattsyster

Solly, Mam, no many bikini elephantsize!

Rekommendera Poster

Läget var desperat på bikinifronten. De beundrande blickarna jag trodde jag fick, var snarare en förundrad blick som uttryckte förvåning över att min bikini inte ramlar i bitar(fast jag måste erkänna att den var lagad med ett buntband, ett sånt som vi stänger sopsäckarna med på jobbet).

Läs gärna fortsättningen http://www.resdagboken.se/?documentId=3&userId=129244&section=journey&journeyId=363464

Soppan! Skriv gärna nått elakt.... "All reklam är bra reklam"*S*

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Ja vad ska man säga, jag är också *elefantsize* storlek 40, hmm tycker jag är ganska normal...men bikini, det hittar jag inte i Thailand, hm 75 F finns knappt här hemma....

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Senast vi var i Thailand tyckte min thailändska väninna att jag borde köpa ett par nya shorts och hon visste precis var ... iväg till butiken där jag fick finna mig i det pinsamma läget att prova shorts bakom disken medans folk vandrade förbi runt omkring  :laugh: Thaiflickorna som jobbade där började med medium (thaisize alltså!) Glöm det! De fortsatte med large, XL och XXL - men då kunde ingen av oss hålla god min utan brast ut i skratt allihopa - sedan var shortsshoppingen över för den dagen ... och min självkänsla något ruggad i kanten  ;) Jag är en glad 40-42 här hemma. Nu åker vi snart tillbaka till Thailand (bara 10 dagar kvar!) och jag ska handla shorts på hemmaplan innan vi far! Jag bjuder gärna på ett skratt, men det får bli något nytt denna gång  :dan

Ha det gott önskar den Svenska elefantdamen  :tatice_03:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Soppan! Skriv gärna nått elakt.... "All reklam är bra reklam"*S*

Jaha, har han fått ensamrätt på elakheter numer? Där ser man. Bäst jag kniper igen då.

Vill bara säga att du har fel. Lumphini är inte Bangkoks Central Park. Bangkoks Central Park är Central Park som ligger på Rama 2 bakom Central Plaza Rama 2. Så det så!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Soppan! Skriv gärna nått elakt.... "All reklam är bra reklam"*S*

Jaha, har han fått ensamrätt på elakheter numer? Där ser man. Bäst jag kniper igen då.

Vill bara säga att du har fel. Lumphini är inte Bangkoks Central Park. Bangkoks Central Park är Central Park som ligger på Rama 2 bakom Central Plaza Rama 2. Så det så!

Solly!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Soppan! Skriv gärna nått elakt.... "All reklam är bra reklam"*S*

Jaha, har han fått ensamrätt på elakheter numer? Där ser man. Bäst jag kniper igen då.

Vill bara säga att du har fel. Lumphini är inte Bangkoks Central Park. Bangkoks Central Park är Central Park som ligger på Rama 2 bakom Central Plaza Rama 2. Så det så!

Solly!

Du är förlåten. Det är inte så många som känner till den riktiga Central Park.

Fast nu är jag sur på dig ändå, för att du svarar ju fel, inne i citatrutan. Så får man inte göra. Jag var ju tvungen att laga ju.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Soppan! Skriv gärna nått elakt.... "All reklam är bra reklam"*S*

Jaha, har han fått ensamrätt på elakheter numer? Där ser man. Bäst jag kniper igen då.

Vill bara säga att du har fel. Lumphini är inte Bangkoks Central Park. Bangkoks Central Park är Central Park som ligger på Rama 2 bakom Central Plaza Rama 2. Så det så!

Solly!

Du är förlåten. Det är inte så många som känner till den riktiga Central Park.

Fast nu är jag sur på dig ändå, för att du svarar ju fel, inne i citatrutan. Så får man inte göra. Jag var ju tvungen att laga ju.

Solly!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Soppan! Skriv gärna nått elakt.... "All reklam är bra reklam"*S*

Syrran, skriver aldrig något elakt till dig ;)

Dessutom så kommenterar jag bara dumhet, korkade inlägg och inget annat hehe.

Fast skulle kunna göra ett undantag när jag ser guavas FULA tröja han har på sig numera ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast skulle kunna göra ett undantag när jag ser guavas FULA tröja han har på sig numera ;)

Gör det då.

Fast då får du nog starta en egen tråd om det så jag kan ignorera den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast skulle kunna göra ett undantag när jag ser guavas FULA tröja han har på sig numera ;)

Gör det då.

Fast då får du nog starta en egen tråd om det så jag kan ignorera den.

Kan bli så fast ska söka först så att ämnet inte varit uppe tidigare (fast det borde det ha varit) ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Soppan! Skriv gärna nått elakt.... "All reklam är bra reklam"*S*

Syrran, skriver aldrig något elakt till dig ;)

Dessutom så kommenterar jag bara dumhet, korkade inlägg och inget annat hehe.

Fast skulle kunna göra ett undantag när jag ser guavas FULA tröja han har på sig numera ;)

Du är så snäll du ,Soppan! Tänkte bara att du inte gillar reklam för bloggar. Fast om du läser min, lovar jag att du aldrig får läsa något om att jag kliver upp och lägger mig på stranden*S*! Jag skriver till och med om sport i mitt senaste inlägg*S*.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Soppan! Skriv gärna nått elakt.... "All reklam är bra reklam"*S*

Syrran, skriver aldrig något elakt till dig ;)

Dessutom så kommenterar jag bara dumhet, korkade inlägg och inget annat hehe.

Fast skulle kunna göra ett undantag när jag ser guavas FULA tröja han har på sig numera ;)

Du är så snäll du ,Soppan! Tänkte bara att du inte gillar reklam för bloggar. Fast om du läser min, lovar jag att du aldrig får läsa något om att jag kliver upp och lägger mig på stranden*S*! Jag skriver till och med om sport i mitt senaste inlägg*S*.

Jag var nere på stranden idag. En 1 minut lång promenad för att komma dit. Inte en bikini i sikte så långt ögat nådde. Faktiskt bara jag och min dotter där överhuvudtaget. Det här kan bli bra. Detta kan ni inte läsa om på min blogg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En 1 minut lång promenad för att komma dit.

Betyder det 2 eller 11 minuters promenad?

Det betyder precis det jag sa. En (1) promenad som tar En (1) minut.

Hade det tagit något annat än en (förvirrar det också?) minut, så hade jag naturligtvis skrivit det. Till exempel, hade det tagit två minuter hade jag skrivit en 2 minuter lång promenad.

Hade jag däremot varit tvungen att ta två promenader för att komma ner till stranden hade jag kanske skrivit att det tar två en minuterspromenader att ta sig till stranden.

Men det var ju inte tiden som var det viktiga, eller hur många promenader jag måste ta. Det viktiga var ju, och är fortfarande, att det inte fanns några bikinis där. Varken i storlek Twiggy eller elefant.

Eller var det viktiga att ni inte kan läsa om detta i någon blogg. Jag minns inte. Senilitet verkar smitta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En 1 minut lång promenad för att komma dit.

Betyder det 2 eller 11 minuters promenad?

Det betyder precis det jag sa. En (1) promenad som tar En (1) minut.

Hade det tagit något annat än en (förvirrar det också?) minut, så hade jag naturligtvis skrivit det. Till exempel, hade det tagit två minuter hade jag skrivit en 2 minuter lång promenad.

Hade jag däremot varit tvungen att ta två promenader för att komma ner till stranden hade jag kanske skrivit att det tar två en minuterspromenader att ta sig till stranden.

Men det var ju inte tiden som var det viktiga, eller hur många promenader jag måste ta. Det viktiga var ju, och är fortfarande, att det inte fanns några bikinis där. Varken i storlek Twiggy eller elefant.

Eller var det viktiga att ni inte kan läsa om detta i någon blogg. Jag minns inte. Senilitet verkar smitta.

Hm, smygbloggar du i mitt inlägg*S*? Men jag förlåter dig om du lovar att läs min blogg...... :sun Du kan få gästblogga på min reseblogg om du vill. Tex en utförligare beskrivning av din dg på stranden*ASG*!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En 1 minut lång promenad för att komma dit.

Betyder det 2 eller 11 minuters promenad?

Jag saknar din blogg! :sun

Vems både jag och Guava har gått i pension  :D

Din, Guava smygbloggar ju på den här sidan*S*!

Tack men jag hittar inte den rätta inspirationen och varje dag är same, same. Samma by, samma hus och samma man, undrar vad man ska byta ut  ;)

Jag saknar Guavas och hoppas att han får en kick nu efter flytten, dessutom är han ju ung  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var nere på stranden idag. En 1 minut lång promenad för att komma dit. Inte en bikini i sikte så långt ögat nådde. Faktiskt bara jag och min dotter där överhuvudtaget. Det här kan bli bra. Detta kan ni inte läsa om på min blogg.

Inte en bikini i sikte? Var det en nudist strand?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var nere på stranden idag. En 1 minut lång promenad för att komma dit. Inte en bikini i sikte så långt ögat nådde. Faktiskt bara jag och min dotter där överhuvudtaget. Det här kan bli bra. Detta kan ni inte läsa om på min blogg.

Inte en bikini i sikte? Var det en nudist strand?

Nej, det var ju bara jag och min dotter där sa jag ju. Varken hon eller jag använder bikini.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag saknar Guavas och hoppas att han får en kick nu efter flytten, dessutom är han ju ung  ::)

Tackar. Det går vissa rykten om att det kommer att hända något på bloggfronten. Det sägs till och med att en ny domän har inköpts just för det ändamålet.

Den som lever får se.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var nere på stranden idag. En 1 minut lång promenad för att komma dit. Inte en bikini i sikte så långt ögat nådde. Faktiskt bara jag och min dotter där överhuvudtaget. Det här kan bli bra. Detta kan ni inte läsa om på min blogg.

Inte en bikini i sikte? Var det en nudist strand?

Nej, det var ju bara jag och min dotter där sa jag ju. Varken hon eller jag använder bikini.

Ville bara dubbelkolla. Härligt med en strand för er själva.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×