Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Junis Pappa

Åsikter om Pattaya

Rekommendera Poster

Admin: fortsättning från en tidigare tråd ...

Om det bara är för shoppingens skull ni ska stanna i Bkk kan ni lika gärna fixa detta i Pattaya, prisskillnad marginell fördel med Pattaya att allt ligger så samlat, inga långa promenadavstånd, dessutom går de s.k. 10 bahts songtaew runt runt.

Återigen ett tips från Evert som jag inte skulle lyssna på. Åk till Pattaya om ni gillar prostituerade och barer. Verkligen inte det bästa stället att åka till med små barn. Pattaya kan Evert och "hans kompisar" behålla för sig själva. Bangkok däremot är underbart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Återigen ett tips från Evert som jag inte skulle lyssna på. Åk till Pattaya om ni gillar prostituerade och barer. Verkligen inte det bästa stället att åka till med små barn. Pattaya kan Evert och "hans kompisar" behålla för sig själva. Bangkok däremot är underbart.

Har du varit i Pattaya?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nog skulle jag hellre vandra beach road, second rd och även walking street med yngre barn än strosa runt bland smog och avgaser i centrala Bangkok, Visst är utbudet större i Bkk men hur spritt. För normalturisten räcker det med att "offra" en eftermiddag och kväll i Pattaya, gå hem till hotellet och tömma 3 till 5 ggr så har du shoppat allt du behöver under närmaste året. Dessutom är det väl så att yngre barn bryr sig knappt om barflickor, värre kan det kanske vara med deras föräldrar, men tål man inte se vad som föregår runt en kan man fortsätta blunda och då får man knappt heller ge sig ut kvällstid varken i Stockholm eller Malmö.

Skam till sägandes är det bara så att det är världens äldsta och vanligaste yrke som utspelar sig framför ögon på en. En del har svårt att inse fakta, sen har man rätt att tycka vad man vill om det. Om det sen är Thailand, Grekland eller något underutvecklat land i Afrika som livligt frekventeras av mogna kvinnor från Västeuropa, spelar det någon större roll.

Själva åker vi till Pattaya för att först och främst roa oss, äta och dricka gott sen kommer shoppingen som grädde på moset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du varit i Pattaya?

Ja! Antar att du inte har det om du inte delar min upplevelse. Stället har inte sitt dåliga rykte utan anledning. Jag har besökt flera delar av detta underbara land men Pattaya tilltalade inte mig. Lekplats för män som närmar sig pensionsåldern, inget att ha för barnfamiljer är min kvarstående dom. Är man en av dessa män förstår jag om man tar stället till försvar för att slippa tappa ansiktet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inte rent mjöl i påsen tror man likadant om andra. Nu är det nog så att en viss person har gjort bort sig riktigt ordentligt.

Mitt första inlägg handlade om att stanna till i Pattaya för shopping. Då vaknade Junis Pappa till, shopping = barbrudar, tydligen är det så att det är det enda han har i huvudet. Är det så illa kan man inte annat än tycka synd om stackarn.

Själv fyller jag nu 60 min fru ett tiotal år yngre och våra barn i övre tonåren, så försök int med oss int.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig varit i Thailand, men kommer inte att besöka Pattaya pga deras rykte.

Spelar ingen roll om prostitution är världens äldsta yrke, det är fortfarande en industri som skövlar människoliv. Myten om den lyckliga horan (kvinnlig eller manlig) är just bara en myt.

Som turister i Thailand så KRÄVER jag att vi inte missbrukar deras gästvänlighet. Gör allt för att motarbeta detta slaveri.

PUNKT!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan tacka dina turistkompisar för detta elände. När jag kom till Pattaya på mitten av 70 talet fanns redan prostitutionen där, ett resultat av att amerikanarna haft Pattaya som rekreationsplats, lagen om efterfrågan och tillgång.

Däremot var den väldigt ovanlig på Patong eller Karon i slutet av 70 talet, men i och med turisternas intåg ökade den markant. Så häckla den som häcklas bör.

Det är männen som är de skyldiga, kanske inte just din man, män säkert någon i  er bekantskapskrets bl.a. Men för den delen är inte kvinnorna oskyldiga de låter sig ju köpas, ok en del har inte mycket att välja på men oftast handla det bara om oförtjänt lättförtjänta pengar.

Det är sak samma på barerna runt Normalmstorg, skillnaden är att priset ligger betydligt högre dessutom är inte alltför sällan droger inblandade. Vem ska vi i detta fall skylla på, invandrarna (nysvenskarna) för vi helyllesvenskar är ju alltid perfekta eller?

För övrigt finns prostitutionen i österländsk kultur, absolut ingen ovanlighet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Evert helt o hållet...sen om man har småbarn springer man väl inte ute med barnen sent på kvällen hoppas jag...och Junis pappa kanske bara har varit på walking street.....Pattaya har så mycket mer att erbjuda än barbrudar...listan blir för lång att skriva så jag skiter i det

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi får helt enkelt konstatera att Evert gillar prostitution och att andra inte gör det. Verkar av Everts svar som han har en generellt dålig kvinnosyn. Jag har inte nyttjat prostituerade men blev smärtfullt medveten om vad hela staden är uppbyggd kring när jag besökte Pattaya några dagar förra året. Kände självklart till ryktet men insåg väl på plats att verkligheten faktiskt överträffar myten. Kan inte tänka mig en stad med högre koncentration av prostitution. Grejen är ju den att denna typ av verksamhet finns överallt men på många ställen kan man välja att undvika den. Du kanske kan hitta en prostituerad på Norrmalmstorg Evert, men då antar jag att du är ute på jakt. Jag bor i Stockholm och jag har aldrig mig veterligen stött på någon prostituerad här.

Till Wiz, prostitution och barbrudar finns även dagtid och ja jag har varit på fler ställen än Walking street.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta anser jag vara ett onödigt påhopp och dessutom ett personangrep.

Jag vet inte riktigt vad du baserar din åsikt om att "Evert gillar prostitution och att andra inte gör det. Verkar av Everts svar som han har en generellt dålig kvinnosyn" ???

Jag måste ha missat något ordentligt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta anser jag vara ett onödigt påhopp och dessutom ett personangrep.

Jag vet inte riktigt vad du baserar din åsikt om att "Evert gillar prostitution och att andra inte gör det. Verkar av Everts svar som han har en generellt dålig kvinnosyn" ???

Jag måste ha missat något ordentligt...

Mycket möjligt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också det var ett fult påhopp på Evert. Däremot gillar jag inte Pattaya, har aldrig gjort och kommer troligtvis aldrig att göra. Ett hårt klimat som känns otäckt mitt på ljusa da´n. Jag har heller aldrig sett så mycket öppen prostitution som där. Men troligtvis finns det ett annat Pattaya också, det som vi inte ser som kommer någon eller några dagar, men som de som bor i närheten eller vistas där ofta lyckas hitta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Saken är att man kan faktiskt hålla sig i utkanterna, t.ex. norra Pattaya eller Jomtien och slippa se vissa av de mer provocerande gatorna i Pattaya. Då är det faktiskt ett helt ok stopp på vägen till Koh Samet / Koh Chang.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli kallad både det ena och det andra av Junis Pappa...

Ja, det är ett ställe där det finns prostitution - men det finns det fan på alla ställen där det finns turister i Thailand - och även på ställen där det -inte- finns så mycket turister.

Pattaya är ett bra partyställe. Det var anledningen att jag stannade till där några dagar på min resa runt om i Thailand förra året. Det vidhåller jag även så här efteråt. Finns gott om saker man kan hitta på i och runt om Pattaya, och ändå ha jävligt nära till Bangkok när man vill dra tillbaka dit :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar som att alla som e negativa till Pattis går och tittar bara efter det negativa,men det finns så mycket annat som dessa negativa människor har missat i fiskeby`n...tyvärr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har aldrig varit i Pattaya och inte lockar det heller, speciellt när ryktena verkar infrias efter läsningar som detta:

Ett hårt klimat som känns otäckt mitt på ljusa da´n. Jag har heller aldrig sett så mycket öppen prostitution som där.

Har dessutom hört liknande berättelser från folk som varit där. Visst kan man säkert undvika vissa gator, hålla till i utkanterna m.m men finns det inte betydligt bättre ställen att tillbringa sin tid på isåfall?  ???

Dömer absolut ingen och alla får väl vara och göra precis vad dom känner för.

Ja, det är ett ställe där det finns prostitution - men det finns det fan på alla ställen där det finns turister i Thailand - och även på ställen där det -inte- finns så mycket turister.

Fast det känns ju lite som det finns prostitution och prostitution. Har inte på någon av mina resor i Thailand sett någon direkt prostitution alls. Kanske jag har haft tur, kanske jag är blind...har lite svårt att tro att jag skulle tycka samma efter ett besök i Pattaya.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår du inte att det är du som gör Pattaya till vad det är. Går du runt och härjar som du gör nu så väljer barnfamiljer något annat och torskar åker direkt dit. Efterfrågan på prostituerade ökar och förtjänst på "vanligt" job minskar.

Som de flesta redan har sagt så får du acceptera att detta är Thailand och prostitution finns. Antingen går du och blänger snett på prostituerade och torskar eller så accepterar du det för vad det är.

Barn berörs inte av det och kommer inte växa upp till monster, det är bara du som väljer att bli påverkad eller inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk för guds skull inte till Bangkok vad du än gör, gr0ttan...du skulle baxna direkt, apropå "hårt klimat".

Min poäng är dock att olika ställen är bra för olika saker. Ingen ska ju direkt luras att tro att Pattaya är ett ställe man drar som barnfamilj. Varför skulle man? Det finns ju så mycket bättre ställen då med mer anpassade aktiviteter.

För att festa till så hävdar jag att Pattaya är grymt, och där är inte många andra ställen som slår dem på det - med undantag för Bangkok då - men då tycker fan jag att Pattaya har en mycket mer "avslappnad" attityd. Bangkok är INTENSIVT - hela jävla tiden!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk för guds skull inte till Bangkok vad du än gör, gr0ttan...du skulle baxna direkt, apropå "hårt klimat".

Nu kanske det var andra meningen i citatet jag använde som jag mest tänkte på. Hårt klimat i Bangkok? Ja möjligtvis om man är totalt blåögd. Sen kanske inte vi brukar hålla till på samma ställen för den delen heller?

Finns det någon speciell plats där detta hårda klimat är speciellt starkt i Bangkok eller är det som bortblåst utanför Nana Plaza?  :P

Jag antar att ingen åker till Pattaya med tron om att det ska vara fritt från prostitution och precis som bootis skriver så får man ju faktiskt acceptera det för vad det är om man nu åker dit.

Skulle ju vara väldigt konstigt att åka till Thailand och inte klara av att se transexuella.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var en avstickare till pattaya för att spela lite golf nu under min senaste LOS resa. Det var faktiskt kanon. Jag och min FRU trivdes alldeles förträffligt i denna enligt vissa syndens högborg...Utan att nyttja deras ladybar liv. Sen att vissa typ junis pappa anser att man inte kan göra så tyder på en extremt tråkig inskränkt människas åsikter. Känns som junis pappa kanske är ett typiskt troll som bara vill starta diskussioner på ett trevligt forum som detta....

Sen att forum medlemmen Maddie skrev som hon gjorde tyder OBS i mitt tycke på en mycket inskränkt verklighetsuppfattning.

Till er andra och i synnerhet Evert får jag tacka för vettiga inlägg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk för guds skull inte till Bangkok vad du än gör, gr0ttan...du skulle baxna direkt, apropå "hårt klimat".

Nu kanske det var andra meningen i citatet jag använde som jag mest tänkte på. Hårt klimat i Bangkok? Ja möjligtvis om man är totalt blåögd. Sen kanske inte vi brukar hålla till på samma ställen för den delen heller?

Finns det någon speciell plats där detta hårda klimat är speciellt starkt i Bangkok eller är det som bortblåst utanför Nana Plaza?  :P

Du vet var det du vill undvika finns - i Bangkok's fall exempelvis Nana Plaza. Håller man sig ifrån Walking Street på ett liknande sätt i Pattaya så klarar man sig precis lika bra som i Bangkok med den biten - dvs prostitution. Precis som i Bangkok finns den även på andra ställen - men inte lika koncentrerad.

Det är poängen jag ville göra ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×