Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
villed

Måste man ha solskydskläder på barnen??

Rekommendera Poster

Går det inte lika bra att smörja dom ordentligt många gånger?? Vi har en två åring och en 5 åring, två åringen fullkomligt vägrar sånna kläder.. Har alla barn det där nere?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tröja och solhatt, det är inte ett måste men solen står i zenit och den tar någonting djävulskt. Solskyddsfaktor 50 (for kids) i alla fall 1:a veckan och då framförallt näsa, öron, axlar och baksidan av benen inte minst i knävecken. Du klär på barnen på morgonen inne på rummet sen ger du bara fan i att ta av skjortan, är det du eller barnet som bestämmer? Barnen kommer snart att märka att det är skönt att bada och sen låta kläderna kyla kroppen mens de torkar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min rödlätte (och bleke) bonusson är 9 och han har badtröja på sig hela tiden. Det måste han tyvärr ha även här hemma på sommaren. Dessutom måste han ha solhatt för att inte bränna ansiktet (trots 50faktor!).

Min 7åriga dotter som har normal hy har även hon en badtröja som hon måste ha när vi är på sydligare breddgrader.

Superskönt att slippa smörja, smörja och smörja. Det är ju inte direkt något barn gillar det heller (och dessutom lätt att man som vuxen glömmer)

Dessutom är det väl bara att bestämma som vuxen? Det är ju knappast ett val - ett barn som bränner sig är inte kul för någon och barnen kan ju inte se konsekvenserna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart man inte måste men det underlättar något enormt! Solskyddskräm är dyrt och du måste smörja många gånger på en dag, jobbigt och knöligt (sand överallt). Mina barn älskar sina dräkter och jag tycker det är såå skönt att slippa oroa mig och smörja hela tiden.. Ibland har de bikinitrosor och tröjan bara ibland hela dressen.. Men välj tvådelat mycket smidigare!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

JA! Jag såg massor med barn som inte var tillräckligt skyddade mot solen nu i januari. Vad tänker vissa vuxna med, ??? inte med huvudet i alla fall. Det var dessutom många som valde att inte betala för säng och parasoll utan satt mitt på stranden utan skugga i många timmar  :cr Det var många små barn som bränt sig och grät av trötthet i värmen. Var vuxen och skydda dina barn, de kan ju inte skydda sig själva.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi både smöjde in och hade solskyddskläder på vår 1,5åring när vi var där förra året. Däremot är han så tunn så han frös och var blå om läpparna efter att ha badat så vi hade dem bara på torra och han fick torka under parasollet efter badet.

Håller med om att många föräldrar är väldigt oansvariga och bara har badbyxor på barnen. Visst det kanske var ok när vi var små och man inte riktigt visste hur farlig solen var, men nu när vi vet så kan jag inte förstå varför man väljer att inte ha det. Vägrar barnet så är det en fajt man får ta tycker jag, samma sak som att man har cykelhjälm på sig när man cyklar, bilbälte på sig i bilen och flytväst när man är på sjön......

Vårt största problem inför den här resan har varit att hitta en till lilltjejen. Man ska nämligen inte vara i solen om man har mindre stl än 74/80, dock ingen som har tänkt på att man kan vara liten även fast man är fullt rörlig och vägrar sitta stilla..... :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

JA! Jag såg massor med barn som inte var tillräckligt skyddade mot solen nu i januari. Vad tänker vissa vuxna med, ??? inte med huvudet i alla fall. Det var dessutom många som valde att inte betala för säng och parasoll utan satt mitt på stranden utan skugga i många timmar  :cr Det var många små barn som bränt sig och grät av trötthet i värmen. Var vuxen och skydda dina barn, de kan ju inte skydda sig själva.

Jag haaller med. Ser alltfor maanga sol-braennskade barn. Glom inte smorja ovanpaa deras foetter ocksa. Och kop Aloe Vera paa apoteket att ha som avkylande och fuktaatergivande paa braend hud.

Borde vara tvaang paa "BARNKOERKORT"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har haft med oss 2 långärmade och en kortärmad t-shirt att skifta mellan under dagen och solhatt. Våran pojke har väldigt svårt att vara utan långärmad. Ta en fet solskyddskräm, sitter betydligt bäättre.  Sist vi var i Ao nang såg vi nå så fruktansvärt. Det var en kvinna med ett barn ,runt året gammal, vit hårig och ljushyad. Han hade INGE skydd alls men kvinnan själv tog på sig hatt. Dom var ute hela dagen. Pojken bara skrek och hon sket totalt i han. Så hemskt. Hade kunnat hämta med mig pojken. Ta hellre på för mycke än för lite. Skulle även rekomendera solglasögon, det blir jobbigt för de små i solen hela dagarna. Ha en underbar semester. Glöm inte flytvästar om ni ska ut med nån båt, kan vara svårt att hitta. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har varit nere i 3 veckor nu med vår 1,5 åring. Han har inga solskyddskläder. Vi smörjer han ett par ggr per dag och kör med vanlig keps och långärmad tröja när vi är ute. Han har inte bränt sig någonstans eller någon gång under resan hittills. Lite lite färg har han fått på armarna av kvälls solen då vi ofta kört t-shirt. Sen är han ju inte i solen hela dagen. Mesta tiden sitter man ju i skuggan. Både han o vi skulle krevera annars.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×