Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
chrivi

Koh lipe och koh bulon

Rekommendera Poster

Jag vill gärna veta lite om stränder, på dessa öar och annat som ni kan dela med er.Hur länge kan man bada på dagarna, innan det blir ebb och vissa stränder brukar ju vara värre är det så?MVH/chrivi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att pattayha stranden ar bast. Dar bor vi nu. Har besokt sunrise stranden som ar stor och fin den oxa men vattnet ar djupare och det ar mer vind och vagor i vattnet generellt sett pa den beachen.

Kl 10 ungefar borjar vattet bli badvanligt(drar sig uppat) pa pattayha stranden och vid 16 drar sig vattnet ut igen.

Lipe ar underbart :cool!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har precis kommit hem från Lipe som verkligen var den bästa ön vi besökte.

Vi tyckte dock det var mycket bättre att bada vid sunrise beach då där var lugnare, mindre långgrunt(gillar inte när det e för långgrunt) och mycket mindre longtailbåtar än på Pattayastranden(där vi för övrigt bodde på Bundhaya resort)dock mer strömt i vattnet.

Pattayastranden gillade vi på eftermiddan när vattnet hade stigit en del.

Det var inte så jobbigt att gå mellan dessa stränderna. Tog typ 20 min.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att pattayha stranden ar bast. Dar bor vi nu. Har besokt sunrise stranden som ar stor och fin den oxa men vattnet ar djupare och det ar mer vind och vagor i vattnet generellt sett pa den beachen.

Kl 10 ungefar borjar vattet bli badvanligt(drar sig uppat) pa pattayha stranden och vid 16 drar sig vattnet ut igen.

Lipe ar underbart :cool!

Det här med tidvattnet är ju beroende på årstid och månfas. Därför är det svårt att säga generellt vilken tid det är si eller så.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

var på Bulon för en vecka sen. Vid lågvatten går det att bada närmare bulon resort. Finaste stranden är nog den som ligger vid pansand. Du/ni kommer inte bli besviken på Bulon. Äkta paradis ö! Försökte få 1 vecka till där men det var fullbokat. Total avslappning väntar er. Pansand är nog den finaste resorten.. Men bulon resort är inte fyskam den heller :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vid fullmåne var det ca 2.5 meter skillnad på ebb och flod på Lipe.mindre när månen försvinner

en strand som absolut inte var nått att ha var sunset beach.

sunrice var den vackra stranden klart vatten bra snorkling mindre båtar m.m

pattaya var stranden där allt hände på kvällarna,restauranger,promenadstråk m.m

vid lågvatten när ni badar så se upp för sjöborrarna ....

Ett par saker ni inte bör missa är .

Mountain resort väl värt ett besök,god mat och fantastisk utsikt.

Och när ni tröttnat lite på Thaifood så ta en grillbuffe på Poohs (mitten på gågatan)sjukt gott.

kom hem den 3 mars och längtar tillbaka sparar nu till nästa resa...

Mvh Jocke :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vid fullmåne var det ca 2.5 meter skillnad på ebb och flod på Lipe.mindre när månen försvinner

en strand som absolut inte var nått att ha var sunset beach.

sunrice var den vackra stranden klart vatten bra snorkling mindre båtar m.m

pattaya var stranden där allt hände på kvällarna,restauranger,promenadstråk m.m

vid lågvatten när ni badar så se upp för sjöborrarna ....

Ett par saker ni inte bör missa är .

Mountain resort väl värt ett besök,god mat och fantastisk utsikt.

Och när ni tröttnat lite på Thaifood så ta en grillbuffe på Poohs (mitten på gågatan)sjukt gott.

kom hem den 3 mars och längtar tillbaka sparar nu till nästa resa...

Mvh Jocke :)

Jag längtar också tillbaks. Var på Lipe 6/3-11/3 och det var verkligen helt underbart. En rolig detalj gällande Pooh´s var det fruktansvärt dåliga bandet som uppträdde nästan varje kväll under vår vistelse (vi bodde mittemot). Jag vet faktiskt inte om jag har hört något mindre falskt i hela mitt liv, karaokescener borträknade.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm...

Var helt inställd på Lipe också, men efter minst sagt sågningar av ön på thailandsguiden så tänkte jag strunta i att åka dit!

När jag läser det här så får jag tillbaka känslan jag hade tidigare!

Låter ju som ett ställe för mig.

Misstänker att personen som sågade i princip allt med Lipe hade problem med varenda detalj på resan! Finns ju folk som orkar klaga på ta mig fan allt...

Jobbigt liv de måste ha när allt är skit å alla är idioter...

Nu är Lipe och en tur till Bulon med i planerna igen!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Lipe har fantastiska stränder med fin snorkling precis utanför. Jag blev dock besviken på maten. Vi tillbringade 10 dar på ön och växlade friskt mellan restaurangerna och nog måste jag säga att jag ätit bättre på alla andra ställen jag varit på i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Misstänker att personen som sågade i princip allt med Lipe hade problem med varenda detalj på resan! Finns ju folk som orkar klaga på ta mig fan allt...

Jobbigt liv de måste ha när allt är skit å alla är idioter...

Hör inte till tråden men kan inte låta bli: När man träffar på ovanstående typ av person så undra lite frågande: "men så märkligt, att alla idioter på denna jord samlas precis kring dej?" :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst ät Lipe skit, så håll er undan. Det är bättre att vi tokstollar som inget begriper får ha ön för oss själva. Det finns mycket att klaga på. Urusel shopping inga Atm-maskiner, sand överallt och sen ljusblått eller ljusgrönt genomskinligt vatten runt hela djävla ön. Massa korallrev med fler olikfärgade fiskar än vad jag kan räkna upp. Om kvällarna sitter folk på stranden och äter - vad är det för bordskick.

Saknar också Mc Donald var finns 7/11 eller Mini markt, här kan ingen normal människa stanna för länge.

Sola bada och bara slappa, det är ju att slösa bort värdefull tid.

Vist kan det vara lite skräpigt här och där men om det stör dig så hjälp till att plocka ihop det istället för att klaga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det känns som det inte är någon ide besöka ön mer, bättre njuta av minnena man har för 2 år sedan  :beach:

Det måste finnas någon ny ställe som är som Ko Lipe för 5 år sedan eller som Ko Phi Phi för 20 år sedan i Thailand ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag åker gärna tillbaka till lipe,man får bara ha ett öppet sinne och vara beredd på att det förändras .

Måste säga att det förändras även hemma där jag bor men jag flyttar inte för det.

hade utvecklingen stoppats för 20 år sen hade dom flesta av oss aldrig åkt på semester till Thailand utan suttit  på en bar på Canarieöarna....

JoJo

:dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×