Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ronoh

Ryssarna invaderar Thailand?

Rekommendera Poster

Jag läste lite i en annan tråd om hur ryssarna beter sig mot de arbetande thailändarna runt om på turist orterna. Jag tänkte att det kanske var en god ide att starta en ny tråd om problemet..

Kanske någon som har kontakter högre upp i den thailändska politiken som kan få in en reform av denna nya typ av turister.

De enda gångerna jag själv har stött på ryssar här nere är i förbifarten, det verkade vara ganska tätt med ryssar på Siam paragon Bangkok, stötte även ihop med ett ryskt par när jag var i Laos, savanakhet för några veckor sedan, de irrade runt på gatan och letade efter ett guesthouse för 5 dollar. Jag kunde dock inte hjälpa dem eftersom det billigaste som fanns i dem krockarna kostade 10 dollar.

Dem hade antagligen bojkottat tuk tukarna som stod vid gränsen till Thailand eftersom dem såg helt utmattade och dammiga ut efter att antagligen gått runt en hel dag i staden.

Vad gör man inte för att spara 35 SEK. :cr

Någon som har flera berättelser om ryssar på resande fot?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var i Jomtien för 14 dagar sedan. Ryssarna är bedrövliga, när dom t.e.x åkte bathtaxi så sket dom i att betala,pratade även med ett äldre svenskt par som blivit rånade av ett gäng ryssar. Dom brer ut sig överallt och verkar inte bry sig om någon annan än dom själva. Hörde även från Thailändare att dom inte gillar detta folk överhuvudtaget. Det är ryssar nu, om ett tag är det folk från något annat land som beter sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För 2 år sedan va det mycke ryssar i Kamala, och dom betedde sig lika som tyskarna på mallis, dvs som skit.

hur det är nu vet jag inte än, men det kanske någon annan kan svara på

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var många ryssar på dom hotellen jag bodde sist. Jag märkte väl inget speciellt med dom annat än tjejerna var riktigt fräsha.

Det var väl en grej jag reagerade lite på, det var på frukosten på ett fint hotell då det kom ner ett par kära ryssar klädda i morgonrock.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nai Yang, Phuket, det man främst lägger märke till är damerna vulgära klädsel. Samt att restaurangerna numera har matsedlar även på ryska. Annars inget störande direkt, de håller väl främst till på hotellet Indigo Pearl och dess lilla standremsa.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det man främst lägger märke till är damerna vulgära klädsel. .

Hasse

Ha ha jag har under flera år hört hur thailändarna känner igen ryska kvinnor på avstånd, det ligger i linje med det Hasse säger men har en liten till detalj.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske någon som har kontakter högre upp i den thailändska politiken som kan få in en reform av denna nya typ av turister.

Vad skall man göra tycker du? förbjuda dom? då finns det ju ganska många svenskar som också skall förbjudas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kan faktiskt hålla med om att vissa ryssar är högljudda och beter sig märkligt mot lokalbefolkningen, men det är nog just dessa som utmärker sig och därmed syns. Jag har även stött på riktigt vettiga (och trevliga) ryska turister här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kan faktiskt hålla med om att vissa ryssar är högljudda och beter sig märkligt mot lokalbefolkningen, men det är nog just dessa som utmärker sig och därmed syns. Jag har även stött på riktigt vettiga (och trevliga) ryska turister här.

Exakt. Dom flesta går nog under kategorin vettiga (och trevliga) skulle jag tro.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag åt frukost i morse så konstaterade jag just att på åttitalet när jag var liten, då slapp man dem pga. att de inte fick lämna sitt land. det var tider det  ;)

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag åt frukost i morse så konstaterade jag just att på åttitalet när jag var liten, då slapp man dem pga. att de inte fick lämna sitt land. det var tider det  ;)

//Peter

:laughing::JC-hysterical::laughing:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finn solika sorters ryssar, men de är lite "opolerade", så att säga.

Även om många av de har verkligen pengar att spendera, mer än de flesta svenska turister, så har de väldigt svårt att bete sig ödmjukt, vilket oftast vi skandinaver gör.

Många år av kommunism har lärt de att "only the strong survive" ...

Ibland undrar man om de borde genomgå kurser i hur man beter sig innan de får pass!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske någon som har kontakter högre upp i den thailändska politiken som kan få in en reform av denna nya typ av turister.

Vad skall man göra tycker du? förbjuda dom? då finns det ju ganska många svenskar som också skall förbjudas.

Nja inte riktigt. Men jag tänkte att man kunde stryka dem ur den här listan kanske...

http://www.traveller2000.com/thailand/visa/information.htm

Det är inte alla länder som har möjlighet att besöka Thailand med visa on arrival...

Kanske skulle detta ta bort dem allra stökigaste ryssarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag undrar om inte TAT prioriterar inkomsterna landet får från nämnda ryssar. Vissa av dem bor ju även femstjärnigt.

Money talks, bullshit walks ... absolut.

Pratat med en del, både thai, tyskar och svenskar, som driver inrättningar i Thailand och alla säger samma sak. Man gillar de inte, men de spenderar bra med pengar, så visst är de välkomna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Money talks, bullshit walks ... absolut.

Pratat med en del, både thai, tyskar och svenskar, som driver inrättningar i Thailand och alla säger samma sak. Man gillar de inte, men de spenderar bra med pengar, så visst är de välkomna.

Det mesta funkar här med pengar, denna ryss fick nog lätta en hel del på plånboken.

http://phuketwan.com/tourism/russian-sex-tourist-escapes-assault-charge-12054/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Pattaya tar ryssarna över mer och mer.

Dom köper upp discotek, barer, restauranger, nattklubbar mm.

Det finns restauranger som bara har ryska menyer.

Dom är allmänt otrevliga och nedlåtande mot alla men speciellt mot Thailändarna.

Det har gått så långt att dom till och  med importerar ryska "eskortdamer" ???

Och som sagts tidigare, "damernas" klädsel är minst sagt vulgära.

Dom skiter i vett o etikett,dom går i bikini varsomhelst, shopping, restauranger tempel etc. :cr 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett bra sätt att slippa dryga människor, oavsett nationalitet, är att hålla sig borta från de mest "turistiska" ställena. Det finns fortfarande massor av platser i Thailand där man kan njuta av friden och den Thailändska gästfriheten/vänligheten.

De ställena ni nämner är ju helt fördärvade sedan många år tillbaka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det sägs ju att kineser och koreaner är som asiens ryssar, medan japaner är som asiens tyskar.

Hur är då thailändare?

Det är som tidigare sagts redan fördärvade platser som ryssarna har intagit.

Vi får väl hoppas att det stannar där. Det finns så mycket andra platser runt om i sydostasien och i Thailand som är värda att se.

Jag tror att thailändarna grejar ryssarna ganska fint så länge dem betalar.

Det påklistrade smilet är något som vi alla vare sig vi vet om det eller ej har blivit utsatta för.

Om det är något negativt vet jag ej. Men det måste vara tufft för folk som jobbar på turistorterna att upprätthålla den fasaden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

  Det har gått så långt att dom till och  med importerar ryska "eskortdamer" ???

Och som sagts tidigare, "damernas" klädsel är minst sagt vulgära.

Dom skiter i vett o etikett,dom går i bikini varsomhelst, shopping, restauranger tempel etc. :cr 

Inte speciellt ovanligt i de turistorter i världen där de etablerar sig.

De thailändska bartjejerna har fått riktig hård konkurrens.

I arabländerna är ryska kvinnor hett villebråd bland shejkerna. Betalar ju gansla bra också.

De beställer ofta kvinnor från Ryssland.

Ingen ovanlig syn med vulgärt klädda ryskor på flygplatserna i de områderna i arabvärlden.

De kontaktar ofta modellagenturer och säger sig vilja ha vackra kvinnor till events och det slutar ofta med att några av dessa helt plötsligt har prostituerat sig för en fet summa pengar.

Lönen ligger på ca 50.000kr för kanske 2-3 dagar bara för att finnas där...och se vacker ut...och sen om du släpper till blir det bra mycket mer...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×