Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jeppe83

EL

Rekommendera Poster

Citerat från ett annat forum: Elpriset beror på vilken säkring man har, 15 eller 20 A är vanligt. Man kallar Ampere för M. Unit är helt riktigt Kwh. För 15 A har priset de senaste åren sällan varit under 3 eller över 4 THB, eget abonnemang, inklusive skatt och serviceavgifter. Jag känner en del som hyr och då brukar 5-7 bath vara vanligt

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack för svaren. Hyr lägenget för första gången..skönt med info så man inte blir lurad  :)...

För övrigt så är allt lungt och skönt här i kata. Lite mulet idag men mestadels soligt och stranden börjar bli något överbefolkad nu runt jul/nyår.

Det var glesare med folk i början av december och slutet av november

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Dyrt att köra ac med andra ord?

Njaä, inte så väldans farligt. Jag och frugan kör luftkonditionering hemma ca 300-400 timmar i månaden och har en elräkning på sisådär 1500 baht, varav A/C står för uppskattningsvis 70-75%.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dyrt att köra ac med andra ord?

När jag tidigare hyrde på annat ställe skulle de ha 6 eller 7 bath per unit vilket gjorde att det lätt skenade iväg mer om man hade AC på.

Nu använder jag aldrig AC och har en räkning runt 500, känns dock som om det skulle kunna bli många tusen med AC men det verkar inte som så för alla säger ungefär som CT.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utan AC hamnar vi på runt 300 THB. Med AC på hamnar vi runt 2000.

Så jag tycker nog det är rätt dyrt att köra AC. Förhållandevis då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kör ac i sovrummet och även i vardagsrummet om jag känner att det blir för hett. Har även stor platt tv 2 datorer kyl/frys och datorer igång.

444 var el mätaren på när jag kom hit för en månad sedan. Nu står den på 500.

56 x 10 = 560 och priset är ju under 10B per kilowatt timma.. trodde det skulle bli mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick elräkningen nyss. Denna gång blev det 3.31 bath per unit och det slutade på 569 bath. Har då kylskåp fläkt och en dator på en hel del. Använder som sagt ingen AC alls. Det ökar dock en del varje månad, förbrukningen alltså utan att jag har den blekaste aning om varför.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det ökar dock en del varje månad, förbrukningen alltså utan att jag har den blekaste aning om varför.

För att du blivit som mig, sitter vid datorn jämt (dator, fläkt etc på) och struntar i tennisen ::):laugh:

Seriöst får vi ta oss i nacken efter nyår, eller vad säger du?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det ökar dock en del varje månad, förbrukningen alltså utan att jag har den blekaste aning om varför.

För att du blivit som mig, sitter vid datorn jämt (dator, fläkt etc på) och struntar i tennisen ::):laugh:

Seriöst får vi ta oss i nacken efter nyår, eller vad säger du?

Japp, det måste vara nåt i den stilen.

Och absolut,, om vi skulle satsa på nån av de stora turneringarna så får vi ligga i nu.  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×