Gäst San

2 vuxna 10140 med Thai Airway!

19 inlägg i detta ämne

Vi betalade 10140:- för 2 tur och retur-biljetter till Bangkok (finns även till bl.a. Phuket för samma pris).  :dan

Man åker med Thai airway. Nackdelen är att man måste betala kontant när man bokar, med kort och resan är inte ombokningsbar. Man kan vara borta 7-21 dagar med utresa 10 apr - 13 jun, 06 aug - 30 sep.

Jag och min pojkvän åker i början av maj, förhoppningsvis innan regnperioden...

:glad

www.jade.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi betalade 10140:- för 2 tur och retur-biljetter till Bangkok (finns även till bl.a. Phuket för samma pris).  :dan

Man åker med Thai airway. Nackdelen är att man måste betala kontant när man bokar, med kort och resan är inte ombokningsbar. Man kan vara borta 7-21 dagar med utresa 10 apr - 13 jun, 06 aug - 30 sep.

www.jade.se

Låter som ett "normalpris". Vi betalade 10450kr med transfer till phuket. dock under peak-säsong. Åker i morgon! ;D

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaså, tror du det? Tycker det verkar som de brukar ha priser från 7000:-/person oftast... Vad räknas som peak-säsong?  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

www.jade.se

Låter som ett "normalpris". Vi betalade 10450kr med transfer till phuket. dock under peak-säsong. Åker i morgon! ;D

Mvh Peter

10450 kr för 2 personer med Thai under högsäsong låter ju otroligt billigt. Hur har du lyckats få tag på så billiga biljetter? Är det exkl. skatter och avgifter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inräknat allting!  ;D

Thai Airway samarbetar med ett svenskt företag, Jade, som har en kampanj just nu! Däremot verkar biljetterna försvinna ganska fort...vi väntade 1½ dag med att boka...hade hört oss för om den 26:e april, men under de 1½ dagarna så hade alla biljetter fram till den 4:e maj försvunnit redan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Thai Airway samarbetar med ett svenskt företag, Jade, som har en kampanj just nu! Däremot verkar biljetterna försvinna ganska fort...vi väntade 1½ dag med att boka...hade hört oss för om den 26:e april, men under de 1½ dagarna så hade alla biljetter fram till den 4:e maj försvunnit redan!

Inget speciellet för Jade, utan en generell kampanj Thai har för våren/somaren. Priserna i högsäsong, "peak-season" - (dec-mars), är aldrig så låga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Peter var har du lyckats få tag på dina biljetter. Mars tillhör ju högsäsong. Mycket billigt, grattis! Trevlig resa förresten. :glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

San,

Det är inget märkligt med de priser du fått. Däremot vart jag förundrad över hur Peter hade lyckats hitta så billiga biljetter med Thai under högsäsong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Peter: Var det med Thai Airways?  :o

Förstår dock inte hur ni kan säga att det är normalpris med 5070:- på thai i t.ex början av april...Andra sökningar vi gjort (på t.ex. mr Jet) resulterade i att biljetterna skulle kosta 10.000/biljett...kanske är jag nybörjare på att hitta billiga biljetter, därav min glädje  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag vet inte riktigt vad uttrycket "peak-säsong" är... :o

Det finns Lågsäsong, Mellansäsong, Högsäsong och Peak som betyder ung udd eller egg. Alltså så hög en säsong kan bli.

Thai körde i år tyvärr sin kampanj bara på 21 dagar och betala direkt (hos dom flesta). Förra året var det ung samma period men månadsbiljetter och billigare. Förmodligen blev det succe och dom provade med kortare period och dyrare iår... >:(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SAS hade billiga biljetter i Julas för utresa 14April så en sån knep jag fick betala 5200:- med två nätters boende, nu så ligger dom runt 9000:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förlåt allihopa.. Jag hade druckit öl när jag svarade... Vi betalade givetvis 10450kr PER SKALLE!!! Då med alla skatter o avgifter! Det verkar tyvärr vara ganska normalt med thai så här års. Peak-säsong brukar man kalla typ slutet på dec till mitten på mars, då är det väl flest turister i los. Ursäkta till alla om jag gett er falska förhoppningar, men det hade nog gått billigare om vi var typ 2 eller något, men vi var 13 som ville med på samma plan!

mvh peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

17 maj - 7 Juni med Thai (ARN-BKK)

4891:- Flygvaruhuset.....

Ganska bra pris inkl. skatt....

Ja det var bra pris! Ni avlöser precis oss, vi åker hem den 16:e :cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag gav 7300/pers. med 3 nätter i bkk.. den 2/4 i 15 dagar.. tyckte det var ett bar pris...  :)

Thai´s kampanj gällde 21 dagar iår tyvärr, därav det högre priset för dig Joman. Själva ska vi vara borta en månad och biljetten iår kostar ca 1000-lapp mer än förra året, samma period :'(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu