Pamela

10 dagar kvar till flytten, efter 1 1/2 års planering

18 inlägg i detta ämne

Snart åker vi till Kamala,den 10 dec bär det av. Vi har planerat sedan våren 08  :P. Nu blir det 6 månader i värmen.Huset uthyrt,ena bilen såld och väskorna är packade.Barnen och vi har sjuk resfeber. Man vill komma ner och börja det nya livet  :D Tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen hela familjen till vårat kära Kamala. För många år sedan åkte jag hit för en månads semester men jag blev kvar  :P

Sex månader låter som ännu mer beroendeframkallande, varning  ;)

Lena

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åh vad härligt jag blir gärna beroende av kamala:-)) Vem vet kanske blir vi kvar.... vi är öppen för  allt och det e inte omöjligt :cool

Ses på stranden...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åh vad härligt jag blir gärna beroende av kamala:-)) Vem vet kanske blir vi kvar.... vi är öppen för  allt och det e inte omöjligt :cool

Ses på stranden...

Om vi ses när ni kommer så är det garanterat inte på stranden, solen lockade mig hit till Thailand men nuförtiden håller jag mig helst i skuggan  :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, underbart, jag är nu 52 år och jag planerar också att emigrera, tänker inte spendera min ålderdom på ett kommunalt boende, där uttråkade underbetalda människor bara ser mig som ett betungande ekipage?

Nu får jag väl fan för det här antagligen, för det finns säkert en massa medlemmar här som arbetar inom kommunal äldreomsorg, själv arbetar jag på Hjälpmedelscentrum i Malmö och jag ser det som en stor uppgift och att jag betyder något och jag vet att det finns en massa underbara människor som arbetar inom vård och omsorg, men det finns också orosmoln på himlen :-\

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaa va kul att ni är på väg redan! Vi har varit här nu sedan i augusti och vi ha inte givit upp stranden riktigt ännu men vi kanske ses i skolan före vi ses på stranden  :)

Mvh Ann i Kamala

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snart åker vi till Kamala,den 10 dec bär det av. Vi har planerat sedan våren 08  :P. Nu blir det 6 månader i värmen.Huset uthyrt,ena bilen såld och väskorna är packade.Barnen och vi har sjuk resfeber. Man vill komma ner och börja det nya livet  :D Tommy

Har har ni gjort med jobb? Har ni båda tagit tjänsteledigt eller hur har ni båda sagt upp er?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har har ni gjort med jobb? Har ni båda tagit tjänsteledigt eller hur har ni båda sagt upp er?

Jag har tagit tjänstledigt och frugan är mamma ledig....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag flyttar också till Kamala...Jan 2010...igen ;)

Får jag vara nyfiken och fråga vad du ska göra i Kamala?

Inget bestämt ännu,men har en del på g..vill inte säga för mycket om inget blir av. ;) Känns bara dumt.

Har bott där i 1år, och varit hemma snart 1år. Så nu känns det som det är dax att dra vidare igen  :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får man fråga vilken sorts Visum ni fått, som skall stanna i Thailand så länge?

Du fick aldrig svar på din fråga. Vi får hoppas för hela familjens skull, att de tänkt på det. Det är möjligt att ordna visum, som räcker upp till 180 dagar men det är lite krångligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du fick aldrig svar på din fråga. Vi får hoppas för hela familjens skull, att de tänkt på det. Det är möjligt att ordna visum, som räcker upp till 180 dagar men det är lite krångligt.

Krångligt vet jag inte om jag kan hålla med om, det dubbla turistvisumet är väl egentligen ganska generöst jmf med många andra länder. Vill man sedan stanna längre så utfärdar ambassaden i Laos fortfarande nya dubbla turistvisum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu