Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
joman9

Lägenhetsköp

Rekommendera Poster

hej..

jag funderar på att köpa en lgh i mae phim, som logans och thailandmäklarna bygger.

men efter att ha läst en del om dessa här på forumet, så undrar jag om man ska köpa ändå. pga bra pris!

dom kan ju inte va så dåliga dom har ju dock sålt en del o vissa verkar ha det bra.

har inte kollat nere på plats, men en polare åkte förbi och tyckte läget var ok..

vad har ni att säga om dels mae phim?

och skall man slå till, det rör sig om ca 250000kr.

vad är + och - med att köpa?

tacksam för svar

/joman

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha, ha...

Bali Residence i Mae Phim t ex... allt annat än ett pensionärsgetto! Där har vi hus och tycker det är en härlig blandning av människor i olika åldrar med ett gemensamt intresse; Genuina Thailand!

De familjer på området Seawiev som vi känner är riktiga festprissar i 40-års åldern... Sen har vi bekanta på Cape Mae Phim som verkligen inte är pensionärer...

Klart vi känner en del pensionärer också, ibland har jag svårt att tro på att de verkligen är pensionärer - vad du nu menar för negativt med det..!?

Min man och jag har gjort det absolut bästa val av ort;UNDERBARA MAE PHIM!

Välkomna över på en G&T så skall jag visa er vårt paradis! :viannen_01:

stor varning köp inte i ett svenskt pensionärgetto

köp en beg kvart i ett fungerande område gärna med en del Thaiägare på kvartarna i huset 

hej..

jag funderar på att köpa en lgh i mae phim, som logans och thailandmäklarna bygger.

men efter att ha läst en del om dessa här på forumet, så undrar jag om man ska köpa ändå. pga bra pris!

dom kan ju inte va så dåliga dom har ju dock sålt en del o vissa verkar ha det bra.

har inte kollat nere på plats, men en polare åkte förbi och tyckte läget var ok..

vad har ni att säga om dels mae phim?

och skall man slå till, det rör sig om ca 250000kr.

vad är + och - med att köpa?

tacksam för svar

/joman

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

stor varning köp inte i ett svenskt pensionärgetto

köp en beg kvart i ett fungerande område gärna med en del Thaiägare på kvartarna i huset 

Jag håller med diseldevin, försök att hitta ett område med blandad nationallitet.

Sedan vet jag att det finns de som köpt hus av Thailandmäklarna har anlitat utomstående byggfirmor för att fixa till sina hus.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blandad nationalitet...? Ja, det har vi verkligen på vårt område Bali Residence i Mae Phim!

På vårt område Bali så är vi både svenskar, finnländare, danskar, engelsmän, thai, polacker, fillipinare och ännu fler fantastiska nationaliteter..!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men var det inte på detta område som så många blev besvikna på att husen blev så försenade. Sedan när de var klara så var det mycker slarv. Lika så att många har valt att bygga om husen efter att de blev klara.

Nu har jag bara hört detta ryktesvägen, så rätta mig om jag har fel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

stor varning köp inte i ett svenskt pensionärgetto

köp en beg kvart i ett fungerande område gärna med en del Thaiägare på kvartarna i huset 

Jag håller med diseldevin, försök att hitta ett område med blandad nationallitet.

Sedan vet jag att det finns de som köpt hus av Thailandmäklarna har anlitat utomstående byggfirmor för att fixa till sina hus.

Halloj!

Att vi "har fixat till" våra hus har ju inget alls med saken att göra..!

Vissa vill bygga till uterum, andra vill bygga ihop huskropparna, någon vill slå ut en vägg o s v... sånt som man kommer att tänka på när man bott ett tag. Lyxigt att kunna göra ändringar för nästan ingen peng alls, som koster massor här hemma.

Dessutom har de flesta en egen gardener som fixar trädgård & växter, någon vill kanske ha en damm med en fontän, någon annan en murad grill eller ett förråd o s v men det är ju sånt som man kommer på efterhand..!

Jag har sett åtskilliga hus på andra platser som också är "basic" men det har ju mer att göra med hur mycket man vill stajla/utrusta sitt hus - en del vill greja mycket medans andra vill "keep it simple".

Personliga saker som beror både på ägarnas ekonomi och känsla för styling, kanske...

Att det sedan blev försening är nog inte typiskt för just Logans, mig har det inte stört alls och jag bor sedan ett drygt år tillbaka i mitt hus så fort jag får en lucka i jobb här hemma!

Visst finns det garantijobb som skall utföras, men det skulle det nog finnas även om jag byggde hus här hemma..!

Att det sedan kanske också ligger lite i hur man som person tacklar saker och ting - kanske också spelar in...du vet + eller -  ;) vad vet jag..?

Mannen i mitt liv och jag är i alla fall i stort sett mer än nöjda med vårt köp på Bali Residence och älskar vårt nya hus!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad kul att ni är nöjda. Hur som helst vad jag läst/hört om Logans/Thailands mäklarna så skulle jag aldrig köpa av dem. Men som sagt det är min åsikt.

Det finns många olika mäklare att välja på längs denna kust så mitt tips är att kolla runt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får man fråga hur ägandet ser utan att det uppfattas som negativt att jag frågar.

Han det leas, "lägenhet", del av företag etc?

Antar att dessa områden har har årsavgifter etc.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas man får hänvisa till en annan sida så här.

Sök detta på google "logans thailandsmäklarna" Gå sedan in på ett annat forum som beskriver detta företag.

Jag tror alla områden har en kostnad för trädgårdsarbetare, poolskötare och annan personal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inför ett eventuellt lägenhetsköp i Thailand bör köparen säkerställa att lägenheten hamnar i den utländska kvoten så ägaren får en riktig lagfart. Det villkoret bör skrivas in i kontraktet med full hävningsrätt plus böter för säljaren om villkoret inte uppfylls.

Undvik alla grå lösningar som bolagsbildning eller andelar i bolag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inför ett eventuellt lägenhetsköp i Thailand bör köparen säkerställa att lägenheten hamnar i den utländska kvoten så ägaren får en riktig lagfart. Det villkoret bör skrivas in i kontraktet med full hävningsrätt plus böter för säljaren om villkoret inte uppfylls.

Undvik alla grå lösningar som bolagsbildning eller andelar i bolag.

Welcome back.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas man får hänvisa till en annan sida så här.

Sök detta på google "logans thailandsmäklarna" Gå sedan in på ett annat forum som beskriver detta företag.

Jag tror alla områden har en kostnad för trädgårdsarbetare, poolskötare och annan personal.

Intressant läsning! Kan rekommendera alla som vill veta mer om thailandsmäklarna att googla fram den tråden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag är lite i samma sitts. Har tittat på både vita och gråa lösningar.

Men det är så jävla svårt att vet om det är justa papper på prylarna eller inte.

Ofta är kontrakten på thai vilket gör det knöligt tycker jag som inte kan läsa thai.

Nu bestämde jag mig i våras för att hyra på ett års basis. Känns som ett bra första steg så man kommer in lite i

Hur det fungerar och man får se om man trivs innan man slutligen köper något.

/L

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag är lite i samma sitts. Har tittat på både vita och gråa lösningar.

Men det är så jävla svårt att vet om det är justa papper på prylarna eller inte.

Ofta är kontrakten på thai vilket gör det knöligt tycker jag som inte kan läsa thai.

Nu bestämde jag mig i våras för att hyra på ett års basis. Känns som ett bra första steg så man kommer in lite i

Hur det fungerar och man får se om man trivs innan man slutligen köper något.

/L

Engelsk text är en o.k. enligt thailändsk lag så som köpare bör man inte acceptera ett kontrakt på thailändska om man inte behärskar språket. Att sedan själva registreringspappret hos land office är på thailändska är en annan sak och det dokumentet bör man ha en aktoriserad översättning på så man inte riskerar att bli lurad.

Det är köparens marknad så den säljare som inte är beredd att anpassa sig till köparens krav bör man undvika.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha, ha...

Bali Residence i Mae Phim t ex... allt annat än ett pensionärsgetto! Där har vi hus och tycker det är en härlig blandning av människor i olika åldrar med ett gemensamt intresse; Genuina Thailand!

De familjer på området Seawiev som vi känner är riktiga festprissar i 40-års åldern... Sen har vi bekanta på Cape Mae Phim som verkligen inte är pensionärer...

Klart vi känner en del pensionärer också, ibland har jag svårt att tro på att de verkligen är pensionärer - vad du nu menar för negativt med det..!?

Min man och jag har gjort det absolut bästa val av ort;UNDERBARA MAE PHIM!

Välkomna över på en G&T så skall jag visa er vårt paradis! :viannen_01:

Kul att piccolina trivs men det låter dessvärre som att personen bakom inlägget jobbar med försäljning av fastigheter i Thailand men jag kan förstås också ha helt fel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj!

Det som du citerar skrev jag för nästan ett år sedan och jag tycker precis likadant nu - bara ännu mer övertygad!

Blir lite smickrad över att du tror att jag säljer hus i Thailand, men tyvärr inte... men tar gärna emot ett sådantjobberbjudande..! ;)

Jag är "bara" en enkel 3-barnsmamma som tillsammans med mannen i mitt liv hittat vårt drömparadis i lilla Mae Phim!

Åker ner om 4 veckor igen och känner att Buddah är god!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj!

Det som du citerar skrev jag för nästan ett år sedan och jag tycker precis likadant nu - bara ännu mer övertygad!

Blir lite smickrad över att du tror att jag säljer hus i Thailand, men tyvärr inte... men tar gärna emot ett sådantjobberbjudande..! ;)

Jag är "bara" en enkel 3-barnsmamma som tillsammans med mannen i mitt liv hittat vårt drömparadis i lilla Mae Phim!

Åker ner om 4 veckor igen och känner att Buddah är god!

Piccolina nu får du väl ändå ge dej. Varför börjar du inte hos Logans du kör ju samma stil som dom.Du skulle bli en otroligt bra försäljare för du pratar precis som C W å &. Är du säker på att ni inte är släkt? Vem i hela fridens namn vill att någon ska råka ut för dessa oärliga företagare. Har inte Bali borna haft det tillräckligt jävligt med avstängt vatten o el med indragen buss,o vakter. Det är tack vare styrelse otroliga arbete i samråd med advokater som gjort att det funkar igen. Det är som det är. Men Logans är inte ett företag man kan lita på. Det finns liksom mycket bättre företag. mvh Julle70 snart i Thailand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj!

Det som du citerar skrev jag för nästan ett år sedan och jag tycker precis likadant nu - bara ännu mer övertygad!

Blir lite smickrad över att du tror att jag säljer hus i Thailand, men tyvärr inte... men tar gärna emot ett sådantjobberbjudande..! ;)

Jag är "bara" en enkel 3-barnsmamma som tillsammans med mannen i mitt liv hittat vårt drömparadis i lilla Mae Phim!

Åker ner om 4 veckor igen och känner att Buddah är god!

Piccolina nu får du väl ändå ge dej. Varför börjar du inte hos Logans du kör ju samma stil som dom.Du skulle bli en otroligt bra försäljare för du pratar precis som C W å &. Är du säker på att ni inte är släkt? Vem i hela fridens namn vill att någon ska råka ut för dessa oärliga företagare. Har inte Bali borna haft det tillräckligt jävligt med avstängt vatten o el med indragen buss,o vakter. Det är tack vare styrelse otroliga arbete i samråd med advokater som gjort att det funkar igen. Det är som det är. Men Logans är inte ett företag man kan lita på. Det finns liksom mycket bättre företag. mvh Julle70 snart i Thailand

Skall jag "ge mig"???????

Ja, det kan jag väl göra, men inte för dig i alla fall!  :P

Jag ger mig för det faktum att jag och familjen trivs på Bali - det gör för övrigt även många av mina grannar som sitter tillsammans med oss eller andra grannar och pratar om vårt boende på kvällarna/dagarna eller tillbringar tid tillsammans och vi har det väldigt trevligt ihop med varandra och på vårt område... konstigt att vi inte vantrivs eller hör skanderanden från grannarna om det elände som enligt er utomstående tydligen florerar på vårt område..!

Jag umgås med alla möjliga och omöjliga  ;) på vårt område och har precis som en del andra av mina grannar synpunkter på områdets skötsel, men det har jag ju också här hemma i den husförening vi bor i...

Jag vet att en del haft det besvärligt med Logans och det är väl inget att hymla om, men problem är ju till för att lösas..!

Att skrika sig hes över Logans & Thailandmäklarna är väl ingen lösning - däremot att jobba sig fram till något bra - vilket är kanon!

Men jag tycker också att personliga påhopp som tydligen är helt acceptabla på sådana här sajter är tråkiga, men är man anonym så kan man ju alltid gömma sig bakom sin signatur, eller hur Julle70?

Varför kan man(du)inte acceptera att vissa är rätt så nöjda med sitt boende i Thailand?

Jag är vän med flera i vår styrelse de gör verkligen ett fantastiskt jobb, och utan dem hade vi inte haft det så bra som vi har det! KRAM till dem!

Betänk att det finns över hundra husägare på Bali Residence, många viljor skall tillgodoses.

Tycka vad man vill om Logans, men alla som är nöjda jobbar inte hos dem...

Egentligen ids jag inte ens svara dig "Julle70" släkt med vem..?

Önskar alla som skall ner till PARADISET en underbar vistelse!

//PICCOLINA

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×