Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Cujo

Omröstning: Vilka flyger du/ni med till Thailand?

Vilka flyger du/ni med till Thailand?  

165 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilka flyger du/ni med till Thailand?

    • Novair
      7
    • Thomas Cook Airlines
      24
    • Turkish Airlines
      13
    • Annat
      18
    • Air China
      4
    • Lufthansa
      2
    • Swiss Airlines
      8
    • KLM
      3
    • Aer Flot
      0
    • TUI Fly Nordic
      16
    • Qatar Airways
      16
    • Thai Airways
      63
    • Emirates Airlines
      0


Rekommendera Poster

Gäst Cujo

Tänkte starta en omröstning kring vilka ni flyger med till Thailand och se hur det slutar. Kör på och motivera gärna era svar.

Vi flyger med Thomas Cook Airlines det är för att vi har bokat en charter-resa till Thailand och detta tyckte vi passade oss. Nästa gång blir det nog KLM eller kanske Turkish Airlines :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det va dåligt med valmöjligheter? finn, qatar, air china, lufthansa etc. etc. och den du flyger med själv är ens inte med??

hmmm förvirrande :)

är det nästa resa? den som var? eller vad man brukar?

själv väljer jag alltid den billigaste (förutom aeroflot å liknande) så mitt val blir andra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cujo

nu buggar forumet låss!!! när det kom fler alternativ så bytte ens val namn :)

Märkte också att det uppstod en bugg i forumet. Jag ordnade om allting, omställde de ni hade svarat. Nu kan ni rösta om vilket jag har gjort också :)

Bra att du kom på Emirates Airlines, det bolaget ordnade jag in i omröstningen.

nästa gång så VILL jag åka med emirates bara för att få åka a380 från Dubai, värt flera tusen extra om det skulle vara så

Är det nå mycket dyrare att flyga med A380 till Dubai från London än vad det är med thai från Arlanda till Stockholm?

Edit: Varför det tog nästan 20 minuter att ändra inlägget för att datorn fryste och jag behövde starta om den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är priset och restiden som styr.

Den här gången(25/10) var Swizz Airlines billigast till Bangkok. Se'n blir det Thai Air vidare till Udon Thani.

I somras var det premiärresa med Finnair, annars så har det varit Thai Air tidigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cujo

Det är priset och restiden som styr.

Den här gången(25/10) var Swizz Airlines billigast till Bangkok. Se'n blir det Thai Air vidare till Udon Thani.

I somras var det premiärresa med Finnair, annars så har det varit Thai Air tidigare.

Mina två mostrar åkte till Thailand för dryga månaden sedan och var borta i tre veckor.

Dessa flög Göteborg och via Helsingfors till Bangkok och allting var kanon fick jag veta. Min ena moster var rädd för att planet inte skulle kunna hålla sig i luften i ca 10-12 timmar utan falla ner på marken eller få bensinstopp på 12.000m. Hon kom fram och hon kom hem, så tydligen störtade inte planet. De hade för övrigt en oförglömlig resa fick vi alla i släkten höra trots det dåliga vädret som de hade.

Slutord: Man kanske ska testa Finnair nästa gång man åker, trots att man landar på eftermiddagen i Bangkok och det är då tidig morgon i Sverige. Bara att krossa jetlagen och köra vidare  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar välja Thai pga den snabba restiden, men ska testa Finnairs nya plan. Annars vill jag, som Gosatta, testa Airbus nya 380 så Emirates verkar intressanta! Eller Singapore Airlines A380 till Singapore vore också intressant.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi väljer alltid de som är billigast och ser då även till flygtiden.

Denna gången blir det Lufthansa för vår del. Inte provat dem ännu.

Tidigara har vi åkt med:

British Airways

Finnair

KLM

China Airline

Austrian Air

Allt fungerar, huvudsaken att man kommer till Thailand. :laugh::wit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nästa gång så VILL jag åka med emirates bara för att få åka a380 från Dubai, värt flera tusen extra om det skulle vara så

Är det nå mycket dyrare att flyga med A380 till Dubai från London än vad det är med thai från Arlanda till Stockholm?

Edit: Varför det tog nästan 20 minuter att ändra inlägget för att datorn fryste och jag behövde starta om den.

arlanda till sthlm? nä den e skit billig ;)

dubai - bkk vill jag flyga då, kostade en 7k sist ja kollade ..

nu röstade jag på qatar för dom flög jag sist å flyger mer än gärna igen, har inget meot lite mellanlandningar, viktigare med en bra miljö i planen då jag faktiskt gillar att flyga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Priset styr..det mesta..men klart oxå hur lång väntan e om du mellanlandar

denna gång Austrian Airlines drygt 1 timma väntan i wien..

landar i Bangkok vid 15 tiden har gjort det förr å har inte då haft ont av jetleg...man flyger ju i princip hela natten..

även flygit med

SAS

FINN AIR

MALAYSIA AIR (klart det bästa av de vi flygit med)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har flugit ner med Tui fly Nordic innan och nästa blir Finn air...tror knappast att de är sämre än Tui fly nordic. Det var trångt och olidligt varmt då nått var trasigt och barnen fick ingen frukost förutom fruk för att de är laktos intoleranta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst El Arne

Har flugit ner med Tui fly Nordic innan och nästa blir Finn air...tror knappast att de är sämre än Tui fly nordic. Det var trångt och olidligt varmt då nått var trasigt och barnen fick ingen frukost förutom fruk för att de är laktos intoleranta.

Brukar inte sånt lösa sig OM man meddelar i tid ??? ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan ju tycka det...men hell no! >:(

Vi gjorde allt efter konstens alla regler, bokade sittplatser sa till om mat osv 2-3 månader innan avres. Ringde även när det närmade sig för att dubbelkolla. Men när vi väl åkte fanns det inget laktosfritt bröd och bara apelsinjuice som de inte tål. Lilla kille fick klara sig på lite salta kex. Vi ringde direkt dagen efter vi kom (anlände på kvällen) och sa till för att detta inte skulle hända igen då vi betalt för mat och ingen fick till dem. Men det löste sig inte utan vart värre då det ända de erbjöds på en 12 timmars resa var frukt. Dessutom då bara frukt de inte tålde  eller åt trotts anbvisningar.

Så NEJ det hjälper inte alltid att prata med dem och vara ute i god tid!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst El Arne

Man kan ju tycka det...men hell no! >:(

Vi gjorde allt efter konstens alla regler, bokade sittplatser sa till om mat osv 2-3 månader innan avres. Ringde även när det närmade sig för att dubbelkolla. Men när vi väl åkte fanns det inget laktosfritt bröd och bara apelsinjuice som de inte tål. Lilla kille fick klara sig på lite salta kex. Vi ringde direkt dagen efter vi kom (anlände på kvällen) och sa till för att detta inte skulle hända igen då vi betalt för mat och ingen fick till dem. Men det löste sig inte utan vart värre då det ända de erbjöds på en 12 timmars resa var frukt. Dessutom då bara frukt de inte tålde  eller åt trotts anbvisningar.

Så NEJ det hjälper inte alltid att prata med dem och vara ute i god tid!

Ja då är de kass riktigt dåligt >:D:C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bästa bolaget till billigaste priset styr. Skulle dock aldrig få för mig att åka med ett charterplan. Är man lång som mig så är prioritering benutrymme och inget annat.

ps om det är någon som undrar så kan man åka med emiraternas dubbeldäckare hela vägen från London och till ett pris som är bland det billigaste (shoppingstop i Dubai ingår givetvis).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×