anna75

20 eller 30 kg på Turkish Airways?

14 inlägg i detta ämne

Vad får man ta med sig egentligen, 20 eller 30 kg?

Jag flyger från Arlanda 7 mars i ekonomiklass. På min e-biljett så står det 30 kg men om man läser på deras hemsida så står det att det är 20 kg i ekonomiklass & 30 kg i businessklass... ???

Nån som vet vad som gäller, ni som har åkt med dom tidigare, vad har ni haft med er? Jag ska ringa turkish kontoret på Arlanda (dom är bara så seega att få tag på) men tänkte att jag kollar här oxå :-)

Mvh Anna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oh va bra! ska åka med turkish men hade ingen aning om det! när jag kollar mina biljetter (från mr jet) så hittar jag ingen info nånstans om vikt. vart står det??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När vi åkte hade vi 30 kg för att jag var medlem i Star alliance. Våra kompisar som åkte med oss fick bara 20 kg. Men står det 30 kg så är det väl det.

Som sagt du har ju bevis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollar våra tre biljetter med Turkish på två av dem står det 20 kg och på den 3:dje 35 kg.

En annan fråga kopplat till biljetterna Fare Basis Code: Det är inte samma beteckning på den med 35 kg som de med 20 kg. Har dessa coder något med poäng att göra. Det är lite knepigt det där med biljetter vissa får man full poäng på och vissa inget alls. Jag skriver coderna så får jag se om det är någon här på forumet som begriper sig på vad som menas: 35 kg bagagebilj. har SPXST3M ARN till BKK samt LPRST2M BKK till ARN. Dom med 20 kg vikt har LPRST2M ARN-BKK och VPRST2M BKK-ARN. :-[

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk på att om ni ska resa vidare inrikes med t ex Air Asia så är det andra bagagevikter som gäller eller tillägg för över 15 kg.

Pelle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk på att om ni ska resa vidare inrikes med t ex Air Asia så är det andra bagagevikter som gäller eller tillägg för över 15 kg.

Pelle

Inte så dyrt dock. kan köpa upp till 20, 25 eller 30kg. Kostar från 250 till 650 bath Bangkok till Phuket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag pratat med Turkish kontoret i Göteborg.

Står det 30 kg på biljetten så är det 30 kg som gäller, Suveränt när man ska hem!! Vi avslutar med ngr shoppingdagar i Singapore  :dan

Frågade även om vad det är för plan mellan istanbul & Bangkok eftersom det står airbus 330 på bekräftelsen & Boeing 777 på e-biljetten, men hon sa att det är en airbus 340. Intressant att se vad det blir i slutändan...  :D

// Anna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JÄTTEBRA TÄNKT. Hur är det med Bangkok Airways de har väl en fri vikt på 20 kg ?

Åker man från Arlanda kan man oftast checka in med sin Bangkok Airways flight direkt, så bagaget kommer till slutdestinationen utan att hämta ut och checka in väskor igen. Kommer bagaget med i "första vändan", tex Thai el Qatar, borde ju inte den andra flighten kunna hindra bagaget när det redan är incheckat?  ??? Vet att man inte kan göra detta med Air Asia.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu