Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jonas1979

Budget per dag????

Rekommendera Poster

Vi är ett par som ska ner till railay i 2v i början av mars.

boendet med frukost inkluderat är redan betalt,,

men vi räknar med en budget på 15-16 000kr för oss båda.

dvs ca 550-600 kr pers/dag

och det ska täcka mat/dryck, några utekvällar,

göra 5+ utflykter till omtalade öar runt om.

och även elefantridning/ prova bergsklättra en gång, med liknande ( beror på priser)

ev shopping // saker man köper för bruk hemma,, sker väl om man har pengar kvar , de sista dagarna när man har facit i hand ;)

ska ju ha nödkassa, men dela gärna med er om ni har synpunkter! =)

och tack för all info! mcyket intressant att läsa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har precis kommit hem efter en månads resande, och jag räknade ut att jag hade gjort av med 16000 kr.

Då hade vi inte bokat boende. Så de 16000 kr var för boende, många inrikeresor, mat och dryck, utflykter, ganska mycket shopping,  och taxfreevaror till hemresan. Ja, de täckte allting från att vi lämnade Arlanda tills att vi kom hem igen. Och då snålade vi verkligen inte alls, utan köpte och åt precis det vi kände för... :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har precis kommit hem efter en månads resande, och jag räknade ut att jag hade gjort av med 16000 kr.

Då hade vi inte bokat boende. Så de 16000 kr var för boende, många inrikeresor, mat och dryck, utflykter, ganska mycket shopping,  och taxfreevaror till hemresan. Ja, de täckte allting från att vi lämnade Arlanda tills att vi kom hem igen. Och då snålade vi verkligen inte alls, utan köpte och åt precis det vi kände för... :D

Hur bodde ni då? Vad åt ni - bara thai? Vilka platser i Thailand besökte ni?en del ställen är ju dyrare än andra.

Hur många och vilken typ av utflykter? Hur mycket pengar ca gick till shopping utav dessa 16000?

Vad för inrikesresor gjorde ni?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min pojkvän reste runt 29 dagar i Thailand förra året, ~20 nov-19 dec 2008. Vi var 1 vecka @ patong/phuket, 1 vecka @ krabi/ao nang, en 10 dagar @ samui/chaweng samt 5 dagar i Bangkok. Vi gjorde av med ganska precis 30 000 SEK tillsammans.

Boendet kostade i snitt ~1000B/natt. Då bodde vi bra (förutom en hemsk natt på Railey), Bungalow med AC och fräscht. Hade jag inte prutat så hade nog snittet legat kring 1200-1300B/natt (kan vara bra att veta för de som inte vågar).

Vi åt mest thai-mat, förutom fyllekäk @ kfc/mcd/pizza whatever. Festade till ganska många kvällar med många drinkar (pv) och öl (fur mich). Svårt att uppskatta men maten (med dryck) snittade nog en 500B/person/dag. Festkvällarna gick nog på en 700B/person/natt (fyllekäk inkluderat!).

Transporterna gick på cirka 1500-2000 SEK/person. Då flög vi 3 ggr inrikes. Åkte sällan tuk-tuk förutom i BKK.

Shoppingen är svår att uppskatta men det landade nog kring en 3-4000 SEK per person.

Vi gjorde inte så många utflykter, men räkna med en 2000B/person/heldagsutflykt.

Resterande pengar gick (tydligen) till vatten/solstolar på phuket/frukt/massage etc etc.

Vi gjorde som sagt av med 15 000 SEK var på en månad. Den summan hade kunnat vara 10 000 SEK utan att vi hade behövt snåla allt för mycket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×