Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
chrisze

Alla dessa farliga djur och insekter vid Kamala beach???

Rekommendera Poster

Som topicen lyder, finns alla dessa farliga djur/insekter vid Kamala beach? Är skitskraj, åker till Thailand för första gången nu i mars 2010 ( har en stor fobi för farliga djur/insekter) och bror min har skrämt upp mig med att det finns tjurhaj, världens i särklass farligaste vattenormar/maneter, stenfisk och alla h*lvetes skräckinjagande djur vid Kamala beach, stämmer det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Banded Sea Snake som är oerhört giftig kan man ju stöta på i vattnet men jag vet inte hur vanligt det är.

Jag kanske bara hade tur som fick se en på nära håll.

Var iofs inte vid Kamala men de kan väl dyka upp var som helst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo det stämmer, ca 40 - 50% av alla som åker dit dör faktiskt.

40-50%!?!?!?!?!?!?!? Är du tokig eller?!? snarare nånstans mellan 65-70%... Resten räknas väl bara som saknade oftast?

Hahahahaha, en höjdare :D :D

Måste ju ha varit ett skämt originalfrågan ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan vara bra med en sån här kanske???

Min svärfar tog den när den låg bakom tv:n och lurade, den störde under nyhets sändningarna tyckte han, :nau

Gekoos skall gilla småkryp, det är väl en fördel med att ha dem lite här och var, dom sticker bara ut tungan och tar myggor och småspindlar så fort dem får den i sin räckvid..

DSC02123.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo det stämmer, ca 40 - 50% av alla som åker dit dör faktiskt.

Hehe, jo just det jag kan tillägga att ifall man blir biten av något, och fortfarande lever efter 2 timmar så är det lugnt. Man kommer inte att dö då. Men ifall förlamning infinner sig efter typ 15 min då brukar det vara kört.

Ps: Dem farliga djuren och insekterna är lika rädda för oss som vi är för dem, så det är inte så att dem gillar at krypa under täcket precis. Dom håller sig på betryggande avstånd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Banded Sea Snake som är oerhört giftig kan man ju stöta på i vattnet men jag vet inte hur vanligt det är.

Jag kanske bara hade tur som fick se en på nära håll.

Var iofs inte vid Kamala men de kan väl dyka upp var som helst.

Men det är väl den ormen som har så liten käft att den i stort sett bara kan bita oss o i huden mellan fingrarna (mellan tumme o pekfinger) ?

vår dykinstruktör pratade om det iaf.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Banded Sea Snake som är oerhört giftig kan man ju stöta på i vattnet men jag vet inte hur vanligt det är.

Jag kanske bara hade tur som fick se en på nära håll.

Var iofs inte vid Kamala men de kan väl dyka upp var som helst.

Men det är väl den ormen som har så liten käft att den i stort sett bara kan bita oss o i huden mellan fingrarna (mellan tumme o pekfinger) ?

vår dykinstruktör pratade om det iaf.

Jag har hört precis samma sak men trots sin lilla mun så finns det säkerligen flera ställen där den kan bitas.

Nu är det ju så att det är en fredlig orm som hellre håller sig undan om den inte blir trängd.

Mitt möte var på ca 50 cm avstånd under en snorklingstur men ormen blev räddare än mig och dök nedåt.

Det är betydligt större risk att bli påkörd av en bil än biten av en så'n orm

post-746-14768711608505_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som topicen lyder, finns alla dessa farliga djur/insekter vid Kamala beach? Är skitskraj, åker till Thailand för första gången nu i mars 2010 ( har en stor fobi för farliga djur/insekter) och bror min har skrämt upp mig med att det finns tjurhaj, världens i särklass farligaste vattenormar/maneter, stenfisk och alla h*lvetes skräckinjagande djur vid Kamala beach, stämmer det?

Om det bara är för farliga djur/insekter du har fobi behöver du inte oroa dig. Däremot kan det väl dyka upp ofarliga djur i form av ödlor och insekter lite här och där. Hygglig bror du har som skrämt upp dig helt i onödan! Har han själv besökt Thailand??!!

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt vilka konstiga faror vi är rädda för.

Det är precis som med barn som är rädda för spöken, så är många av oss vuxna rädda för sånt vi inte känner till utan bara hört berättats om :cr.

Men trafik känner vi ju alla till, å den är ju inte farlig

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Banded Sea Snake som är oerhört giftig kan man ju stöta på i vattnet men jag vet inte hur vanligt det är.

Jag kanske bara hade tur som fick se en på nära håll.

Var iofs inte vid Kamala men de kan väl dyka upp var som helst.

Men det är väl den ormen som har så liten käft att den i stort sett bara kan bita oss o i huden mellan fingrarna (mellan tumme o pekfinger) ?

vår dykinstruktör pratade om det iaf.

Jag har hört precis samma sak men trots sin lilla mun så finns det säkerligen flera ställen där den kan bitas.

Nu är det ju så att det är en fredlig orm som hellre håller sig undan om den inte blir trängd.

Mitt möte var på ca 50 cm avstånd under en snorklingstur men ormen blev räddare än mig och dök nedåt.

Det är betydligt större risk att bli påkörd av en bil än biten av en så'n orm

Förmodar att det är den orm som är svart- och vitrandig? Jag såg en sådan på Kata Beach, simmade bara ett par meter ifrån den. Kan erkänna att jag fick rätt bråttom därifrån. ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad får dig att tro att de ska finna just i Kamala ?

Om det nu skulle vara så vanligt som du kanske tror...ja du....då skulle tidningarna här hemma i Sverige vara fulla av olycksfall gällande dessa djur eftersom det är ett stort gäng svenskar som befinner sig i Phuket och framförallt Kamala...

Däremor så ska du skydda dig myggen om du är känslig...

Jag är själv lite av en allergiker när det gäller mygg o moskitos så jag kan bli riktigt dålig av de...får bölder om jag inte skyddar mig ordentligt.

Men det gäller ju inte barai Thailand för mig...

Sjysst brorsa förresten ?

Hur gammal är han och är han van Thailandsresenär ?

Har han sett dessa "odjur" själv ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Din bror är säkert bara avis o försöker få dig att ge upp din biljett så han kan åka istället... :P

Va själv i Thailand, Aonang för första gången i vintras. Min bror berättade också (gärna ofta och mycket) för mig om alla ormar han hört skulle finnas där. Jag är tokrädd för ormar... Jag såg 2 på 2 veckor, såg är väl nästan att överdriva, jag skymtade 2 på 2 veckor. I jan. åker jag igen!! Den här gången är jag bara orolig för åksjuka på flyget  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min man måste tydligen tacka någon där ovan eftersom vi klarat oss så bra.  ::) Jag har bott i Kamala i 5 år och min man är infödd thai.

Eftersom det är ett tropiskt land så finns natuligtvis en hel del djur vi inte har i Sverige men jag är aldrig orolig. Jag har iofs haft dengue-feber men då ska man tänka på att jag utsätts för risken året om och inte under en kortare semestertid, min man har aldrig haft det. Vi har även haft ett par kobror i trädgården men dom var skygga och försvann snabbt.

Ta det lugnt och använd myggmedel sedan kan du bara njuta i vår lilla by.

Lena

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, ja du kan nog andas ut. Hajen som togs upp på Kamala beach, antar att det är min bild från Kamala han hänvisat dig till, fiskades upp låååångt ute. Man behöver inte fundera på hajar, och har inte hört någon som blivit ormbiten till havs heller. Jag såg dock en havsorms bebis på bara drygt 10 cm vid Banana Beach när jag skvalpade runt på bara någon enstaka meters djup. Den blev livrädd och jag kunde sen inte hitta den när jag skulle visa min kompis.

Det är ganska många som badar på Kamala beach och aldrig har väl någon dött av annat än av drunkning vad jag vet.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg en sån orm ute vid Coral Island när vi var där och snorklade. Våra guider sa att enda två ställena den kunde bita en människa på var huden mellan tumme-pekfinger och örsnibben/örat.

Tror inte man behöver vara speciellt orolig, hade nog vart värre i Australien!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Lena

Kul att se dig här på forumet igen, har sommaren vart bra  ???

Tack Husse, vi har en väldigt lång semester här i Sverige eftersom jag har blivit farmor  :dan

Nu börjar dock vädret antyda att det är dags att återvända till Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg en sån orm ute vid Coral Island när vi var där och snorklade. Våra guider sa att enda två ställena den kunde bita en människa på var huden mellan tumme-pekfinger och örsnibben/örat.

Tror inte man behöver vara speciellt orolig, hade nog vart värre i Australien!

Dem är ju inte aggressiva men GIFTIGA och han som sa det där till dig menade alltså att dem kunde öppna munnen typ 2mm eller så?

Nja, det där är nog inte hela sanningen  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det sägs att en orm vanligt förekommande i Kamala, byxormen ska vara mycket farlig, Särskilt för kvinnor som kan få stora svulnader som sitter i under många månader, närmare nio innan svulnaden börjar gå ner.

Ber om ursäkt för detta osmakliga och dumma inlägg. :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×